jeuk??
jeuk??
Hallo,,
ik heb even een vraag over Chris, Hij ging aan het eind van de zomer schuren, wij hebben allemaal bomen in de wei dus schuur mogelijkheden zat.
Het werd zo erg dat het witte in zijn staart en manen aan de bomen hingen. we hebben alles met stroomdraad afgezet op schuurhoogte. dit hielp niet zo ivm onze stroomklok, veel te ligt. maar nu hebben we een nieuwe en schuren doet hij niet meer.
Ik vraag mij af of dit een tik van hem is geweest, en doordat hij een wondje krijgt door het schuren. dat dit gaat jeuken en dus door blijft schuren.
Of dat hij zomerecseem heeft??
Er zitten wel korstjes op zijn staart en manen.
Ik waste hem dan wel met zo'n anti jeuk en schilver shampoo, maar of dit helpt??
Nu wil ik een antie allergie vliegen deken( leuk woord voor galgje) voor hem kopen en deze in het voorjaar op doen, met nekstuk en masker om dit te voorkomen.
(wij hebben wel van die kleine nare prik vliegjes in de wei, die nemen mij ook te grazen)
verder heeft hij gekke plekjes in zijn liezen, (harde korsterige plekken)de veearts is hier voor geweest en hij heeft geen schimmel, is een soort van ontsteking. we moeten hem op die plekken 2 keer in de week met betadine shampoo wassen. maar hoe hij er aan komt? 't is een verticale lijn in die plooi waar de buik in kont overgaat. kent iemand dit?
ook die eventuele allergie etc?
Groetjes wendy
ik heb even een vraag over Chris, Hij ging aan het eind van de zomer schuren, wij hebben allemaal bomen in de wei dus schuur mogelijkheden zat.
Het werd zo erg dat het witte in zijn staart en manen aan de bomen hingen. we hebben alles met stroomdraad afgezet op schuurhoogte. dit hielp niet zo ivm onze stroomklok, veel te ligt. maar nu hebben we een nieuwe en schuren doet hij niet meer.
Ik vraag mij af of dit een tik van hem is geweest, en doordat hij een wondje krijgt door het schuren. dat dit gaat jeuken en dus door blijft schuren.
Of dat hij zomerecseem heeft??
Er zitten wel korstjes op zijn staart en manen.
Ik waste hem dan wel met zo'n anti jeuk en schilver shampoo, maar of dit helpt??
Nu wil ik een antie allergie vliegen deken( leuk woord voor galgje) voor hem kopen en deze in het voorjaar op doen, met nekstuk en masker om dit te voorkomen.
(wij hebben wel van die kleine nare prik vliegjes in de wei, die nemen mij ook te grazen)
verder heeft hij gekke plekjes in zijn liezen, (harde korsterige plekken)de veearts is hier voor geweest en hij heeft geen schimmel, is een soort van ontsteking. we moeten hem op die plekken 2 keer in de week met betadine shampoo wassen. maar hoe hij er aan komt? 't is een verticale lijn in die plooi waar de buik in kont overgaat. kent iemand dit?
ook die eventuele allergie etc?
Groetjes wendy
Wij hebben hier ook zoiets gehad , volgens de [paarden] dierenarts, die toch langskwam voor de entingen een soort zonne allergie maar toch ben ik nadat een ander paardje het ook kreeg een tijdje Imaverol gaan gebruiken en tadaaaa, weg.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Als het met imaverol weggaat dan is het een schimmelAurora schreef:Wij hebben hier ook zoiets gehad , volgens de [paarden] dierenarts, die toch langskwam voor de entingen een soort zonne allergie maar toch ben ik nadat een ander paardje het ook kreeg een tijdje Imaverol gaan gebruiken en tadaaaa, weg.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik maak hem eerst maar even 2 keer per week schoon met de betadine shampoo. zoals de veearts zei. daarna kan ik dat altijd nog gaan proberen.
Stel dat hij een schimmel heeft, is het dan afdoende om hem alleen op die plekken te wassen? of moet ie dan helemaal in het sop? is nu zo koud om dat te doen..
heeft daarnaast nog iemand ervaring met dat manen en staart geschuur??
Stel dat hij een schimmel heeft, is het dan afdoende om hem alleen op die plekken te wassen? of moet ie dan helemaal in het sop? is nu zo koud om dat te doen..
heeft daarnaast nog iemand ervaring met dat manen en staart geschuur??
Ze moeten eigenlijk helemaal gedaan worden.
Schimmel breid zich snel uit en is in het begin niet zichtbaar.
staart en maneexceem komt met name voor in de warme maanden (mugjes)
Dus daar hebben ze nu geen last van.
Het schuren aan de staart kan evt. komen van wormen luizen en ander ongedierte. of heel simpel van losse haren.
Schimmel breid zich snel uit en is in het begin niet zichtbaar.
staart en maneexceem komt met name voor in de warme maanden (mugjes)
Dus daar hebben ze nu geen last van.
Het schuren aan de staart kan evt. komen van wormen luizen en ander ongedierte. of heel simpel van losse haren.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.