voorjaar.. dus gras
- Brittlover
voorjaar.. dus gras
wat is wijsheid. hoe doen jullie het allemaal??
Britt staat nu op de manege en straks mogen ze de grote wei op met gras... en niet zo'n beetje ook.
ze staat dan in een grote kudde van ongeveer 20 paarden.
we bouwen het natuurlijk op, maar hoelang staan jullie fjorden in de wei als ze eenmaal vollop in het land kunnen. de rijpaarden staan er zeker van 9 tot 5 in. zou dit te lang zijn. ik wil namelijk geen bolletje paard.
en krijgen ze dan ook nog krachtvoer? britt krijgt nu 's morgens en 's avond 1/4 kg (sport iets anders geven ze niet op de manege) . en een berg kuil.
toen britt 24/7 op het land stond was het ook een bolletje en dit wil ik gewoon niet weer.
Britt staat nu op de manege en straks mogen ze de grote wei op met gras... en niet zo'n beetje ook.
ze staat dan in een grote kudde van ongeveer 20 paarden.
we bouwen het natuurlijk op, maar hoelang staan jullie fjorden in de wei als ze eenmaal vollop in het land kunnen. de rijpaarden staan er zeker van 9 tot 5 in. zou dit te lang zijn. ik wil namelijk geen bolletje paard.
en krijgen ze dan ook nog krachtvoer? britt krijgt nu 's morgens en 's avond 1/4 kg (sport iets anders geven ze niet op de manege) . en een berg kuil.
toen britt 24/7 op het land stond was het ook een bolletje en dit wil ik gewoon niet weer.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
knhs Z+1
als ze bij mij 24/7 in het gras staan (we verzetten elke dag een lintje) dan krijgen ze bij mij geen krachtvoer,hoogstens een beetje na het rijden(handje)
misschien dat ik alex wel krachtvoer blijf geven omdat die nog in de groei is.
als die van jouw van 9 tot 5 in de volle wei staat zou ik er helemaal niks meer bij geven(ook geen hooi of kuil).
misschien dat ik alex wel krachtvoer blijf geven omdat die nog in de groei is.
als die van jouw van 9 tot 5 in de volle wei staat zou ik er helemaal niks meer bij geven(ook geen hooi of kuil).
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Zico staat 365 dagen per jaar in 't land, ongeveer 9 uur per dag. We wisselen nu af en toe, er is een klein weitje met veel gras, en een grote met weinig
Bij de grote verzetten we dan ook het lintje.
Zico krijgt twee keer daags een halve kilo basisbrok, 's zomers en 's winters, en hooi erbij, hij is niet dik te krijgen, dus...
Als jouw paard 's avonds en 's nachts op stal gaat, zou ik haar wel (oud) hooi en/of wat stro bijgeven om te knabbelen, 't is niet goed als ze zo lang geen voedsel te verwerken hebben nl.
Sportbrok kun je denk ik idd helemaal achterwege laten...

Zico krijgt twee keer daags een halve kilo basisbrok, 's zomers en 's winters, en hooi erbij, hij is niet dik te krijgen, dus...
Als jouw paard 's avonds en 's nachts op stal gaat, zou ik haar wel (oud) hooi en/of wat stro bijgeven om te knabbelen, 't is niet goed als ze zo lang geen voedsel te verwerken hebben nl.
Sportbrok kun je denk ik idd helemaal achterwege laten...
- Brittlover
ze staat nu ook wel in het land, alleen staat daar bijna geen gras (lees eigenlijk geen) meer op. helaas is er alleen maar kuil en bij het stro zitten is uit den boze.
ik heb ook geen keuze uit verschillende weilanden. ja hooguit dat ik haar bij de manegepaarden in doe. maar ja dat maakt geen verschil.
ik heb ook geen keuze uit verschillende weilanden. ja hooguit dat ik haar bij de manegepaarden in doe. maar ja dat maakt geen verschil.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga en Dakota zijn 1,5 week geleden de wei op gegaan (een rijke wei!) Eerst 1,5 uur, daarna 3 uur, nu staan ze er van 7.00 tot 20.00 op. Gaat goed, wel een beetje dunnere poep maar geen koeienvlaaien. Straks gaan ze 24 uur per dag de wei op. Ze krijgen voor de vitamientjes nu alleen nog een halve Pavo Summer Fit koek bijgevoerd.
Vinga wordt ook snel dik van te veel gras, vandaar dat ze de eerste maanden voor de nachten in de bak staat. Als het gras wat korter is mag ze dag en nacht.
Vinga wordt ook snel dik van te veel gras, vandaar dat ze de eerste maanden voor de nachten in de bak staat. Als het gras wat korter is mag ze dag en nacht.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem met mijn Yannes, die wordt ook van niks dik en gaat vanaf afgelopen zaterdag ook weer de wei op. Nu nog maar een uurtje per dag, maar dat wordt ook uitgebouwd tot hele dagen. Ik kijk het nu nog even aan maar ik overweeg ook om de brok die ze krijgt (1/2 kg per dag) uit haar rantsoen te schrappen. Maar dat kijk ik nog even aan.
Die van ons gaan om te beginnen in kleine groepjes van max. 4 op ofwel een grote wei waar niet enorm veel gras op staat of anders stukjes afzetten.
De drachtige merries worden nog bijgevoerd (nu ook met hooi want de wei is echt kaal aan het worden), de rest krijgt niet bij, die staan ook op de iets 'rijkere' weiden.
De drachtige merries worden nog bijgevoerd (nu ook met hooi want de wei is echt kaal aan het worden), de rest krijgt niet bij, die staan ook op de iets 'rijkere' weiden.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.