Ohlsen Junior, Bjorkmann, Reitze en Toddy

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Senna&Cajra

Ohlsen Junior, Bjorkmann, Reitze en Toddy

Bericht door Senna&Cajra » vr 04 jan 2008, 10:27

Senna stamt af van de eerste 2 hengsten en Cajra van de laatste 2. Wil graag weten hoe deze hengsten in omgang zijn/waren. Senna is altijd meewerkend en denkt ook mee is super braaf :D Cajra houdt wel van een grapje en is altijd vrolijk.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 04 jan 2008, 13:49

Kan helaas niks vertellen over de hengsten, nakomelingen voor 2 wel, weet niet of je daar in geinteresseerd bent?
Geluk is de vrucht van intens werk
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 04 jan 2008, 16:50

Ja graag ben erg benieuwd of er overeen komsten zijn
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » vr 04 jan 2008, 17:43

Ik weet van Ohlsen junior dat die erg druk was en als die los stond in de bak/paddock dat die zich helemaal in het zweet rende. Als die op stal stond liet die ook altijd wel van zich horen.
Hedwig

Bericht door Hedwig » vr 04 jan 2008, 18:16

Claudia van Alco en Coen heeft hem volgens mij een tijdje gereden :)
Op bokt is er ook een topic over hem:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=153&t=868349
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
claudia

Bericht door claudia » vr 04 jan 2008, 18:24

Hedwig schreef:Claudia van Alco en Coen heeft hem volgens mij een tijdje gereden :)
Ja , hij heeft een jaar of 3 in udenhout gestaan.

Het was een hele brave hengst maar wel heel druk.(ADHD 8-) )
Als je hem onder het zadel reed dan vond hij dat heerlijk en het liefste wilde hij dan lekker hard draven. Heerlijk om daar de duinen mee in te gaan.
In de wei hield hij niet zo lang vol omdat hij dan alleen maar op en neer liep en in een half uur drijfnat van de zweet was.
(en ook zijn kilo's eraf liep)
Het was wel een paard wat echt voor je wilde werken, hij liep ook altijd lekker nageeflijk en deed altijd zijn best.
Rien en ik hebben op de hengstenkeuring samen nog een proef met hem en Kventin gereden.

Het was een hengst met een fijn karakter(nooit bijten of slaan) maar hij was wel altijd 'aanwezig'.

Jammer dat hij er niet meer is, ik had wel een klik met hem.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 04 jan 2008, 18:49

Ok.

Sas (bjorkmann) is een brave geflipte. Ze kan keurig doen wat er van dr gevraagd wordt, maar ze kan ook compleet, afgezonderd van dr omgeving, door het lint gaan. Niet gevaarlijk, maar toch laten zien dat ze dr wat van moet zeggen.
Daarnaast kan ze snel afgeleid zijn, kan ineens flippen om niks, maar kan het ook zo weer vergeten zijn. Verder vrijwel altijd vrolijk paard, die van aandacht houdt. Wel onderdanig paard op haar manier. Ze kan enorm onder de indruk zijn, maar als ze van iets anders onder de indruk is, kan ze je ook compleet vergeten.
Verder een werkwillig paard, tot ze op een gegeven moment moe wordt, dan wordt ze stuntelig en ongeconcentreerd.
Sas heeft verlatingsangst, zal nooit ergens alleen achter blijven en is daardoor best volgzaam. Ze kan ook niet goed alleen in kleine ruimtes staan, dan gaat ze in de stress (ook weer niet gemeen).
Enerzijds is ze hardstikke leergierig, volgzaam en betrouwbaar. Andere kant is ze ook stoicijns, vluchterig en moet je dr áltijd in de gaten houden.
Daarnaast kan Sas enorm lomp zijn (met dr hoofd tegen je aan slaan als ze andere kant op kijkt), maar anderzijds is ze ook weer fijngevoelig (zal nooit snel een halster kapot trekken of met jou en halster op de loop gaan)

Qua gangen heeft ze correcte gang, maar in de stap kan ze kort en overhaast gaan en in het gekste geval lukt haar telgang, verder een nette draf en redelijke galop met veel front.
Met rijden is ze een die snel je fouten vergeeft en voor je aan het werk wil, maar toch stiekem die kleine sneaky momenten met beide handen aangrijpt om het net even anders te doen.
Ze kan sterk zijn, maar gebruikt het niet vaak tegen je. Ze probeert je meer onder de indruk te krijgen van haar drukte, terwijl, als je er geen aandacht aan schenkt, het eigenlijk ook niks voorstelt.

Zizoran (toddy) is echt een knuffeltje. Een lief dier tegen iedereen. Daarnaast een enthousiast paard in wat hij doet, soms iets té enthousiast. Hij is eveneens snel onder de indruk, maar als hij té onder de indruk is, vergeet hij dat wij niet sterker zijn dan hem. Maar ondanks zijn enthousiasme heeft hij niet altijd enorm interesse. Hij is wel nieuwschierig, maar op een wat afstandelijker manier.
Ook naar andere paarden is ie rustig, vriendelijk en vrij meegaand.
Hij vindt het leuk om aan het werk te gaan, maar het moet wel begrijpelijk blijven. Zijn vertrouwen, intelligentie en werklust zijn gemiddeld, beetje vakantieganger.

Qua gangen heeft ie een goede stap, super draf en nette galop. eveneens goede bok en nette sprongenmaker
Hij past zich makkelijk aan, aan nieuwe situaties en is geen strijdlustig paard. Op het land reageert hij eigenlijk niet op langsgaande hengsten en weinig op merries, in zijn land wel, maar op vriendelijke wijze. Hij is ook niet de baas in de groep, wijkt bij het eten voor de baziger paarden. Echt een rust paard...laat zich niet héél snel gek maken.
Geluk is de vrucht van intens werk
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 04 jan 2008, 19:14

Grappig om te lezen Senna maakt zich eigelijk nooit druk wil graag voor je werken en is goudeerlijk.

Als ik dan lees hoe OJ was op zijn manier druk maar ook heel eerlijk en Sas een bjorkmann ook eerlijk maar geef haar geen vinger heel herkenbaar. Andere kant Senna kan prima alleen :D

Cajra is heel mensvriendelijk dat heeft ze dan van Toddy en zijn gangen ook. Met eten steelt ze Senna hooi uit de mond en Sen vindt dat prima 8)7 Zoek ook geen ruzie als ze niet bij het eten mag dan vindt ze wel met een omweg om er toch bij te kunnen.

Alvast bedankt
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » vr 04 jan 2008, 21:00

Hedwig schreef:Claudia van Alco en Coen heeft hem volgens mij een tijdje gereden :)
Bedankt dat heb ik ook gelezen
Plaats reactie