last van dr rug

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
ujord

last van dr rug

Bericht door ujord » do 10 jan 2008, 09:07

hoi allemaal

ik heb even een vraagje, want weet niet zo goed wat ik er mee aanmoet :)

ujord lijkt last van dr rug te hebben, als ik opstap begint ze te bokken en achteruit te lopen dit doet ze nu al 2 dagen, de eerste dag dacht ik dat t dekje misschien schuurde maar dat is het niet. nu deed ze het gister weer en was behoorlijk in paniek ze wilde me er echt af hebben. maar t vreemde is als ik dan aanstap is er helemaal niets meer aan de hand. ik had haar na het rijden afgezadelt en wilde haar deken op haar leggen en toen raakte ik met mijn hand haar rug en begon ze helemaal te trillen net of ze een vlieg op haar huid had zitten( precies zo) t werd helemaal boos als ik aan haar rug kwam en begon te happen naar mijn hand achteruit te lopen en met haar staart te zwiepen.... ik voel echt niets geks en t is ook niet warm ofzo en vind t ook zo moeilijk omdat er met rijden niets aan de hand lijkt te zijn....

ik wilde t een paar daagjes aankijken en anders de DA even laten komen
maar t zit me niet lekker :)

wat denken jullie of heeft iemand dit ooit gehad?

groetjes anne
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
yvette

Bericht door yvette » do 10 jan 2008, 09:14

Dierenarts of ostheopaat erbij halen inderdaad. Misschien is er een wervel wat verschoven of zo.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 10 jan 2008, 09:46

Daarnaast ook even bekijken of ze ergens drukkingen of wondjes heeft zitten, die pijnlijk zijn. Soms kun je het ook uittesten waar de pijn precies zit, door met je vingers over de rug te glijden en wat meer druk op de rug uit te oefenen. Bij pijn op zo'n plek reageren ze dan heftig(er).

Verder kan een Osteopaat ook geen kwaad (of DA met ervaring in paarden, een rug is vaak toch specifiekere kwestie dan ziekte bij het paard) en laat je zadel checken, maar ook je sjabrak e.d.!
Geluk is de vrucht van intens werk
ujord

Bericht door ujord » do 10 jan 2008, 09:51

ja dat heb ik dus al gedaan en er is niets mis met zadel en dekje. geen wondjes of schuurplekken niets te vinden. ik heb ook al druk uitgeoefend op dr rug alleen is er geen specefieke plek te ontdekken het is heel haar rug zeg maar van schoft tot iets voor de achterhand begint. maar ga vanmiddag nog eens kijken en dan toch even DA bellen als het nog zo gevoelig is
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 10 jan 2008, 11:54

ujord schreef:ja dat heb ik dus al gedaan en er is niets mis met zadel en dekje.
heb je dit wel door een zadelmaker laten doen dan?? waarschijnlijk kan jij zelf niet zien of voelen als bijv de boom gebroken is oid
ik zou niet wachten maar gelijk de dierenarts laten komen.... een rug is toch best belangrijk en zou ik niet verder willen vernielen!!!
sterkte!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ujord

Bericht door ujord » do 10 jan 2008, 17:01

he he ik heb t probleem al gevonden

door dr deken heeft ze n hele wond op de rug zeg maar op dr schoft en die is onderhuids gaan ontsteken dus ze heeft n heel gedeelte van haar rug onderhuids ontstoken :( alleen kon je niet zien omdat r haren dr voor zaten en omdat ik er niet aan kon komen ook niet gevoeld dus heb net spulletjes gehaald en nu 2x per dag behandelen en 2 weekjes rust
M1 + 12 eindstand

L1+ 6

Onze kleine grote draak
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 10 jan 2008, 19:42

Gelukkig heb je het kunnen vinden
Wel vervelend zeg :( , is de deken gelijk de deur uit :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Plaats reactie