ik geef nu al zoon 2 jaar les aan een stalgenootje van me.
ze heeft een 4 jarige halflinger die ze zelf ingereden heeft met nogal wat problemen. hij is erg lang hengst geweest en is in die tijd weinig tot nooit in handen geweest. toen gecastreerd en naar haar gegaan dus groene ruiter groen paard

maar nu.... een bekend probleem was de galop zowiezo moeilijk aanspringen dat gaat inmiddels beter al hoewel hij vaak verkeerd aanspringt. maar een volte galoperen gaat gewoon niet,, hij pakt zn bit vast en rent gewoon kei hard recht door dit kon ik altijd wel oplossen met wat tips en adviezen ... een rustige opbouw en gewoon opnieuw proberen alleen de laatste tijd wordt het heeeeel erg... ik had dr paardje altijd lekker aan t lopen en kon dr alles mee doen maar zelfs bij mij luistert hij helemaal niet meer. het is zo erg dat ze door de bak rand heen loopt. en dan bedoel ik dus ook lopen gewoon er door en dan niet in paniek raken maar vervolgens nog 10x in een uur erdoor heen lopen. eerst was dit alleen met de galop maar nu ook stap en draf. tot nu toe gebeuren er geen ongelukken want hij raakt niet in paniek maar tot dat het een keer fout gaat met scherp hout, splinters, spijkers enzovoort
het hout breekt dus ook echt doormidden.... ujord en waarschijnlijk vele andere zouden in paniek raken maar hij dus totaal niet. ik heb al zoveel geprobeerd maar weet het dus echt niet meer en t is zo sneu voor de ruiter want ze verliest onder tussen het plezier in t rijden.
ik ga hem van de week paar keer flink aan het werk zetten maar dat is natuurlijk niet de oplossing
alle tips zijn meer dan van harte welkom want het is hee erg vervelend deze tik
dankjewel alvast