boomloos
boomloos
http://www.singlefooter.nl/soft%20balance.asp
zou dit iets zijn?
Ik zit al een tijdje het boomloos gebeuren een beetje uit te pluizen, en kwam deze tegen. De look van een normaal zadel( die echte boomloos zadels vindt ik nou niet ech prachtig), maar geen boom, en dus geen gekloot met eenpaard dat vrij breed is, en geen wintec witte boom meer past.Ik wil toch geen wedstrijden rijden, dus een mega duur op maat gemaakt zadel hoef ik niet, neemt niet weg dat ik wel een zadel moet hebben dat past. Wie rijden er hier nog meer boomloos?
zou dit iets zijn?
Ik zit al een tijdje het boomloos gebeuren een beetje uit te pluizen, en kwam deze tegen. De look van een normaal zadel( die echte boomloos zadels vindt ik nou niet ech prachtig), maar geen boom, en dus geen gekloot met eenpaard dat vrij breed is, en geen wintec witte boom meer past.Ik wil toch geen wedstrijden rijden, dus een mega duur op maat gemaakt zadel hoef ik niet, neemt niet weg dat ik wel een zadel moet hebben dat past. Wie rijden er hier nog meer boomloos?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
ik ben destijds voor barefoot gegaan,omdat je daar een week een zadel uit kan proberen,dat schept vertrouwen,het is toch altijd weer een hele aankoop.
vind het van plaatjes altijd moeilijk beoordelen.
komen zij langs om te psenproberen?
vind het van plaatjes altijd moeilijk beoordelen.
komen zij langs om te psenproberen?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
- Thessa Keizer
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb 3 barefoots getest, de London, Cheyenne en Cherokee. Ik moest even wennen, maar kon er goed mee uit de voeten. Maar de drukverdeling bleek toch niet optimaal. Nisko kreeg witte haren. Volgens de Barefoot man kon je dat oplossen met inlages en die kon je nog weer bijknippen. Ik had zoiets van hoe weet je dan of het goed ligt, zegt die man ja, dat zie je dan wel. Ja duh, daar heb ik dus geen vertsand van en wil ik een zadelmaker voor hebben. Ik had geen zin in dat gerommel met inlages en heb er toen vanaf gezien. Ik heb een fijn boomzadel en nog nooit klachten gehad. Het ligt eigenlijk altijd perfect.yvette schreef:Ik ben zelf absoluut niet van de boomloze zadels (ben niet altijd weg van de drukverdeling). Zelfs voor brede fjorden is er een oplossing met boom. Maar als het mogelijk is om een tijdje te testen zou ik dat zeker doen
@Tamara: je zou het gewoon moeten uitproberen denk ik. Naast barefoot zijn er ook nog allerlei andere merken boomloze zadels. Het zat wel zaaalig moet ik erbij zeggen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ik ben heel tevreden met mijn BF.
Omdat ik meerdere paarden rijd (waaronder fokmerries, die dus constant van vorm veranderen) is het ideaal. Heb geen eindeloos budget nl
Maar ik doe meestal wel maar licht werk, 4x per week een half uur tot een uur en buitenritjes.
Als ik echt dagelijks een uur en buitenritten van meer uren zou maken zou ik wel kiezen voor boomzadel.
Omdat ik meerdere paarden rijd (waaronder fokmerries, die dus constant van vorm veranderen) is het ideaal. Heb geen eindeloos budget nl

Maar ik doe meestal wel maar licht werk, 4x per week een half uur tot een uur en buitenritjes.
Als ik echt dagelijks een uur en buitenritten van meer uren zou maken zou ik wel kiezen voor boomzadel.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
De pommel moest ik zelf ongeveer inschatten zei de man. Er zitten standaard enkele inlages in, maar indien nodig kun je dubbele in de pad doen werd mij verteld. Je krijgt dan indien nodig meer reggengraatvrijheid. Ik zou dat even overleggen als je het testzadel haalt (op laat je het opsturen?).Tamara schreef:en wat voor maat pommel heb je nodig bij een maat 34 boom? En de inlages, zitten die er standaard in?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).