muesli
muesli
wie voert er muesli en hoeveel?
voer je alleen muesli of in combi met brok?
Ik wil Karev straks ook op muesli zetten. Is een lekkere afwisseling, de vitaminering is hoger als in brok.
Nu eet ze 1,5 kg basis brok op de oude stal(te veel). Ik wil haar straks op een halve kg basis brok zetten, en een halve kg muesli.
Zou dit te veel muesli zijn? Het is trouwens een muesli zonder haver.
voer je alleen muesli of in combi met brok?
Ik wil Karev straks ook op muesli zetten. Is een lekkere afwisseling, de vitaminering is hoger als in brok.
Nu eet ze 1,5 kg basis brok op de oude stal(te veel). Ik wil haar straks op een halve kg basis brok zetten, en een halve kg muesli.
Zou dit te veel muesli zijn? Het is trouwens een muesli zonder haver.
Laatst gewijzigd door Tamara op do 13 mar 2008, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
die van havens zeker?
Ja hoor die kan best, maar bij mij krijgen ze het alleen als ze echt gewerkt hebben anders alleen die halve kg brok, maar dan wel rijpaardbrok of sportbrok en geen onderhoudsbrok.
ik geef trouwens die elektrolytenmix van havens.
Ja hoor die kan best, maar bij mij krijgen ze het alleen als ze echt gewerkt hebben anders alleen die halve kg brok, maar dan wel rijpaardbrok of sportbrok en geen onderhoudsbrok.
ik geef trouwens die elektrolytenmix van havens.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik geef ook muesli van Havens,blauwe met witte zak met laag suikergehalte er zit geen haver in.
Als Tika niet veel/niets doet krijgt ze twee handjes en heb ze veel gedaan dan een halve beker,weet niet hoeveel dat is.
Als Tika niet veel/niets doet krijgt ze twee handjes en heb ze veel gedaan dan een halve beker,weet niet hoeveel dat is.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Bij mij krijgen ze subli zonder. Ze krijgen 2 scheppen per dag (alle vier) maar er gaat geen kilo in een kiloschep want de muesli is lichter dan brok. Nou heb ik wel eens een kiloschep met brok gewogen en dat is bij 3/4 een kilo dus ook dat klopt niet helemaal maar dat terzijde
.
Je zou de voedingswaarde van de muesli eens naast die van de brok kunnen leggen en dan kijken wat het verschil is. En dan een portie geven die ongeveer gelijkwaardig is aan wat ze nu krijgt. Als ze het op wat ze nu krijgt goed doet natuurlijk.

Je zou de voedingswaarde van de muesli eens naast die van de brok kunnen leggen en dan kijken wat het verschil is. En dan een portie geven die ongeveer gelijkwaardig is aan wat ze nu krijgt. Als ze het op wat ze nu krijgt goed doet natuurlijk.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Orlinde krijgt ook die meusli-zonder-haver; in ieder geval twee handjes (1 limonadebeker; dat is mijn maatschep
) per dag.
Als ze gewerkt heeft krijgt ze meer, afhankelijk van hoe lang/ hoe zwaar het werk was. Maximaal 1kg (is 5 bekertjes ongeveer bij mij) per dag. Meestal 2 of 3 dus ongeveer een halve kg.
Daarnaast krijgt ze 's avonds 5 flinke wortels en hooi en stro om op te knagen in de stal en 's ochtends ook hooi. Overdag in de paddock onbeperkt hooi/ paardenkuil.

Als ze gewerkt heeft krijgt ze meer, afhankelijk van hoe lang/ hoe zwaar het werk was. Maximaal 1kg (is 5 bekertjes ongeveer bij mij) per dag. Meestal 2 of 3 dus ongeveer een halve kg.
Daarnaast krijgt ze 's avonds 5 flinke wortels en hooi en stro om op te knagen in de stal en 's ochtends ook hooi. Overdag in de paddock onbeperkt hooi/ paardenkuil.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
die van mij krijgen ook lijnzaad door de muesliSarissa schreef:Sarissa krijgt een halve Kg sportbrok & 2 handjes muesli en lijnzaad de muesli geef ik gewoon dat het een beetje lekker is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Bjorn krijgt ook Pavo Natures Best. 1kg per dag samen met brok.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Cindy+Uniek
- nancy imka
Geef ik dan zo weinig als ik net aan een halve schep nature best musli per dag geef aan een oudje van bijna 20 jaar? Imka krijgt verder 3 kleine blauwe kratjes met kuil en in de paddock genoeg voor ongeveer 2 uurtjes knabbelen op kuil en een beetje hooi door elkaar.
Ik geef dus ½ schepje musli van pavo zoals ik hierboven schreef, om het speeksel te bevorderen doe ik er een flinke hand lucerne bij (wat trouwens echt goed helpt want ze is nu wel even langer bezig aan dr musli in begin was het met 30 sec op
)
Lucerne vind ze ook erg lekker dat is ongeveer een klein bakje krachtvoer bijelkaar en ze is net zo lang bezig als een paard die dus wel veel krijgt (en ze is nog een klein beetje te zwaar
)
Ik geef dus ½ schepje musli van pavo zoals ik hierboven schreef, om het speeksel te bevorderen doe ik er een flinke hand lucerne bij (wat trouwens echt goed helpt want ze is nu wel even langer bezig aan dr musli in begin was het met 30 sec op

Lucerne vind ze ook erg lekker dat is ongeveer een klein bakje krachtvoer bijelkaar en ze is net zo lang bezig als een paard die dus wel veel krijgt (en ze is nog een klein beetje te zwaar