wat vinden jullie
wat vinden jullie
zoals jullie misschien wel weten is mijn vorige fjord collin(colunder) in oktober doodgegaan aan een hartstistand doordat twee jongens vuurwerk op het erf gooide.
collin was 25 jaar en werd nog elke dag bereden.
omdat hij toen hij 22 werd uit de verzekering gegooid is hebben we nu de schade verhaald op de wa verzekering van de gooiers.
nou kregen we vorige week een brief dat we maar 750 euro uitbetaald krijgen omdat dat volgens hen de dagwaarde is voor een fjord van 25.
ze zijn op dat bedrag gekomen door op de site van het fjordenboek te kijken wat daar de fjorden kosten die te koop staan.
volgens hen stond er een 3,5 jarige ruin te koop voor 800 euro en een 10 jarige merrie voor 1000 euro.
nou ben ik natuurlijk ook op die site gaan kijken maar ik zag een 2,5 jarige ruin voor 800euro en verder stond nergens een prijs bij.
ik ben het er dus helemaal niet mee eens dat ze zeggen dat hij maar 750 euro waard was.
volgens de dierenarts was collin nog helemaal fit,zij heeft daar ook een rapportje over geschreven die bij de brief voor de verzekering is gegaan.
ik heb zelf het gevoel dat ze ons willen afschepen.
collin was prestatie ruin, en M1 dressuur bij de paarden.
reageer ik te emotioneel omdat het mijn pony was,die ik 18 jaar gehad heb of wordt ik met dit bedrag afgescheept??
wat vinden jullie????
sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
collin was 25 jaar en werd nog elke dag bereden.
omdat hij toen hij 22 werd uit de verzekering gegooid is hebben we nu de schade verhaald op de wa verzekering van de gooiers.
nou kregen we vorige week een brief dat we maar 750 euro uitbetaald krijgen omdat dat volgens hen de dagwaarde is voor een fjord van 25.
ze zijn op dat bedrag gekomen door op de site van het fjordenboek te kijken wat daar de fjorden kosten die te koop staan.
volgens hen stond er een 3,5 jarige ruin te koop voor 800 euro en een 10 jarige merrie voor 1000 euro.
nou ben ik natuurlijk ook op die site gaan kijken maar ik zag een 2,5 jarige ruin voor 800euro en verder stond nergens een prijs bij.
ik ben het er dus helemaal niet mee eens dat ze zeggen dat hij maar 750 euro waard was.
volgens de dierenarts was collin nog helemaal fit,zij heeft daar ook een rapportje over geschreven die bij de brief voor de verzekering is gegaan.
ik heb zelf het gevoel dat ze ons willen afschepen.
collin was prestatie ruin, en M1 dressuur bij de paarden.
reageer ik te emotioneel omdat het mijn pony was,die ik 18 jaar gehad heb of wordt ik met dit bedrag afgescheept??
wat vinden jullie????
sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Wat zou je zelf betalen voor een 25 jarige fjord?
Ik snap dat je het vervelend vind en je afgescheept voelt, maar persoonlijk vind ik het geen heel slecht bedrag. Je kan altijd kijken of je er meer uit kan krijgen, maar denk zelf dat je er blij mee mag zijn.
Bovendien denk ik dat je van je eigen verzekering niet veel meer had gekregen omdat die vinden dat een paard met de jaren ook minder waard wordt.
Edit: emotioneel is hij natuurlijk veel meer waard, dat snap ik. Ik zou ze persoonlijk gezien ook zo leeg mogelijk trekken. Die rotjongens zorgen wel dat je je pony na zoveel jaar kwijt ben, dus ik hoop wel voor je dat je de prijs nog wat op kan drijven.
Ik snap dat je het vervelend vind en je afgescheept voelt, maar persoonlijk vind ik het geen heel slecht bedrag. Je kan altijd kijken of je er meer uit kan krijgen, maar denk zelf dat je er blij mee mag zijn.
Bovendien denk ik dat je van je eigen verzekering niet veel meer had gekregen omdat die vinden dat een paard met de jaren ook minder waard wordt.
Edit: emotioneel is hij natuurlijk veel meer waard, dat snap ik. Ik zou ze persoonlijk gezien ook zo leeg mogelijk trekken. Die rotjongens zorgen wel dat je je pony na zoveel jaar kwijt ben, dus ik hoop wel voor je dat je de prijs nog wat op kan drijven.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Wellicht hebben ze andere advertenties nagebeld. Ik denk dat dit een vrij redelijk bedrag is (wees blij dat je uberhaupt iets krijgt). Ondanks zn prestaties wassie wel op leeftijd, je had er in de verkoop ook niet meer voor gekregen denk ik.
Ik zou er vrede mee hebben meis al voelen die jongens er zelf niks van in hun portomonai.
Heb je destijds wel aangifte gedaan?
Ik zou er vrede mee hebben meis al voelen die jongens er zelf niks van in hun portomonai.
Heb je destijds wel aangifte gedaan?
- Cindy+Uniek
ik denk dat 750 ook geen gek bedrag is.....
hij was nog wel heel fit, maar wie weet was dat met een jaar in eens hard achteruit gegaan.... 25 is natuurlijk al een hele leeftijd.....
en ook een 25-jarige grand prix paard levert weinig meer op hoor laat staan in hun ogen een fjord die een beetje dressuur kon.... ff makkelijk gezegd zeg maar.....
emotioneel gezien is het denk ik nooit genoeg, omdat hij een andere waarde voor jou had, maar ik denk dat je idd ook blij mag zijn dat je uberhaupt wat krijgt tegenwoordig!
hij was nog wel heel fit, maar wie weet was dat met een jaar in eens hard achteruit gegaan.... 25 is natuurlijk al een hele leeftijd.....
en ook een 25-jarige grand prix paard levert weinig meer op hoor laat staan in hun ogen een fjord die een beetje dressuur kon.... ff makkelijk gezegd zeg maar.....
emotioneel gezien is het denk ik nooit genoeg, omdat hij een andere waarde voor jou had, maar ik denk dat je idd ook blij mag zijn dat je uberhaupt wat krijgt tegenwoordig!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik denk dat je te emotioneel reageert, natuurlijk was hij voor jou vele malen meer waard maar het lijkt me een heel fatsoenlijk bedrag. Een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden haar oude verzorgfjord gekocht op zijn 21 jarige leeftijd voor de slachtprijs. En die was en is ook nog gezond.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik denk ook dat ze heel zakelijk gezien geen verkeerde prijs noemen. Dus daar zul je weinig aan kunnen veranderen. Ik weet wel dat ik destijds voor een ongeluk wat weken op de bank heb gelegen en dus niet op puppycursus met mijn pup kon en andere dingen, heb toen een emotionele schadevergoeding gekregen zeg maar van rond de 500 gulden destijds. Dus je kunt bij de verzekering wel degelijk aangeven dat je door geleden schade bepaalde dingen niet hebt kunnen doen (werken, weet ik wat) en daarvoor ook vergoed wilt worden. Als iemand je van je fiets rijdt wordt je fiets vergoed, maar ook de schade van dingen die je niet meer kunt enz. Geld maakt in dit geval niet gelukkig, je paardje was je duidenden euro's waard, maar van zo'n extraatje mag je jezelf best even verwennen vind ik dan. Maar ik weet niet of andere mensen hier ervaring mee hebben?
Voor Collin ansich denk ik ook dat het een redelijk bedrag is. Ga je kijken naar de emotionele schade denk ik dat het te weinig is. De kids stonden er ook bij de kijken en dat heeft natuurlijk ook zijn doorwerking, ook voor jouzelf trouwens. Dus een stukje extra emotionele schadevergoeding zou ik niet geheel onterecht vinden.
De andere kant is natuurlijk dat je zolang het voortsleept en je moet blijven touwtrekken je dingen ook niet af kan sluiten. Ik denk dat ik mijn geval het geld had aangenomen zodat ik het eindelijk een plekje kon geven. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor jou bepalen.
De andere kant is natuurlijk dat je zolang het voortsleept en je moet blijven touwtrekken je dingen ook niet af kan sluiten. Ik denk dat ik mijn geval het geld had aangenomen zodat ik het eindelijk een plekje kon geven. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor jou bepalen.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik vind dus helemaal niet dat je 'te emotioneel' reageert. Je mag juist emotioneel reageren want jouw fjord had emotionele waarde. En die vertegenwoordigt naar mijn mening ook veel.
Voor jou was ie onbetaalbaar.
Maar dat staat denk ik los van hun verzekering.
Je kunt wel via een advocaat smartegeld eisen.
In principe hebben ze schuld bekend, anders had de verzekering niet uitgekeerd. Je moet nooit te lang hangen in negatieve gevoelens zoals wraak en woede maar je mag best onderhandelen en proberen er zo veel mogelijk uit te halen. Laat ze maar voelen wat voor onnozele en gemene daad ze gedaan hebben. Kom voor jezelf op maar weet wel wanneer je moet 'ophouden'.
Sterkte hoor!
Voor jou was ie onbetaalbaar.
Maar dat staat denk ik los van hun verzekering.
Je kunt wel via een advocaat smartegeld eisen.
In principe hebben ze schuld bekend, anders had de verzekering niet uitgekeerd. Je moet nooit te lang hangen in negatieve gevoelens zoals wraak en woede maar je mag best onderhandelen en proberen er zo veel mogelijk uit te halen. Laat ze maar voelen wat voor onnozele en gemene daad ze gedaan hebben. Kom voor jezelf op maar weet wel wanneer je moet 'ophouden'.
Sterkte hoor!
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
ik denk eigenlijk dat ik het gewoon moeilijk kan aanvaarden dat ze HEM maar 750 euro waard vinden
het gaat me ook eigenlijk niet om het geld meer om de rechtvaardigheid.
ik heb toen wel aangifte gedaan en de jongens hebben als het goed is een taakstraf gehad.
we hebben kontact gehad met rechtshulp en die zeggen dat emotionele schade niet vergoed wordt in nederland.
zij raadde aan nog een brief te schrijven dat we het te weinig vinden en het er dan bij te laten.
ik kijk wel wat ik doe,ik krijg collin er niet mee terug.
eigenlijk wil ik dit hoofdstuk afsluiten en verder gaan met mijn leven,maar dan nu met alex!!
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!
het gaat me ook eigenlijk niet om het geld meer om de rechtvaardigheid.
ik heb toen wel aangifte gedaan en de jongens hebben als het goed is een taakstraf gehad.
we hebben kontact gehad met rechtshulp en die zeggen dat emotionele schade niet vergoed wordt in nederland.
zij raadde aan nog een brief te schrijven dat we het te weinig vinden en het er dan bij te laten.
ik kijk wel wat ik doe,ik krijg collin er niet mee terug.
eigenlijk wil ik dit hoofdstuk afsluiten en verder gaan met mijn leven,maar dan nu met alex!!
maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004