Tips gevraagt mbt verhuizing fjord.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Mieke_Cunna
Contacteer:

Tips gevraagt mbt verhuizing fjord.

Bericht door Mieke_Cunna » zo 06 jan 2008, 21:40

Goedendag,

Zoals al in Dagboek stond vermeld ga ik 1feb verhuizen met Cunna, maar omdat ik het niet weer zo wil doen als toen ik haar ging halen (direct bij de rest in doen was de fout van me leven) ben ik heel nieuwschierig naar ervaringen van jullie verhuizing.

Haal je eerst de spullen bij je oude plek weg, of eerst je pony? Zet je je pony op stal of laat je hem de weide in? Er valt gelukkig te overleggen dat de shet en E pony even op stal gaan dan, of zou de shet er wel bij kunnen blijven?

Ik begin nu al best gespannen te worden, vervoer is geregeld en 2 superlieve vriendinnen gaan me helpen. Het is 10minuten rijden en ze komt in een 2 paards trailer een hooi net hang ik er niet in.

Ik hoop dat jullie tips mij wijzer maken en daardoor geruststellen.

Alvast bedankt!

Gr.
Mieke
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » zo 06 jan 2008, 21:48

Ik ben net verhuisd met Svenna. Ging eigenlijk prima, maar was er ook wel relaxt onder.
Gewoon alle zooi in de auto, paard in de trailer en rijden maar.
Svenna op stal gedaan, spullen op hun nieuwe plek en klaar ;)
Ik laat haar ook zeker niet zo inene bij de groep op het land. Ze staat overdag in een paddock in de blub. Wel beetje sneu maar door 30 paarden achterna gezeten worden is ook geen pretje lijkt mij. Misschien in het voorjaar daarin mee groeien, eerst met een paar paarden.
Succes!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Viv

Bericht door Viv » ma 07 jan 2008, 05:25

Ik verhuis alles tegelijk :D Spullen en knol hihihi
Laat Cuna daar eerst even zelf wennen en ontdekken voor de andere paarden erbij gaan. Doe dan eerste de makkelijkste erbij en daarna de moeilijkste.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 jan 2008, 08:28

Bedankt, hier heb ik zeker wat aan!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 07 jan 2008, 11:20

De vorige keer heb ik eerst het grote deel van mijn spullen verhuisd, en daarna Rian en de rest van de spullen.
Wij hebben geen bus oid, dus het werd zo wie zo 2 keer rijden.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 jan 2008, 11:58

"verhuisexpert" meldt zich :D

Ik verhuis altijd met Vera onder het zadel en Exel ernaast, Jos onze "groom" verhuisd de spullen dan met de auto en zorgt dat alles in orde is als wij op ons nieuwe stekkie aankomen (als ik het zo lees ben ik eigenlijk best wel een verwend nest :o )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
maroes

Bericht door maroes » ma 07 jan 2008, 12:41

Ik heb ook alles in een keer verhuids,spullen en paard.
Paard op stal of wei en spullen uitlaten.Nog even kijken en dan sàvonds weer even kijken.Niet te veel tutten met haar,laat haar maar even rustig kijken.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 07 jan 2008, 14:19

Toen Toot bij mij kwam was dat ongeveer om 7 uur savonds, begon bijna te schemerig. Dus ik had hem op stal gezet.

De dag erna heb ik hem gelijk bij Fjordy gezet :j, ging goed.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 07 jan 2008, 18:51

Ik had mijn spullen allemaal in de auto gepropt. Daarna kwam Sandrien me halen en zijn we gegaan. Op onze nieuwe stal kwam Wodan, Tasja en Zanouk weer tegen die hij al kon. Daarmee ging hij gelijk 'smiddags het land in. Dat was geen probleem.
Eerst maar even wennen aan een paar paarden voordat er kennis gemaakt wordt met de rest. Wodan is nu na ruim twee weken geintegreerd en vind het prima zo.
Wodan en ik M1+10
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 jan 2008, 20:51

Hier haal ik wel wat uit, het scheelt dat het geen hele kudde is waar ze in komt maar enkel een shetlander en een E pony (of D inieder geval geen paard maar ook geen shet)
Plaats reactie