Ontheffing/dispensatie aanvragen? Mbt mennen....

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Pablo
Contacteer:

Ontheffing/dispensatie aanvragen? Mbt mennen....

Bericht door Pablo » do 03 apr 2008, 19:22

Zoals veel van jullie weten, ben ik met Pablo redelijk fanatiek aan het mennen geslagen. We bakken er nog niet heel veel van, maar we doen ons best. Ivm vervoersproblemen heb ik bewust een 2-wieler aangeschaft. Geen maxishet sulky ofzo, maar gewoon een hele gave degelijke 2-wieler. Met schijfremmen, luchtvering enzovoort. Bij de KNHS mag ik hiermee (als ik de reglementen goed begrijp) gewoon gaan starten. Echter bij het stamboek staat er dat ik een 4-wieler moet hebben! Ik ben nogal een beetje eigenwijs enzo, maar ik vind dat mijn 2-wieler fatsoenlijker is dan menig 4-wielige wagen die voorbij komt en het daardoor eigenlijk, soort van niet fair dat ik er niet mee mag starten. Dus dacht ik wellicht dat ik kan proberen of ik er wel mee mag starten. Of dat de regels worden aangepast. Maar ik heb geen idee, waar ik daarmee heen moet O:) En hoop dat iemand wellicht een goed idee heeft....
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Leentje

Bericht door Leentje » vr 04 apr 2008, 06:21

het stamboek ff bellen?
ik heb het vorig jaar bij de ABOP met mn bit gehad,rijd wikke op een meyler,die ook bij KNHS wedstrijden mag.
maar ze wisten het niet,zouden het uit gaan zoeken,uiteindelijk nooit duidelijk antwoord gehad,ze wisten het gewoon niet,ze zeiden neem het maar mee,zien we dan wel.
heb toen toch maar weer een tijdje op een gewon dubbelgebroken gereden.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Vera

Bericht door Vera » vr 04 apr 2008, 06:35

het gaat niet om de netheid van de wagen, maar om de belasting van het paard. en die is nou eenmaal met een tweewieler niet optimaal, zodat het paard zichzelf niet kan laten zien op eigen benen ed. Dat is de reden dat je bij de abop een vierwielige wagen moet hebben.
Volgens mij mag je bij de wedstrijd proeven en de diploma's wel met die tweewieler rijden, maar dat moet je maar even navragen.

Bij de abop is het in elk geval niet mogelijk om met de tweewieler te rijden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 04 apr 2008, 13:37

Ik heb het even nagekeken in de fjordsport-reglementen versie 2008

Vaardigheidsproeven: Rijtuig; een vierwielig rijtuig met draaiend voorstuk.

Wedstrijden: Een vierwielig rijtuig met een onderdoor draaiend voorstuk is verplicht.
Plaats reactie