Lezing zomereczeem
Lezing zomereczeem
Op woensdag 13 februari wordt er in Montfoort, van 18.00 uur tot 22.00 uur een avond georganiseerd met als thema: Eczeem/Allergie bij paarden. Annemarie Klijnhout zal deze avond twee lezingen verzorgen, de eerste start om 19.00 uur en de tweede om 20.30 uur. Zij heeft een holistische kijk op de gezondheid van paarden. Annemarie heeft naast haar opleidingen fysiotherapie en dierfysiotherapie ook een opleiding acupunctuur voltooid bij de NAAS. In haar lezing zal zij een algemeen verhaal over zomereczeem vertellen, ze zal ook verder ingaan op de effecten van jeuk en tips geven voor preventie en verlichting. Meer informatie over Annemarie is te vinden op www.mayao.nl.
Ik ga er naartoe. Zijn er toevallig nog meer mensen hier die gaan?
Ik ga er naartoe. Zijn er toevallig nog meer mensen hier die gaan?
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Ik hoop ook voor je dat je er dan nooit iets aan zal hebben. Wij gaan naar de lezing van 19.00 u.Orion1996 schreef:Ik heb er nu nog niks aan, maar lijkt me wel interessant en is niet zo ver weg, dus misschien ga ik wel
Mocht het interessant zijn dan zal ik het hier zeker neerzetten Ziggy.
Morgan!! 

Gisteren de lezing gehad en daar kwamen op zich wel wat interessante dingen naar boven. Ik krijg als het goed is nog een verslag dus mocht je er behoefte aan hebben stuur me even een pb dan zal ik het naar je doorsturen zodra ik het binnen heb. Wat met name bij mij is blijven hangen is dat de theorie dat eiwitten een grote veroorzaker zijn een achterhaalde theorie is maar dat je het meer moet gaan zoeken in suikers. Er zijn ook een aantal soorten voer besproken waarmee geadverteerd wordt dat het met name voor eczeempaarden zeer geschikt is. Een laag eiwit % en vrij van melasses. Bij een aantal merken bleek echter dat het zetmeelgehalte (wat zich in het lichaam weer omzet in suikers) wel erg hoog was en dan pomp je je paard natuurlijk nog vol met suiker. Ze liet in suikerklontjes zien wat voor hoeveelheid suiker je je paard geeft als je een voer hebt met een glucose % van 4. Dat is toch een behoorlijk hand suikerklontjes. Verder natuurlijk het advies om je paard zo schraal mogelijk te houden, rekening houden met het weiden, draineren, probiotica, eczeemdeken en wondjes direct behandelen. Maar ook de fructaan en fructose in het gras in de gaten houden. Een eczemer zou vergelijkbaar zijn met een diabetes mellitus type 2 patient. Er wordt te weinig insuline aangemaakt om alle binnengekomen suikers aan te kunnen pakken. Er werd verwezen naar een boek van Eric Laarakker. De nadruk werd gelegd op de te dikke paarden. Ik moest wel even denken aan het wat verhoogde glucosegehalte in het bloed van Rosje. Dit laat ik zeker verder onderzoeken. Het waren dus eigenlijk allemaal wel dingen die ik al wel wist maar ik heb wel wat vragen kunnen stellen. Buiten de dame (fysiotherapeut en acupuncturist) die de lezing gaf was er een ook een dierenarts aanwezig.
Wat ook nog wel een goede is trouwens een paard met een chip met groene leem behandelen kan geen kwaad. De chip kan zich hierdoor niet uit het lichaam laten verwijderen dat is een fabeltje.
En ik heb natuurlijk de nodige verschillende eczeemdekens bekeken. Die lichte van boett lijkt me wel wat. Lijkt net van een wat andere (stevigere) stof dan de donkere.
Wat ook nog wel een goede is trouwens een paard met een chip met groene leem behandelen kan geen kwaad. De chip kan zich hierdoor niet uit het lichaam laten verwijderen dat is een fabeltje.
En ik heb natuurlijk de nodige verschillende eczeemdekens bekeken. Die lichte van boett lijkt me wel wat. Lijkt net van een wat andere (stevigere) stof dan de donkere.
Morgan!! 

Nou Marijke, ik hoop voor je dat jij en Rosje hier veel aan zullen hebben en hij wat minder jeuk krijgt.
Maar dat groene leem en chip verhaal heb ik nog nooit gehoord. Als dat waar zou zijn geweest was alles bij ons al ontchipt op stal
Maar dat groene leem en chip verhaal heb ik nog nooit gehoord. Als dat waar zou zijn geweest was alles bij ons al ontchipt op stal

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Serieus, dat staat op verschillende sites dat je dat met een gechipt paard niet mag/ kan gebruiken.
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25750
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25750
Laatst gewijzigd door Marijke_ op do 14 feb 2008, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! 

Lol. Misschien de plek zelf, dat kan ik me nog voorstellen. Maar ik vraag me af wat een been inkleien met je chip kan doen (tenzij de chip is afgezakt naar een poot zoals bij onze gek russel
)
Maar dat suiker in het bloed kan wel heel goed kloppen. Bij ons op stal gaan alle ponies die veel te vet worden schuren als de ziekte (en al helemaal die met zo'n spekkam). Margriet van mij deed het toen ze pavo muesli kreeg (die gele zak met dat zoetruikende spul). Toen we daarmee stopte was het over en sinds ze bij haar nieuwe mensen staat en dat weer kreeg schuurde ze weer.

Maar dat suiker in het bloed kan wel heel goed kloppen. Bij ons op stal gaan alle ponies die veel te vet worden schuren als de ziekte (en al helemaal die met zo'n spekkam). Margriet van mij deed het toen ze pavo muesli kreeg (die gele zak met dat zoetruikende spul). Toen we daarmee stopte was het over en sinds ze bij haar nieuwe mensen staat en dat weer kreeg schuurde ze weer.

Het gaat om inwendig gebruik hihi niet om uitwendig
.
Ik betwijfel overigens of Ros en ik hier verder mee komen omdat het merendeel eigenlijk al gesneden koek was en we eigenlijk alles wat benoemd is ook al doen c.q. gedaan hebben. Ik zou alleen dat glucose nog kunnen testen, maar de oplossing voor de verhoging daarvan ligt meestal (net als bij de DM II patienten) bij dieet en beweging. Daar waren we natuurlijk al een aantal jaar mee bezig.

Ik betwijfel overigens of Ros en ik hier verder mee komen omdat het merendeel eigenlijk al gesneden koek was en we eigenlijk alles wat benoemd is ook al doen c.q. gedaan hebben. Ik zou alleen dat glucose nog kunnen testen, maar de oplossing voor de verhoging daarvan ligt meestal (net als bij de DM II patienten) bij dieet en beweging. Daar waren we natuurlijk al een aantal jaar mee bezig.
Morgan!! 

Ow van binnen. (A) Lol.
Wij hebben die zooi altijd op stal. De 400 grams tube en de kilo pot zijn voor uitwendig gebruik volgens de beschrijving. De 5 kilo pot met korrels is voor inwendig
. Ik zou die zooi niet naar binnen krijgen en zeker geen 5 kilo om te ontslakken whoehaha.
Heb je eigenlijk ooit nog wat gehoord van dat vrouwtje in Renswoude na de wedstrijd over dat dieet?
Wij hebben die zooi altijd op stal. De 400 grams tube en de kilo pot zijn voor uitwendig gebruik volgens de beschrijving. De 5 kilo pot met korrels is voor inwendig

Heb je eigenlijk ooit nog wat gehoord van dat vrouwtje in Renswoude na de wedstrijd over dat dieet?

Nee daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Wel jammer want die waren er ook echt heel serieus mee bezig. Ik vermoed dat het e-mailadres is zoek geraakt. Want ze zochten me zelf op om er over te praten dus dan denk ik dat ik er vanuit kan gaan dat ze graag hun ervaringen delen..
Morgan!! 

Geen idee hoe ze heet. Maar de dame die de lezing gaf wist niet overal antwoord op en liet ze dan door die vrouw (dierenarts) beantwoorden. Ze hadden met name producten van Groene Os staan dus ik vermoed wel een link naar de kliniek van Eric Laarakker. Die schijnt overigens vorig jaar een lezing over eczeem gegeven te hebben daar.
Het was inderdaad niet echt veel nieuws onder de zon. Ik wist eigenlijk het merendeel ook al wel, behalve het exacte aantal kauwbewegingen dat een paard maakt per dag
. Er is ook een nieuw boek uit over voeding en eczeem. Ik ben benieuwd of daar nog wat interessants in staat.
Als ik het verslag heb zal ik het doorsturen.
Het was inderdaad niet echt veel nieuws onder de zon. Ik wist eigenlijk het merendeel ook al wel, behalve het exacte aantal kauwbewegingen dat een paard maakt per dag

Als ik het verslag heb zal ik het doorsturen.
Morgan!!