Dressuurtraining zonder zadel..
Dressuurtraining zonder zadel..
Gisteravond reed ik op Taco zonder zadel.
Ik doe dat eigenlijk regelmatig.
Vind het belangrijk dat je als ruiter een goede onafhankelijk zit en door middel van zonder zadel rijden kun je dit goed testen en trainen.
Ik vraag me af wie er hier ook weleens zonder rijdt.
En dan bedoel ik echt training, dus niet gewoon een rondje door de bak rijden zonder zadel maar echt de oefeningen doen die je normaal ook doet.
Ik doe dat eigenlijk regelmatig.
Vind het belangrijk dat je als ruiter een goede onafhankelijk zit en door middel van zonder zadel rijden kun je dit goed testen en trainen.
Ik vraag me af wie er hier ook weleens zonder rijdt.
En dan bedoel ik echt training, dus niet gewoon een rondje door de bak rijden zonder zadel maar echt de oefeningen doen die je normaal ook doet.

In de zomermaanden wil ik me daar wel eens aan wagen maar nu in de winter 's avonds in de buitenbak zie ik niet zitten met die stuiterbal van me 
Ik vind het 's zomers wel lekker, al merk ik toch dat ik dan minder intensief rijd als mét zadel.
Ik werk ook wel eens even zonder zadel los voordat ik ga (intensief) longeren, vinden veel mensen vreemd trouwens.

Ik vind het 's zomers wel lekker, al merk ik toch dat ik dan minder intensief rijd als mét zadel.
Ik werk ook wel eens even zonder zadel los voordat ik ga (intensief) longeren, vinden veel mensen vreemd trouwens.
- Cindy+Uniek
op uniek doe ik het ook regelmatig al hoewel het dan meer de basis was dan echt oefeningen, maar wel werken.....
sinds ik tricolor heb ben ik daar natuurlijk veel meer tijd in gaan stoppen en die haalde ik 's zomers iedere dag op zonder zadel uit het weiland en ook terug, maar echt werken niet hahaha zie 3 weken geleden.... stukje draven zonder zadel ging gelijk mis.... die is gewoon te bang..... (en heeft trouwens ook een beste pijnlijke schoft
)
sinds ik tricolor heb ben ik daar natuurlijk veel meer tijd in gaan stoppen en die haalde ik 's zomers iedere dag op zonder zadel uit het weiland en ook terug, maar echt werken niet hahaha zie 3 weken geleden.... stukje draven zonder zadel ging gelijk mis.... die is gewoon te bang..... (en heeft trouwens ook een beste pijnlijke schoft

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
haha zoals je begrijpt niet met vera, maar met lando of Muis best wel. Die zitten ook echt heel lekker. Met Vera dus alleen voor de gein maar echt niet om dan ook gericht te trainen. (soms gaat het wel lekker en doe ik evengoed wat oefeningen maar nooit dat ik van te voren beslis nu ga ik zonder zadel eens even lekker die of die oefeneningen doen)
Ik deed het ook wel met Iza als ik geen tijd had om te mennen, maar toch echt moest trainen ( en bovendien te lui was om op te zadelen
)
Ik deed het ook wel met Iza als ik geen tijd had om te mennen, maar toch echt moest trainen ( en bovendien te lui was om op te zadelen

Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik doe dat nog niet bij Tea, vind ik nog te eng, ze kan ook zo crossen..
Met Jes rijd/reed ik wel zonder zadel, die zit ook als een huis.. Het zou wel goed zijn omdat eens vaker te doen, mijn balans is echt waardeloos..
Met Jes rijd/reed ik wel zonder zadel, die zit ook als een huis.. Het zou wel goed zijn omdat eens vaker te doen, mijn balans is echt waardeloos..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik reed vroeger op Collin van Annette (Colunder) wel veel zonder zadel. Op Ros doe ik dat eigenlijk nooit en heb ik ook nooit gedaan. Zou wel goed zijn om er weer eens mee te beginnen. Heb wel eens in de zoveel tijd zitles van mijn instructrice maar dan wel in het zadel maar zonder beugels.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Zonder beugels rijd ik wel eens op Tea, vooral als ik meer stelling wil of de zijgangen, dat gaan ze snel uit.. Vind ik makkelijker..
Maar dat zou ook wel wat vaker kunnen.. Ik ga het wel in mijn achterhoofd houden om dat vaker te gaan doen..
Maar dat zou ook wel wat vaker kunnen.. Ik ga het wel in mijn achterhoofd houden om dat vaker te gaan doen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik train Patricia ook wel eens zonder zadel..gewoon puur om aan mijn eigen zit te werken..
Patricia werkt alleen niet altijd mee..komt er dan heel snel uit en valt door me binnenbeen heen en heeft echt schijt aan mij..en dat vind ik gewoon echt heel jammer..en het maar niet uit hoe ik haar aanpak..ze blijft het doen..dus als iemand een oplossing heeft die is van harte welkom:P haha!
Patricia werkt alleen niet altijd mee..komt er dan heel snel uit en valt door me binnenbeen heen en heeft echt schijt aan mij..en dat vind ik gewoon echt heel jammer..en het maar niet uit hoe ik haar aanpak..ze blijft het doen..dus als iemand een oplossing heeft die is van harte welkom:P haha!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

Waarschijnlijk komt dit omdat jij heel anders zit als met zadel.ki-m-m-ie schreef:Ik train Patricia ook wel eens zonder zadel..gewoon puur om aan mijn eigen zit te werken..
Probeer met zadel ook heel onafhankelijk te zitten.

- Evaliensvenna
- Contacteer:
In de bak doe ik dat wel, en dan loopt Svenna ook wel lekker moet ik zeggen. Maar naar buiten doe ik niet meer zonder zadel, dat heb ze na 10 minuten door dat ik iets minder stevig zit als ze schrikt ofzo en dan neemt ze klein beetje loopje met me!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Met nena reed ik heel veel zonder zadel, ze had vaak singelplekjes dus de lessen gingen ook zonder zadel dan
. Maar na haar ben ik er niet meer aan begonnen, omdat ik het ook wel risicovol vind en een ander paard er ook niet echt goed genoeg voor "ken" naar mijn idee. Val toch het liefst van een eigen paard, als ik moet landen
.

Nee geen training zonder zadel. Ik vind dat ik mijn paard dan juist teveel stoor met mijn prikkende botjes en wiebelbewegingen.
Ik heb het vroeger wel jarenlang gedan dus de balans is er wel.
Stukken zonder beugels rijden in de training doe ik wel regelmatig.
Ik heb het vroeger wel jarenlang gedan dus de balans is er wel.
Stukken zonder beugels rijden in de training doe ik wel regelmatig.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
Ik doe het met Minouk ook zo nu en dan en komende tijd zal het sowieso moeten, maar Minouk loopt niet zo lekker verend, soepel en nageeflijk als ik zonder zadel erop zit. Blijkbaar stoor ik haar toch ergens.
Heb vroeger een jaar voltige gehad en kan prima blijven zitten zonder zadel. Met Olette of Gaby kan ik heel gemakkelijk wegrijden en echt trainingsdingen oppakken, maar Minouk lijkt wel gevoelig te zijn in de rug dan.. gaat niet zo lekker als met zadel iig.
Heb vroeger een jaar voltige gehad en kan prima blijven zitten zonder zadel. Met Olette of Gaby kan ik heel gemakkelijk wegrijden en echt trainingsdingen oppakken, maar Minouk lijkt wel gevoelig te zijn in de rug dan.. gaat niet zo lekker als met zadel iig.