Hoe leer ik.....?
Hoe leer ik.....?
Hoe leer ik een jaarling om stil te staan tijdens het knippen en borstelen?
Hoe leer ik een jaarling om zonder panisch te doen aan een touw vast te staan?
Hoe leer ik een jaarling dat de hoefjes gekrabt moeten worden?
Hoe leer ik een jaarling om zonder panisch te doen aan een touw vast te staan?
Hoe leer ik een jaarling dat de hoefjes gekrabt moeten worden?
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Adem in, adem uit...........
Zo dus?
Ik dacht; misschien zijn er trucjes.
Doortje heeft zo'n bijzondere tik. Als ik haar manen knip met mijn rechterhand dan is het goed. Zodra ik de kam in mijn linkerhand er bij houdt om het mooi recht te kunnen knippen, dan draait ze weg.
Ik heb het idee dat ze het niet fijn vindt om die linkerarm van mij voor haar gezichtsveld te hebben. Ik sta dan nl. aan haar linker zijde.
Sta ik aan haar rechterzijde dan wil ze niet eens geknipt worden.
Alleen met de schaar langs haar oor knippen, dat doet haar helemaal niks. Dus het heeft niks met het geluid te maken.
Zo dus?
Ik dacht; misschien zijn er trucjes.
Doortje heeft zo'n bijzondere tik. Als ik haar manen knip met mijn rechterhand dan is het goed. Zodra ik de kam in mijn linkerhand er bij houdt om het mooi recht te kunnen knippen, dan draait ze weg.
Ik heb het idee dat ze het niet fijn vindt om die linkerarm van mij voor haar gezichtsveld te hebben. Ik sta dan nl. aan haar linker zijde.
Sta ik aan haar rechterzijde dan wil ze niet eens geknipt worden.
Alleen met de schaar langs haar oor knippen, dat doet haar helemaal niks. Dus het heeft niks met het geluid te maken.
'NO FJORD, NO GLORY'
Idd, gewoon veel doen, elke dag opnieuw. Niet reageren als ze iets doet, gewoon negeren en doorgaan alsof er niks aan de hand is. Ik vind nl dat je met bijv kalmerend praten alleen maar bevestigt dat er inderdaad iets heel spannends aan de hand is, dus ik doe net of ik gek ben 
Zico heeft ook van die dagen dat ie geen moment stilstaat, als ik me er tegenaan ga bemoeien dan wordt het alleen maar erger (en ik chagrijniger, en hij weer drukker, enz...)
Ik zeg gewoon rustig dat ie even om moet gaan als ik ergens niet bij kan ofzo, en let ondertussen heeel goed op dat m'n voeten niet onder die van hem terecht komen
Zico snapte in het begin ook niks van hoeven krabben en gaf gewoon zijn voeten niet. Toch volgehouden, elke dag weer, standaard in dezelfde volgorde zodat ie wist wat ie kon verwachten. Nu tilt ie ze zowat voor me op
Alles komt goeoeoeoeoed
Succes!

Zico heeft ook van die dagen dat ie geen moment stilstaat, als ik me er tegenaan ga bemoeien dan wordt het alleen maar erger (en ik chagrijniger, en hij weer drukker, enz...)
Ik zeg gewoon rustig dat ie even om moet gaan als ik ergens niet bij kan ofzo, en let ondertussen heeel goed op dat m'n voeten niet onder die van hem terecht komen

Zico snapte in het begin ook niks van hoeven krabben en gaf gewoon zijn voeten niet. Toch volgehouden, elke dag weer, standaard in dezelfde volgorde zodat ie wist wat ie kon verwachten. Nu tilt ie ze zowat voor me op

Alles komt goeoeoeoeoed

Nou, die van mij krijgen als ik het gedrentel echt beu ben wel een giga schop onder hun hol en dan ineens blijkt het kwartje wel te vallen.
(nee ze zijn niet bang van mij of durven nooit meer op de spuitplaats omdat ik ze daar mishandel ofzo).
(nee ze zijn niet bang van mij of durven nooit meer op de spuitplaats omdat ik ze daar mishandel ofzo).
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
Met voeten optillen zou ik proberen dat ze in ieder geval ergens tegen aan kunnen hangen. Vaak kunnen ze hun evenwicht nog niet goed houden en doordat ze ergens tegen aan hangen, gaat dat wel.
En verder idd veel oefenen met vastzetten, poetsen en knippen. En belonen met je stem.
En verder idd veel oefenen met vastzetten, poetsen en knippen. En belonen met je stem.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend