Stuitje

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Yvette_Minouk

Stuitje

Bericht door Yvette_Minouk » vr 26 okt 2007, 22:25

Sinds een week of 3/4 krijg ik tijdens het rijden flink pijn aan mijn stuitje. Dat lichtrijden gewoon niet meer leuk is en ik liever blijf zitten. Doet dan iets minder zeer..

Het is begonnen na een pittige les waarbij ik zelf vaak flink moest gaan 'zitten' (kruisspieren aanspannen - kantelen van bekken).
Daarna is het niet meer overgegaan. Heb er met zitten zo ook last van. Moet nu telkens rechtop blijven zitten.

Het lijkt met de keer rijden erger te worden.
Mam zegt al dat het zadel dan waarschijnlijk toch niet goed is voor mijn achterwerk/stuitje. Ze heeft een langer staartbeentje dan gemiddeld en ik kan dat natuurlijk geërfd hebben.

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen.
Het zadel de verkoop in zetten en kijken voor een ander/groter zadel?
Of iets anders?
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » za 27 okt 2007, 05:31

Ben je niet in de gelegenheid ander zadel te proberen van iemand anders?
Ik denk dat je stuitje nu zo geirriteerd is waardoor alles vervelend voelt, zou eerst ff tot rust laten komen voordat je ander zadel gaat testen!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Leentje

Bericht door Leentje » za 27 okt 2007, 06:44

oei,ik ken het gevoel!
ik dnek ook dat het nu ff rust nodig heeft.
en daar komt mipe boomloos weer,maar heb je al eens een boomloos geprobeerd?
dat zit echt megazacht,voor je stuit.(enigste zadel war ik langer dan een kwartier op kan rijden)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Daphne

Bericht door Daphne » za 27 okt 2007, 09:09

Kan het niet zijn dat je je stuitje gekneusd hebt ofzo?

Ik weet niet hoe lang je al met dit zadel rijdt, maar als je pas sinds 3/4 weken last hebt van je stuitje dan denk ik zelf niet dat dit zadel de oorzaak is. Ook sluit ik me aan bij Evalien dat waarschijnlijk elk zadel nu niet fijn zit. Sterkte ermee iig en hopelijk vind je snel een oplossing!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 27 okt 2007, 09:57

@ Evelien, ik kan mijn moeders zadel proberen. Ga ik van de week ook proberen als het kan, dat is echter een zadel wat niet in mijn budget past helaas, mocht ik daar geen last mee krijgen.

@ Wikke: (ben je naam even kwijt) een boomloos heb ik al eens geprobeerd ja. Vroeger op een Torsion een keer gereden, en een tijdje terug hadden we zelf een London dressuurzadel, kon daar alleen totaal niet mee rijden :\ Instructrice zei gisteren ook al dat ik haar boomloos eens moest proberen, maar ben wel op zoek naar een dressuurzadel ivm dressuurwedstrijden.

@ Daphne, denk niet dat ik mijn stuitje gekneusd heb. Ben niet gevallen of niks en kreeg er voor het eerst last van na een flinke les waar ik hard heb moeten werken (veel overgangen en alle overgangen terug op de zit).

Ja ik weet ook niet goed waar het vandaan komt. Heb 3/4 weken terug wel mijn beugels een gaatje korter gemaakt, omdat ze eigenlijk te lang waren en ik er niet goed mee weg kon. Nu is mijn beenliggen perfect. Maar weet niet of daar de oorzaak kan liggen.
Vera

Bericht door Vera » za 27 okt 2007, 12:19

dat klinkt niet zo fijn.
Heb je je stuitje dan niet gekneusd of geiriteerd tijdens die les?
Ik zou niet weten wat je er aan kan doen, behalve geduld hebben tot het overgaat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie