Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » za 12 jan 2008, 17:17
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Evaliensvenna
-
Contacteer:
Bericht
door Evaliensvenna » za 12 jan 2008, 19:25
Na mijn idee licht het diepste punt te ver naar voren, maar is erg lastig te beoordelen zo, is ook maar net hoe het paard staat.
Heb je er ook mee gereden? ligt de achterkant wel goed vast als je in verlichte zit gaat zitten?
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » zo 13 jan 2008, 08:25
ja, de achterkant ligt niet helemaal vast, maar klappert niet. Ik rij hier elke dag mee, nou ja bij wijze van dan. was gewoon ff een check deze foto's, 2 paar ogen zien meer als 1.
Maar mischien dat het diepste punt tever naar voren ligt, omdat het zadel iets te ver naar voren ligt. Zoals ook bij de foto staat vermeld, lijkt ie op e foto te ver naar voren te liggen, maar met opzadelen lijkt het vaak alsof ie te ver naar achter ligt.
-
Mir
Bericht
door Mir » zo 13 jan 2008, 09:02
Door haar manenboog (waar een stukje kort is ivm deken neem ik aan?) vertekent het beeld wel wat. De kamer lijkt me wel lekker breed. Aan de ene kant heb ik het idee dat het zadel wat naar voren ligt, maar ook weer niet heel duidelijk. Ik denk dat als het zadel verder naar achter gaat, de achterkant van het zadel juist wat omhoog komt en dat wil je niet. Het midden lijkt wel mooi recht te liggen (het zitgedeelte). Ik vind het erg moeilijk te beoordelen zo vanaf foto's. Heb je er wel eens zomaar wat zadels van stalgenoten opgelegd (puur voor de kijk)? Om zelf te kunnen vergelijken? Wat voor merk is jouw zadel?
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » zo 13 jan 2008, 09:07
@mir: van de manen klopt ja, daar is een hapje uit.
ik stond niet recht voor haar, ze staat ietsje scheef van me af zeg maar, dus dat vertekend ook wel. Dit is een wintec pro ciar 500.
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » zo 13 jan 2008, 10:35
Eerste indruk gaf hetzelfde als hierboven, maar toen ging ik verder nadenken. Als Karev nageeft dan komt de rug iets omhoog, waardoor de achterkant van je zadel ook iets omhoog gaat en dan zit het middenpunt wel weer in het midden. Verder lijkt het, voor zover je van een foto kan oordelen, het zadel wel mooi vrij en vindt m absoluut niet storend aansluiten (of juist niet aansluiten) op de rug.
De singel wordt wel iets naar voren gedwongen vanwege een gevuld stel darmen, die kwestie ken ik, kun je weinig aan doen dan buikspieren trainen...maar dit is wel gelijk de reden waarom het zadel niet verder naar achter gelegd kan worden. Die singel trekt m dan weer naar voren.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » zo 13 jan 2008, 11:34
Bella schreef:Eerste indruk gaf hetzelfde als hierboven, maar toen ging ik verder nadenken. Als Karev nageeft dan komt de rug iets omhoog, waardoor de achterkant van je zadel ook iets omhoog gaat en dan zit het middenpunt wel weer in het midden. Verder lijkt het, voor zover je van een foto kan oordelen, het zadel wel mooi vrij en vindt m absoluut niet storend aansluiten (of juist niet aansluiten) op de rug.
De singel wordt wel iets naar voren gedwongen vanwege een gevuld stel darmen, die kwestie ken ik, kun je weinig aan doen dan buikspieren trainen...maar dit is wel gelijk de reden waarom het zadel niet verder naar achter gelegd kan worden. Die singel trekt m dan weer naar voren.
ja idd, dat is ook een klein probleempje.. maar ik kan nog een banaan singel proberen. Hoe train je de buikspieren dan? mischien een domme vraag?
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » zo 13 jan 2008, 11:38
Als Karev nageeflijk loopt heeft ze haar buikspieren aangespannen, daardoor gaat haar rug ook iets omhoog. Daarnaast altijd meegekregen dat door veel galopovergangen (draf-galop-draf-galop of stap-galop als je dat kan) de buikspieren ook extra getraind worden.
Geluk is de vrucht van intens werk