Birth alarm.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!

Welk birth alarm

Singel met kastje als ontvanger
3
21%
Singel met GSM als ontvanger
4
29%
Halstermelder met kastje als ontvanger
0
Geen stemmen
Halstermelder met GSM als ontvanger
7
50%

Totaal aantal stemmen: 14
Esther

Birth alarm.

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 06:34

Ik wil misschien een birth alarm aanschaffen en die zelf gebruiken en verhuren. Nu zijn er verschillende keuzes, wat vinden jullie??

Ik kan kiezen tussen een gewone singel of een halstermelder. De singels zijn in NL gebruikelijker. In het buitenland zijn ze al verder met de halstermelders. De singel kennen jullie vast wel, het de halstermelder zit met een dingetje vast aan het halster, onde het hoofd.
Verschil is dus dat de halstermelders hier vrij nieuw zijn, maar je kunt ze wel op alle maten paarden gebruiken, je hoeft geen andere singels te hebben.

Dan heb je nog keuze tussen een gewoon kastje als ontvanger, waarmee je dus een limiet aan verbinding hebt. Of je hebt de GSM. De GSM kan net iets langer duren omdat hij verbinding moet maken. Wel heb je geen limiet aan het bereik. Je kunt er minstens twee telefoons aan aansluiten.

Waar zouden jullie voor gaan??
Zijn er verder nog tips??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 20 feb 2008, 07:48

Tja, mijn mening ken je. Ik ga voorlopig nog even voor de gewone singel. De halstermelder hoor je nog te vaak missers van. Vergelijk het met windows vista, op zich een goed product, maar de kinderziektes zijn er nog niet uit.

Ik heb in eerste instantie ook de singel gekocht met het kastje, maar deze wordt momenteel uitgebreid met een gsm melder.

Als j een complete set wil kopen zou ik voorlopig gaan voor een singel met gsm systeem. Als je erg graag de halstermelder wilt zou ik nog een jaartje afwachten.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Charret

Bericht door Charret » wo 20 feb 2008, 12:26

Mij staan de plekken die Verline ervan heeft gekregen nog op het net gebrand..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne

Bericht door Daphne » wo 20 feb 2008, 13:03

Charret schreef:Mij staan de plekken die Verline ervan heeft gekregen nog op het net gebrand..
Zo ken ik er nog een merrie die haar complete schoft aan gort had door die melder. Vliegen, pus, haren, bleh. Nee, voor mij nooit een birth alarm met een singel.

Zelf ben ik helemaal niet bekend met die melder die aan het halster zit, maar het klinkt als een veel vriendelijkere oplossing. Plus, handig als je hem wilt verhuren, is dat hij dus op elk paard kan. Sowieso zou ik gaan voor iets wat je aan een gsm kan koppelen. Iedereen heeft tegenwoordig zo`n ding dus dan is het zonde om met een kastje te gaan lopen mieren.
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » wo 20 feb 2008, 14:44

Ik zou ook niet meer kiezen voor de singel! Veline heeft hier inderdaad SUPER lelijke plekken aan overgehouden...

Wel zou ik gaan voor met gsm is toch wel erg handig.

Zie hier haar plekken van de singel:

Op deze foto is het nog kapot....
Afbeelding

En zo ziet het er nu uit...
Afbeelding
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Vera

Bericht door Vera » wo 20 feb 2008, 15:11

jammer dat je niet kunt kiezen voor "andere mogelijkeheid"

Wij hebben namelijk een camera en ik zou niet anders willen. ALs ik er nu naar toe ga, ga ik nooit voor niets en nooit vals alarm.
Maar ja niet iedereen heeft misschien die mogelijk heid. Dan zou ik voor de singel gaan. Ik houd er namelijk niet van om een halster aan te laten als je er niet bij bent.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Charret

Bericht door Charret » wo 20 feb 2008, 16:10

Zie, zo jammer.
Zo'n singel gaat toch ook broeien?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 16:20

Tja, ik laat bij Jeskim sowieso een halster om als het tegen die tijd loopt.. Die is namelijk vreselijk beschermend met het veulen en als er iets gebeurt zou je er niet eens bij kunnen komen.. Is echt heel erg bij Jeskim..

Tja, ik heb ook wel gedacht aan een camera, maar met een camera moet je nog wakker blijven, zo'n beetje.. Ik heb door mijn CVS al een vreselijk slaappatroon en wordt gewoon ziek als ik mijn slaap niet krijg..
Dus maar gekozen voor een melder.. Die keer vals alarm neem ik maar voor lief, al zal ik er toch sowieso nog wel uit gaan als het er echt om hangt..

In het buitenalnd zijn ze wel al veel verder met de halsterdingen, daar zijn ze er heel enthousiast over.. Maar de mensen die ze in NL verkopen zitten in Coevorden, dus daar gaan we gewoon een keer naar toe..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 20 feb 2008, 18:47

Foalcam online niet haalbaar bij jullie? Hoef je niet zelf te kijken, maar doen Bokkers en anderen het voor je. Bellen ze je zo op als het zover is ;) (aniek op marijenkampen/steenwijkerwold doet het ook ieder jaar met haar merries)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 19:57

Wordt je dan wel gegarandeerd gebeld??
Heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 20 feb 2008, 20:09

Zou je de ervaringsdeskundigen op bokt na moeten vragen ;) *Foalcamobsessus Eyespoppingoutus*
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » wo 20 feb 2008, 20:12

Stemmen jullie wel even, ook als je een ruin hebt of geen paard o.i.d. Ik wil graag weten wat jullie het meest zien zitten van deze keuzemogelijkheden!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anouska

Bericht door Anouska » wo 20 feb 2008, 21:02

Geen van je mogelijkheden, zie Veline. Snap jou ook heel goed hoor met je CVS. Maar zou toch voor de camera gaan, net als wat Annabel al zei.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 21 feb 2008, 18:39

Hier hebben de paarden ook een kastje en die maken we (volgens mij) gewoon aan een longeersingel vast met eronder een handoek.

Van de halstermelder heb ik nog nooit van gehoord.
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » do 21 feb 2008, 19:03

ik zie geen probleem met de halstermelder, als je stal maar vrij is van uitstekende dingen, dan kan er eigenlijk weinig gebeuren.

Heb wel gezien dat een paard zijn oog wkijt was door een halster, maarja die stal was er ook wel naar.

dus heb je een mooie stal met gladde wanderen etc, zou ik het wel aandurven.
je moet toch wat en in vind die singel niet echt wat als ik veline zo zie.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 21 feb 2008, 20:47

Ik hou persoonlijk ook niet van halsters om op stal, of je moet al heel zeker weten dat er niks in je stal is waar het halster achter kan blijven hangen. Ik heb 1 keer een fjord gezien met een gebroken been, was met zijn been in het halster blijven hangen. Maar ik neem aan dat je wel zo slim bent het halster niet te ruim te doen.

Die boer/paardenfokker waar ik werkte gebruikt de singel al járen. Hij was 1 van de eersten die zo'n ding had. Hij bevalt super (haha, BEVALT). Hij krijgt elk jaar zo'n 10 à 12 veulens en bijna alle merries krijgen de singel om. Dat ding is bij hem echt 100% betrouwbaar, heeft nog nooit gemist. Hij heeft zo'n kastje in huis die dan begint te piepen. Gister is het eerste veulen daar geboren. Voor deze merrie was hij er wel een paar keer voor niks uitgeweest, de merrie sliep de laatste dagen voor de bevalling steeds plat in de stal. En dan gaat dat ding af. Maar beter 10x voor een slapend paard eruit dan 1x telaat.....

Camera's vind ik niks, moet je nog wakker blijven, net als Esther zegt. In combinatie met die singel vind ik het wel handig. Als het kastje begint te piepen kijk je op de camera of het menens is of loos alarm.

Ik zou dus kiezen voor de singel met kastje (stel dat net die nacht het netwerk van je gsm eruit ligt.....)
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 22 feb 2008, 03:47

Hij bevalt super
Hihi, vond de boer dat of de merrie??

Jullie voeren allemaal goede argumenten aan dat moet ik wel zeggen, er wordt echt over nagedacht dat is erg fijn.. Maar jullie doen dat wel voor alle mogelijkheden, das weer niet handig, hihi 8)7
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 22 feb 2008, 13:23

Dat bevallen sloeg op de boer, haha. Tijdens de bevalling gaat dat ding af natuurlijk, haha.

Hoe werkt zo'n halster dan? Moet het hoofd helemaal plat voordat hij afgaat? Ik heb namelijk al tientallen bevallingen bijgewoond en sommige merrie's liggen wel plat maar loeren dan steeds achterom, hoofd van de grond. Begrijp je hoe ik bedoel? (net een koliekerig paard). Gaat hij dan wel af?
Ik zou echt voor de singel kiezen, werkt hier echt 100%.
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » vr 22 feb 2008, 15:06

We gaan nog naar de leveranciers toe, ik zal een lijstje maken met vragen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 20 mar 2008, 21:17

Ben je inmiddels al geweest Esther? Ben wel benieuwd. Die boer waar ik werkte heeft nu 2 4-jarige merries aan toen, die hebben geen van beide ooit een singel om gehad of een zadel of deken op. Dus hij durft die birthalarm-singel niet om doen. Dan zou zo'n halster ideaal zijn....alhoewel, hij heeft hele ouderwetse stallen, met veel hout, spijkers en andere uitsteeksel. Dan vind ik een halster erg gevaarlijk.
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie