Ik weet niet hoeveel geld je te besteden hebt, want het is allemaal heel erg duur. Dat hok van mij heeft achteraf een kapitaal gekost, tjee, wat is hout duur. Maar ik ben er erg blij mee!
Dit is mijn ren:
Ik heb zo’n kinderblokhut bij een bouwmarkt gekocht en daar de ren aangemaakt. Dat blokhutje is het nachthok voor de 2 Franse hangoren en mijn 9 kippen. Ziet er erg schattig uit met de luikjes voor de ramen.
Ik heb alleen erg spijt dat ik het niet anders heb gedaan. Ik moet nu via de ren (die levensgevaarlijk is, ik heb tot 40 centimeter onder de grond gaas, dus ze kunnen lekker graven. Maar ik zak om de haverklap in een hol, stort de hele boel in…..) in het nachthok. In het verleden kroop ik door dat (te) kleine deurtje en lag op mijn knieën met motblik en veger het hok uit te mesten. Maar sinds ik gezien heb dat er muizen in dat hokje zitten krijg je mij er niet meer in! Durf echt niet! Ik zou het nu dus anders doen, ik zou het dak van het blokhutje met een scharnier vast maken (kan alsnog wel denk ik) zodat het dak eraf kan. De ren is aan de ene kant 1.80 hoog en aan de andere kant 2 meter. Ik wilde er graag rechtop in kunnen staan, maar door al dat gegraaf kan ik op sommige plaatsen niet meer staan omdat daar het zand uit de holen ligt. Ik heb hem overal dicht met gaas ivm roofdieren. Hier kan je echt geen open ren hebben met die steenmarters, vossen en roofvogels.
Maar dit hok heeft me al met al wel 400 euro gekost denk ik…………..