Hoeveel geld voor 'achter de hand'?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Danielle_

Hoeveel geld voor 'achter de hand'?

Bericht door Danielle_ » di 05 feb 2008, 10:07

Hallo,

Ik vroeg me af hoeveel geld handig is om achter de hand te hebben?
Voor als er plotseling iets gebeurd enz.
(en ik bedoel als je een paard koopt/hebt.)
Hoop dat er niet al een topic over is, heb hem in ieder geval niet gezien!

Groetjes,
Danielle
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 05 feb 2008, 10:27

een paar duizend euro ben je zo kwijt als het echt mis gaat.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Krista

Bericht door Krista » di 05 feb 2008, 10:29

Ja dat denk ik ook. Paar duizend euro. En als je dat niet kan opbrengen kun je overwegen om je paard te verzekeren tegen ziektekosten en of de dood.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
lientje

Bericht door lientje » di 05 feb 2008, 10:35

ik ga met bovenstaande mee. PAs is mijn pony geopereerd aan een simpel knobbeltje. kosten: 500+ euro... en dat is dan nog zonder onderzoek etc.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 05 feb 2008, 10:40

ja ik kreeg mijn veulen na 2,5 maand ziek terug:
rekening 1 = 150,-
rekening 2 = 170,-
rekening 3 = 50,-

is dus ook al gauw een kleine 400 euro wat in één maand gebeurt is!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Danielle_

Bericht door Danielle_ » di 05 feb 2008, 12:21

een paar duizend euro dacht ik ook aan. Ik zat te denken aan zo'n 2 duizend euro. Ik zit erover te denken om een fjord te gaan kopen. Maar voordat ik dit wil gaan doen wil ik een goeie buffer hebben.
en ik vroeg me af wat de meeste mensen daarbij zien. (dus meer of minder enz.)
Het is ook niet zo dat ik het snel wil.. Aangezien er nog veel dingen bij komen kijken ;)
Viv

Bericht door Viv » di 05 feb 2008, 12:23

gewoon goed verzekeren en voor simpele aan huis dingen op paar honderd euro/keer rekenen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Danielle_

Bericht door Danielle_ » di 05 feb 2008, 12:24

Viv schreef:gewoon goed verzekeren en voor simpele aan huis dingen op paar honderd euro/keer rekenen.
oke en ik weet niet of je het weet. Maar hoe duur is zo'n verzekering per maand ongeveer?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 05 feb 2008, 12:36

De kosten voor een verzekering zijn heel wisselend. Het is ook maar net waar je je paard allemaal voor laten verzekeren. Ik heb gewoon diverse offertes opgevraagd bij diverse verzekeringsmaatschappijen. Maar moet ook eerlijkheidshalve zeggen dat ik er verder nog geen actie op ondernomen heb.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
maaike vis

Bericht door maaike vis » di 05 feb 2008, 13:51

Ik heb er voor gekozen mijn huidige pony's niet te verzekeren, aangezien ik daar zeer slechte ervaringen mee heb, nooit een cent gekregen en wel veel betaald.
Wel heb ik E2000,- achter de hand, alleen voor de paarden.. Hier betaal ik niet de standaard dierenartskosten mee, maar alleen de onverhoopte (hoge) kosten, zoals vorig jaar de mobiele röntgenservice voor m'n Tinker die spat zou hebben.
Als ik iets van dit geld heb gebruikt, probeer ik het z.s.m. weer aan te vullen.
Danielle_

Bericht door Danielle_ » di 05 feb 2008, 18:27

hmm ik vind het wel moeilijk hoor. de ene vind het wel goed en de ander houd liever zelf wat achter.
De meningen lopen heel erg uiteen.
bedankt alvast in ieder geval.
Amber_

Bericht door Amber_ » di 05 feb 2008, 23:32

Mijne is niet verzekerd, en ik heb maar 700 euro achter de hand.
Maar gelukkig kan ik altijd bij mijn Ouders aan kloppen en die lenen mij het geld :j.
Dan betaal ik gewoon per maand een bedrag terug
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 06 feb 2008, 09:17

Als je nog geen vast inkomen hebt is het inderdaad fijn om op je ouders terug te kunnen vallen.

Tim heeft bij mij in al die jaren buiten het enten nog geen € 200 aan VA kosten gehad * Klopt alles af wat er te kloppen valt * maar een paar duizend euro heb ik wel achter de hand mocht het ooit nodig zijn.
Ik ben dus ook niet verzekerd tegen ziektekosten en dat wil ik ook niet omdat ik zelf over voldoende geld beschik.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 06 feb 2008, 09:25

hoe oud ben je eigenlijk en hoe staan je ouders er tegenover?
uniek is verzekerd voor de simpelste verzekering, ik dacht brand en diefstal :? dat kost volgens mij nog geen 100 euro per jaar.....

de rest is niet verzekerd......

ik heb geen geld achter de hand, maar mijn vader kan altijd voorschieten en mijn vriend heeft een aardig salaris dus op het moment hebben we niks te klagen.... dit wordt anders als we over een paar maanden ons nieuwe huis krijgen, dan wil ik wel een spaarpotje maken!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 06 feb 2008, 10:28

Imka is een echt zorgenkindje kan ik wel zeggen. Helaas word ze dit jaar 20 en is ze nu volgens de verzekering al 20 (1 januari verjaren de paarden) en zou de verzekering overgaan in een ongevallen verzekering en was ziekte zoiezo uitgesloten (tenzij door een ongeval) ik ben blij Imka altijd verzekerd te hebben gehad, voor nu heb ik toevallig vorige week een spaarrekening geopend met een bedrag van 900 euro erop bijna 1000 en daar ga ik iedere week een bedrag naar toe sturen. Ik krijg er ook een beetje rente over dus alles wat ik niet uitgeef krijg ik dan toch weer een beetje bij! Ik hoop het niet nodig te hebben maar anders heb ik toch iets achter de hand.

Ik betaalde overigens 26 euro per maand voor de verzekering bij Hippozorg (hiervoor amev)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Danielle_

Bericht door Danielle_ » wo 06 feb 2008, 15:40

Bedankt voor de antwoorden. Heb er wel hee lveel aan!

Ik ben zelf 18 en voordat ik een paard wil wil ik 19/20 zijn. ( en het met het geld kan)
Ik denk idd dat een verzekering wel handig is en daarbij nog iets voor achter de hand.
Mijn ouders zouden vast wel willen helpen, maar ik wil dat zo min mogelijk proberen ;).
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 06 feb 2008, 17:20

Danielle_ schreef:Bedankt voor de antwoorden. Heb er wel hee lveel aan!

Ik ben zelf 18 en voordat ik een paard wil wil ik 19/20 zijn. ( en het met het geld kan)
Ik denk idd dat een verzekering wel handig is en daarbij nog iets voor achter de hand.
Mijn ouders zouden vast wel willen helpen, maar ik wil dat zo min mogelijk proberen ;).
Ik heb Imka in 1999 gekocht/gekregen. Ik heb haar samen met mijn moeder gekocht. Maar ze is echt van mij :L Ik had zo netjes gespaard voor mn eigen paardje...!

Ik had toen der tijd 3000 gulden gespaard en kreeg de helft van mijn ouders plus het zadel en hoofdstel. Ik had natuurlijk al wat spulletjes gekocht en een aardig betaalbare stal die ik dan weer betaalde van mijn krantenwijk. Ik heb de pech gehad dat Imka binnen een half jaar al bevangen stond en gelukkig had ik wel gespaard maar ik kreeg ook nog een ongeluk wat ik zelf betalen moest. Ik heb alles tot op de laatste cent terug betaald. Maar gelukkig waren mijn ouders er net als jou ouders om geld te kunnen voorschieten!

Veel plezier van je toekomstige paardje ik hoop dat je het rond krijgt :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Klijntje
Contacteer:

Bericht door Klijntje » wo 06 feb 2008, 18:15

Ik spaar maandelijks zo'n beetje elke losse cent voor Zico, mocht er wat gebeuren...
Twee a drieduizend achter de hand hebben is toch wel een fijn gevoel hoor. Inmiddels heb ik al meer dan dat :)
Afbeelding
Danielle_

Bericht door Danielle_ » wo 06 feb 2008, 20:36

dankje. :)

Ik zat te denken aan een verzekering en iets voor achter de hand. maar daar ga ik allemaal wel even achteraan en informeren enz. hoe dat zit.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 06 feb 2008, 22:34

Teon ik Bjorn kocht als veulen, heb ik bij de bank een betaalrekening voor hem geopend. Elke maand wordt daar tussen de 50,- en 100,- naartoe gestort. Helaas heb ik 2 pechjaren prive gehad (o.a. in de ww gezeten) waardoor daar ook nog wel eens mijn stalgeld af ging als ik het niet kon betalen van mijn gewone rekening. Ik vul het elke keer aan. En ik heb hem goed verzekerd bij de EFO.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie