Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Lies
Bericht
door Lies » za 12 jan 2008, 18:35
N.a.v. het discussietopic bontje/geen bontje onder het zadel kwam ik op het idee om een bontje onder het zadel te gaan leggen
Nou ja zo ongeveer dan, ik denk erover om bij Zanouk iets 'zachts' onder te leggen, Zanouk blijkt namelijk nogal schuurgevoelig na het scheren..
Ze heeft kale plekken op haar schouders, borst, schoft, hals (stuk waar de teugels langs gaan) en nu begint het dus ook licht op het randje waar het dekje stopt...
Nu is mijn enige idee/oplossing dus zo'n zacht bont-geval onder het zadel..
Maar wie weet zijn er hier nog mensen met een veel briljanter idee?
Don't believe everything you think
-
Wanja
Bericht
door Wanja » za 12 jan 2008, 19:12
Bij mij helpt het spuiten van een beetje anti-klit op de randen van het dekje erg goed

, dan schuurt het niet meer en kan het dekje als het ware gemakkelijker over de vacht glijden. Natuurlijk moet je dit niet over de gehele rug van je paard of dekje spuiten, want dan glibbert je zadel alle kanten uit.
-
Evaliensvenna
-
Contacteer:
Bericht
door Evaliensvenna » za 12 jan 2008, 19:15
Svenna is ook zo'n prinsesje op de erwt.
Dit jaar gaat het redelijk, veel glansspayen en ik rijd met een heel bontje.
Een goed passend dek wat niet alle druk op de borst heeft, scheelt ook een stuk!
-
Vera
Bericht
door Vera » zo 13 jan 2008, 06:58
je kan er ook z'on drukverdeler onderleggen, die maakt je zadel niet gelijk een maat kleiner. (hadden we voor vlekkie)
Voor vera heb ik shabrakken met een bontlaagje er onder als ze pas kaal is en geen schuurplekken zonder gelijk een bontje er onder te doen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » zo 13 jan 2008, 11:27
Nan is ook zo gevoelig. Ik rijd haar met een sjabrak van geheel schapenvacht. Kost wat maar dat heb je wat

Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
-
Lies
Bericht
door Lies » ma 14 jan 2008, 08:51
Vera schreef:Voor vera heb ik shabrakken met een bontlaagje er onder als ze pas kaal is en geen schuurplekken zonder gelijk een bontje er onder te doen.
Deze zin snap ik niet helemaal... je hebt een shabrak met een bontlaagje eraan vast zeg maar wat je eronder doet als ze kaal is/schuurplekken heeft?
Zo'n shabrak had ik in het wit... is ook de enige die ik hievan ben tegengekomen tot nu toe..
Maar dat van de equistar is een goede tip, die ga ik in ieder geval gebruiken om verder schuren te voorkomen.. maar aan iets zachts onder het zadel voor de kalere plekjes ontkom ik niet meer denk ik..
Don't believe everything you think