Fijn opfokadres jaarlinghengst?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Daphne

Fijn opfokadres jaarlinghengst?

Bericht door Daphne » do 17 jan 2008, 11:21

De titel zegt het al: Wie weet er een fijn opfokadres voor mijn Djimm?

Hij staat nu nog met vriendje Diemer bij twee merries. Omdat ze nu allebei bijna 8 maanden zijn willen we ze voor de zekerheid toch maar weghalen. Ik heb al wel een (tijdelijk) adres waar beide heren dan heen gaan, alleen nou is het geval dat ze Diemer dit voorjaar direct willen laten ruinen, en ik Djimm dus niet. Hij is hartstikke lief, geen hengstenstreken en hij kan nog wel wat hengstenhormoontjes gebruiken, dus probeer me niet om te praten om hem toch te laten ruinen :D

Ik ben dus op zoek naar een fijn adresje voor Djimm, waar hij nog lekker even hengst mag zijn. Sowieso wil ik hem ergens hebben staan waar hij met andere jonge dieren naar buiten kan en waar er controle over hem is. Het zou fijn zijn als ontwormen en de hoefsmid centraal geregeld worden zodat ik me daar niet druk over hoef te maken. De plaats in Nederland maakt me niet heel veel uit, alhoewel de regio Nijmegen of de regio Utrecht een lichte voorkeur hebben. Maar als je een fijn adres in Groningen of Limburg weet dan is het dat ook prima natuurlijk!

Op internet heb ik al wel wat adressen gevonden, maar ik ben benieuwd of jullie fijne opfokadressen weten!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 17 jan 2008, 11:30

Ik had Sven in Uddel staan. Caya (veulen van Ydel) staat daar nu ook. Ik vind het een erg fijn opfokadres. Ze komen veel buiten, 's zomers dag en nacht en 's winters een dagdeel. Ze staan in de winter verder in een grote groepshuisvestingsstal waar ze als ze zouden willen een galopje kunnen maken. Het ontwormen en bekappen regelt zij allemaal. Je kan wanneer je wilt bij je paardje komen kijken.

Volgens mij heet het Het Vossengat. Ze hebben volgens mij ook een website. Het is niet heel goedkoop maar het is daar echt super.

[edit] het is dus 't Vossegat :D
hier een linkje: http://www.vossegat.nl/page/index.php?id=12
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ydel

Bericht door Ydel » do 17 jan 2008, 12:12

inderdaad wat marijke zegt een fijn adres :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Mieke

Bericht door Mieke » do 17 jan 2008, 12:14

word het wel een heel kort galopje als ik die foto's bekijk.. maar genoeg ruimte voor veulens iig.
Ctje :)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 17 jan 2008, 12:17

Miekjuh schreef:word het wel een heel kort galopje als ik die foto's bekijk.. maar genoeg ruimte voor veulens iig.
foto's geven niet echt een ruimtelijk beeld nee :D . Ik ben regelmatig geweest dat ze echt achter elkaar aan, aan het rennen waren en aan het spelen waren. De ruimte is er dus wel.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 17 jan 2008, 12:28

Ik vind het op de fotos ook erg klein, maar in het echt is het groter voor zover ik me kan herinneren van de laatste knuffelsessie met Caya.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Daphne

Bericht door Daphne » do 17 jan 2008, 12:28

Ziet er netjes uit inderdaad Marijke :) Wat vind jij niet heel goedkoop? De meeste tarieven die ik tot nu toe heb gezien zitten voor zomers tussen de €60 en de €75 en in de winter al gauw tussen de €100 en €125. Aangezien Djimm me vanaf nu waar hij nu staat €12,50 weidehuur+hooi+brok in de maand kost rekende ik er al op dat ik fors duurder uit zou zijn :D

Iemand toevallig ervaring met de Lingehoeve in Emst (er zitten hier ook mensen uit Emst op het forum toch?) of dn Aspert in Horssen?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 17 jan 2008, 12:42

Volgens mij beginnen ze met zomer's 75 en s'winters 100 en komt er daarna 10 euro per jaar dat het paard ouder wordt bij. Maar kan best zijn dat, dat inmiddels veranderd is. Dan zou je even moeten bellen.
Het was mij het geld dubbel dwars waard toen want Sonja (degene die de boel runt) weet heel goed waar ze mee bezig is.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 17 jan 2008, 13:58

Tot hier an toe (Jan Rijneveld) in Vlist (ZH, bij Schoonhoven) is een heel fijn opvangadres...
Ursula

Bericht door Ursula » vr 18 jan 2008, 12:00

Ik heb Cider bij de Gouden Hoep in Blije staan. Dat ligt in Friesland aan de waddenzee. :+ Voor jou een heel eind rijden dus.. Maar het is echt een super adres! Ben er erg over te spreken! Als je komt kunnen ze je hele verhalen vertellen over wat je beest allemaal uitspookt e.d.. Het is wel prijziger dan de meeste opfok adressen 125 euro per maand het hele jaar door. Daar zit dan wel hoefsmid/ entingen/ ontwormen bij in. De hoefsmid komt elke 6 tot 8 weken.
's Zomers staan ze achter de dijk, direct aan de waddenzee. Ze hebben echt super veel land verdeeld in hele grote stukken. En nergens een omheining, alles is verdeeld d.m.v. sloten. En in elke wei is een soort put waar ze leiding water uit kunnen drinken. 's Winters staan ze in principe op stal en dat is met dat klimaat daar geen overbodige luxe. De Fjordjes zouden het nog wel aan kunnen, maar Cider is de enigste. 8-) Verder staan er alleen Friezen en KWPN'ers. Maar als het weer het toelaat komen ze wel buiten.
Ze staan altijd in groepjes. Op dit moment staat Cider met nog zo'n 6 anderen denk ik. Ondanks dat ze vooral in de zomer erg veel paarden hebben staan, houden ze veel toezicht en komen de paarden vaak in handen.
Dit is hun website: www.degoudenhoep.nl
Ursula (Bjorgard x Briggen) + Kunar = Cider!! *o/*
Ursula Aspirant Ster!
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » vr 18 jan 2008, 14:06

Waar woon je?
En waar wil je hem hebben staan?
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
yvette

Bericht door yvette » vr 18 jan 2008, 14:09

Waarom zouden we je 'ompraten'? Is toch jouw eigen beslissing.
Ik heb wel gemerkt dat er meer adressen zijn voor merries en ruinen dan voor hengsten, maar als je goed zoekt dan vind je wel iets wat aan jouw eisen beantwoordt. Volgens mij zijn er hierboven al een paar goede opties aangedragen. Kan ik niet veel meer aan toevoegen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Daphne

Bericht door Daphne » vr 18 jan 2008, 17:10

Bedankt voor alle reacties! Er zitten zeker wat opties bij :) Ik ben nu bezig met een kleine selectie maken en dan ga ik er volgende week eens een rondje bellen aan wagen.

@Ursula: die site had ik al eens gezien maar toen sprak het me niet zo erg aan, kreeg er een beetje een `Paarden van Marrum`-idee bij. Zoals jij het vertelt klinkt het wel leuk en fijn. Ik zal eens bellen!
Hilly schreef:Waar woon je?
En waar wil je hem hebben staan?
Ik woon nu in Dronten en Wijchen maar vanaf komende zomer hopelijk in/bij Utrecht :+ Dus het fijnste zou zijn als hij ergens bij Utrecht zou kunnen staan. Maar als ik een fijnere opfok vind die in Friesland of Limburg is dan is dat ook geen enkel probleem. Djimm moet daar 24/7 staan voor (nu nog) onbepaalde tijd, dus zijn comfort is voor mij belangrijker dan mijn rijafstand.

@Yvette: dat was meer om aan te geven dat hij sowieso hengst blijft, sommige mensen gaan er standaard van uit dat een hengstje in het voorjaar gecastreerd wordt. Niet dat jullie, fw`ers, daar standaard vanuit gaan, maar hier in de omgeving soms wel (in de zin van: castreer hem, dan ben je van al dat gez**k af en kan ie blijven waar hij is) :?
Plaats reactie