Keuring
Keuring
Mijn vraag is: welke keuring vinden jullie het prettigst om naar toe te gaan en waarom??
Is Lisse in de plaats gekomen van Heemstede??
Is Lisse in de plaats gekomen van Heemstede??
-
-
-
Ik ga met Noekie mee. Vind Spoordonk en Sevenum ook altijd leuke keuringen. Al is Spoordonk voor ons de laatste jaren wel errug druk, maar het blijft leuk.
Nadeel van Vrouwenpolder is dat het als 1e zo ver weg is, maar dat ze vaak met het parkeren wat moeilijker doen. Zo stonden we afgelopen jaar helemaal aan de andere kant tussen een ander ras paarden, maar moesten we ook met onze fjorden tussen de friezen door naar de ring. Vervelend, maar ik had het bij de ringmeester aangegeven en er werd wel rekening mee gehouden, dat ik niet altijd op tijd in de ring kon zijn.
O, Rolde vind ik ook altijd wel leuk. Zeker omdat er zo veel fjorden komen. Lekker in het midden van het centrum, die vind ik ook altijd leuk.
Beekbergen kun je zo fijn rondom de ring gaan staan met de trailers. Zo kun je vaak de keuring en je paard in de gaten houden.
Nadeel van Vrouwenpolder is dat het als 1e zo ver weg is, maar dat ze vaak met het parkeren wat moeilijker doen. Zo stonden we afgelopen jaar helemaal aan de andere kant tussen een ander ras paarden, maar moesten we ook met onze fjorden tussen de friezen door naar de ring. Vervelend, maar ik had het bij de ringmeester aangegeven en er werd wel rekening mee gehouden, dat ik niet altijd op tijd in de ring kon zijn.
O, Rolde vind ik ook altijd wel leuk. Zeker omdat er zo veel fjorden komen. Lekker in het midden van het centrum, die vind ik ook altijd leuk.
Beekbergen kun je zo fijn rondom de ring gaan staan met de trailers. Zo kun je vaak de keuring en je paard in de gaten houden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zijn dat ik onstwedde vorig jaar een beetje rommelig vond.brendaatjuh schreef:onstwedde! was allemaal prima geregeld
Het was alemaal snel,snel,snel.
De jaren daarvoor was het veel prettiger,alleen jammer dat we niet meer naar dat terrein gaan(of we moeten met z'n allen even gaan klagen bij het stamboek

Toch is onstwedde altijd wel heel gezellig!
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

-
@ Viv. Ws zullen we dan mss wel later komen, maar we hebben ook vaak friezen bij. Nu stonden we dus echt helemaal aan het einde van de parkeerstrook en dat was dus echt niet prettig. (en eigenlijk mochten we daar niet staan. Dit was apart gehouden voor een bepaald ras. Maar we waren met vrachtwagen en 1 of 2 trailers en dan is het toch prettig bij elkaar te staan.)
En wb het op tijd komen. We rijden vaak 's morgens rond 5-5.30 uur aan. Het ligt er aan hoe het op de weg is.
En wb het op tijd komen. We rijden vaak 's morgens rond 5-5.30 uur aan. Het ligt er aan hoe het op de weg is.
Suus tis geen verwijt maar het is gewoon zo dat als je op tijd aankomt (ookal heb je 2 rassen mee) dat je gewoon in de buurt van de ring kunt staan. Dat geldt voor elke keuring zo'n beetje.
Wij rijden ook enorm vroeg weg van huis om op tijd te zijn daar, ookal liep Tjo in de laatste rubriek van de dag mee. Heb al die jaren gewoon naast de ring gestaan met de trailer.
Ik vind VP altijd super geregeld, ieder ras zijn eigen ring en parkeerplek, super toch?
Wij rijden ook enorm vroeg weg van huis om op tijd te zijn daar, ookal liep Tjo in de laatste rubriek van de dag mee. Heb al die jaren gewoon naast de ring gestaan met de trailer.
Ik vind VP altijd super geregeld, ieder ras zijn eigen ring en parkeerplek, super toch?
Ik ben eigenlijk alleen nog maar in Heemstede geweest. En ik heb een keer gekeken in Wijk bij Duurstede, maar dat vond ik niks.
Zo onoverzichtelijk met die 2 bakken.
Heemstede vond ik wel altijd gezellig om naar toe te gaan
Zo onoverzichtelijk met die 2 bakken.
Heemstede vond ik wel altijd gezellig om naar toe te gaan

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Wij gaan vaak met paarden naar Oldeberkoop, Ruinen (maarja is nu niet meer, was altijd wel gezellige keuring opzich), Hardenberg, Emst, Beekbergen (niet altijd met paard), Vorden.
Vind persoonlijk de keuringen met 2 ringen naast elkaar het gezelligst en overzichtelijk.
Oldeberkoop is gewoon gezellig.
Hardenberg is wat grootster en moet je wel tegen toppers, maar hebben ze ook altijd iets extra's.
Emst blijf ik ook nog steeds gezellig vinden.
Beekbergen is ook leuk, maar vindt ik toch iets minder als bovengenoemden, weet niet waarom.
Vorden vond ik leuk als evenement, maar minder leuk om het keuringsterrein, afstanden e.d.
Daarnaast vorig jaar Vrouwenpolder vond ik leuk vanwege alle rassen etc. Spoordonk ook erg gezellige keuring onder de zuid-Nederlanders
. Heemstede vond ik ook voor herhaling vatbaar, maar is nu dus ook verplaatst.
Wijk en Onstwedde vond ik de twee aparte ringen erg storend. Mis je toch enorm veel.
Vind persoonlijk de keuringen met 2 ringen naast elkaar het gezelligst en overzichtelijk.
Oldeberkoop is gewoon gezellig.
Hardenberg is wat grootster en moet je wel tegen toppers, maar hebben ze ook altijd iets extra's.
Emst blijf ik ook nog steeds gezellig vinden.
Beekbergen is ook leuk, maar vindt ik toch iets minder als bovengenoemden, weet niet waarom.
Vorden vond ik leuk als evenement, maar minder leuk om het keuringsterrein, afstanden e.d.
Daarnaast vorig jaar Vrouwenpolder vond ik leuk vanwege alle rassen etc. Spoordonk ook erg gezellige keuring onder de zuid-Nederlanders

Wijk en Onstwedde vond ik de twee aparte ringen erg storend. Mis je toch enorm veel.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Viv zei:
VP vind ik wel altijd een erg leuke keuring, juist door al die rassen. Sevenum heeft ook verschillende rassen, maar de sfeer bij VP vind ik gemoedelijker.
Ik weet dat het geen verwijt is hoor. En je hebt ook gelijk om te zeggen dat je op tijd aan komt. Maar afgelopen jaar dacht ik toch echt dat we op tijd waren, maar dat blijkt dus niet te zijn. We proberen altijd op alle keuringen (ook die met de friezen) ongeveer een half uur van te voren te zijn, zodat we alles op ons gemakkie kunnen doen.Suus tis geen verwijt maar het is gewoon zo dat als je op tijd aankomt (ookal heb je 2 rassen mee) dat je gewoon in de buurt van de ring kunt staan. Dat geldt voor elke keuring zo'n beetje.
VP vind ik wel altijd een erg leuke keuring, juist door al die rassen. Sevenum heeft ook verschillende rassen, maar de sfeer bij VP vind ik gemoedelijker.
Wijk en Onstewedde vond ik zelf echt niet leuk, om die aparte ringen en het gebruik van binnenbakken.. Was ook zo in Roden dit jaar..
Als het slecht weer is is het wel fijn, maar mooi is het niet..
Ik ga zelf altijd naar Oldeberkoop, is wel handig met indelen parkeren en ringen, twee ringen dus overzichtelijk en voor mij het dichtste bij..
Ik vond de leuksten Beekbergen, in tegenstelling tot Annabel vond ik deze erg leuk!! Emst vind ik ook heel leuk, kleinschalig, net als Ruinen..
Hardenberg, vrouwenpolder en Spoordonk vond ik ook erg leuk..
Rolde is wat te groot, hihi.. Ik verlies het overzicht altijd een beetje, en fototoesteltechnisch is drie ringen erg lastig..
Vorden was ook wel leuk, maar je kon niet op je stoeltje zitten vanwege het hek.. Maar wel leuke dingen er omheen..
Als het slecht weer is is het wel fijn, maar mooi is het niet..
Ik ga zelf altijd naar Oldeberkoop, is wel handig met indelen parkeren en ringen, twee ringen dus overzichtelijk en voor mij het dichtste bij..
Ik vond de leuksten Beekbergen, in tegenstelling tot Annabel vond ik deze erg leuk!! Emst vind ik ook heel leuk, kleinschalig, net als Ruinen..
Hardenberg, vrouwenpolder en Spoordonk vond ik ook erg leuk..
Rolde is wat te groot, hihi.. Ik verlies het overzicht altijd een beetje, en fototoesteltechnisch is drie ringen erg lastig..
Vorden was ook wel leuk, maar je kon niet op je stoeltje zitten vanwege het hek.. Maar wel leuke dingen er omheen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wauw wat een reacties al
Ik ben zelf altijd alleen nog maar in Dordrecht geweest maar daar ga ik echt nooit meer heen!!!
De ringen vindt ik daar véél te klein en laatste keer waren er ook veel hobbels en kuilen.
Bij welke keuringen heb je een beetje ruime ringen zodat je echt kan laten zien wat je Fjord in huis heeft??
Ik ga ook elk jaar mee naar de keuring van de friese paarden en dat is echt zo'n groot verschil.
Veel groter ringen en niet alle paarden tegelijk in de ring (kan je tenminste ook geen klappen oplopen, net als ik) en er wordt veel meer tijd besteed per paard. Veel meer stappen en draven.
Ik vind bij de Fjorden dat je altijd maar zo weinig mag, wat is nou 1 rondje stappen en 1 rondje draven (zeker als de ringen zo klein zijn).
Zijn er mensen dit met mij eens??

Ik ben zelf altijd alleen nog maar in Dordrecht geweest maar daar ga ik echt nooit meer heen!!!
De ringen vindt ik daar véél te klein en laatste keer waren er ook veel hobbels en kuilen.
Bij welke keuringen heb je een beetje ruime ringen zodat je echt kan laten zien wat je Fjord in huis heeft??
Ik ga ook elk jaar mee naar de keuring van de friese paarden en dat is echt zo'n groot verschil.
Veel groter ringen en niet alle paarden tegelijk in de ring (kan je tenminste ook geen klappen oplopen, net als ik) en er wordt veel meer tijd besteed per paard. Veel meer stappen en draven.
Ik vind bij de Fjorden dat je altijd maar zo weinig mag, wat is nou 1 rondje stappen en 1 rondje draven (zeker als de ringen zo klein zijn).
Zijn er mensen dit met mij eens??