Hoe gaat het met de schuurplekken van de geschoren fjorden?
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Hoe gaat het met de schuurplekken van de geschoren fjorden?
Ik vroeg me af hoe het met de schuurplekken gaat, vorig jaar had Svenna bijna een hele kale borst en waar de teugels en zadeldekje was ook kaal, niet mooi maar zo weinig aan te doen.
Dit jaar gaat het ietsje beter, spuit om de paar dagen equistar op de gevoelige plekken en heb een wat hoger sluitend dek gevonden, en wissel de dekens wat af.
Rijd alleen met een heel lamsvel onder het zadel.
Toch heb ze wel wat schuurplekken maar niet zo kaal als vorig jaar!
Claudia, Ullwin had ook zo'n last, hoe gaat het nu met hem? Ben wel benieuwd!
Dit jaar gaat het ietsje beter, spuit om de paar dagen equistar op de gevoelige plekken en heb een wat hoger sluitend dek gevonden, en wissel de dekens wat af.
Rijd alleen met een heel lamsvel onder het zadel.
Toch heb ze wel wat schuurplekken maar niet zo kaal als vorig jaar!
Claudia, Ullwin had ook zo'n last, hoe gaat het nu met hem? Ben wel benieuwd!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
bij ons helemaal geen schuurplekken, niet van zadel, teugels of deken.
maar ik moet zeggen dat ik ook niet geschoren paarden zie die wel schuurplekken van een deken hebben, dus ik denk dat het eerder aan de pasvorm van de deken ligt dan aan het geschoren zijn.
maar ik moet zeggen dat ik ook niet geschoren paarden zie die wel schuurplekken van een deken hebben, dus ik denk dat het eerder aan de pasvorm van de deken ligt dan aan het geschoren zijn.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Cindy+Uniek
hier alleen door de dekens....
uniek is erg veel afgevallen door dj en aangezien ik haar zelf niet echt getraind heb is ze ook heel wat spier verloren dus de dekens (175) zijn gewoon echt te ruim......
tricolor heeft een erg brede borst en dan loopt het heel erg in naar haar hals zeg maar
heb heel veel dekens geprobeerd, maar alle modellen blijven gewoon iets open staan aan de voorkant.....
dus die van mij hebben ze allebei op de borst (nou ja uniek heeft een borstbeschermer die ik al een paar jaar heb dus bij haar valt het nu wel weer mee!)
uniek is erg veel afgevallen door dj en aangezien ik haar zelf niet echt getraind heb is ze ook heel wat spier verloren dus de dekens (175) zijn gewoon echt te ruim......
tricolor heeft een erg brede borst en dan loopt het heel erg in naar haar hals zeg maar

dus die van mij hebben ze allebei op de borst (nou ja uniek heeft een borstbeschermer die ik al een paar jaar heb dus bij haar valt het nu wel weer mee!)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Skreia heeft vooral schuurplekken van haar westernpad, dus bovenop haar rug.
Ik smeer nu sinds kort bio huidolie (allles op natuurlijk basis) zodat het wat vettiger is en het verzorgt ook nog eens de huid. Is nu nog te kort om verschil te zien.
Skreia had een klein beetje schuurplekken van haar deken in haar hals (klapte het randje steeds iets naar binnen
). Maar daarvoor heb ik een borstbeschermer gekocht en die zijn nu zo goed als weg
Ik ga ook geen andere deken meer kopen want er is bij elke deken wel iets.
Ik smeer nu sinds kort bio huidolie (allles op natuurlijk basis) zodat het wat vettiger is en het verzorgt ook nog eens de huid. Is nu nog te kort om verschil te zien.
Skreia had een klein beetje schuurplekken van haar deken in haar hals (klapte het randje steeds iets naar binnen

Ik ga ook geen andere deken meer kopen want er is bij elke deken wel iets.
- nancy imka
Imka heeft een tijdje een andere deken om gehad en daar heeft ze een kale deken van gekregen. Nu heeft ze dr dikke deken weer om en daar heeft ze helemaal geen last van. Verder heeft ze nergens kale plekken... Ik weet ook wel bijna zeker als ik alleen dr dikke om had gelaten de hele tijd dat ze er niks van gehad had maar ja....
Hier had ik ook altijd last van. En daarom heeft Pablo geen dekens meer en niet geschoren. Maar ik rijd niet zo intensief of ik rijd buiten. En meneer gaat rollen en hop zo weer het land (ook nog nat van het zweet dus)Kelly schreef:Hier ook gewoon weer van de teugels, het dekje en op de boeg van de deken, wordt er echt ziek van!!!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- joske_vuran
- Contacteer:
Yanneke heeft ze heel licht op haar schouder. Bijna niet, maar je ziet net zo`n overgang zeg maar.
Wat ik wel heel jammer vind is dat ze een fiks deuk in haar manen heeft doordat de deken er op ligt. Die haartjes beginnen nu ook af te breken of los te laten, dus waarschijnlijk moet haar boog wat korter worden deze zomer...
Wat ik wel heel jammer vind is dat ze een fiks deuk in haar manen heeft doordat de deken er op ligt. Die haartjes beginnen nu ook af te breken of los te laten, dus waarschijnlijk moet haar boog wat korter worden deze zomer...
- nancy imka
Ja dat heeft Imka helaas ook....Daphne schreef:Yanneke heeft ze heel licht op haar schouder. Bijna niet, maar je ziet net zo`n overgang zeg maar.