voer & arbeid
voer & arbeid
Ik ben benieuwd wat jullie per dag voeren.
Hoeveel, hoevaak en de arbeid (+ leeftijd) die het paard verricht.
Hoeveel, hoevaak en de arbeid (+ leeftijd) die het paard verricht.
Murphy
Ysha

Die van ons krijgen met 5 paarden ongeveer 45-50 kg ruwvoer per dag. Hoeveel ze dan per paard krijgen durf ik niet te zeggen want de een zal iets meer eten dan de ander en ze lopen natuurlijk allemaal bij elkaar.
Ik zou het liefst vaker per dag voeren maar ik heb maar de mogelijkheid 2x per dag te voeren, dus het wordt verdeeld over 2x.
Krachtvoer:
Cratos: 's ochtends 1 kg brok (3 jaar doet eigenlijk niets) en 's avonds 1 kg brok en 1/2 muesli. Als hij werkt krijgt hij wat meer.
Rosco: 's ochtends 1 kg muesli zonder en s avond's ook
die werkt zo'n 3 a 4 keer per week.
Alex: 's ochtend en s avonds +/- 0.50 brok en die doet nog helemaal niets
Ik zou het liefst vaker per dag voeren maar ik heb maar de mogelijkheid 2x per dag te voeren, dus het wordt verdeeld over 2x.
Krachtvoer:
Cratos: 's ochtends 1 kg brok (3 jaar doet eigenlijk niets) en 's avonds 1 kg brok en 1/2 muesli. Als hij werkt krijgt hij wat meer.
Rosco: 's ochtends 1 kg muesli zonder en s avond's ook
die werkt zo'n 3 a 4 keer per week.
Alex: 's ochtend en s avonds +/- 0.50 brok en die doet nog helemaal niets
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- joske_vuran
- Contacteer:
Vuran:
's morgens: wat worteltjes en kuilgras (beetje) en de wei op!
's avonds: 1/2 kg sportbrok en 1/2 kg granenmix+ (voor de energie!) En een plak hooi.
Overdag staat hij dus op de wei, en 's nachts op stal.
Verder train ik ongeveer 3-4 keer in de week met hem, als het weer een beetje meezit. Maar dan trainen we wel vrij zwaar dus
's morgens: wat worteltjes en kuilgras (beetje) en de wei op!
's avonds: 1/2 kg sportbrok en 1/2 kg granenmix+ (voor de energie!) En een plak hooi.
Overdag staat hij dus op de wei, en 's nachts op stal.
Verder train ik ongeveer 3-4 keer in de week met hem, als het weer een beetje meezit. Maar dan trainen we wel vrij zwaar dus

Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik rijd Rian 6-7dagen per week. Recreatief-Dressuur (+/- 1uur incl in/uitstappen) of Bos (gemiddeld 1,5-2uur Utr.Heuvelrug, dus op en neer over bergjes duur hangt af van de route
).
Rian krijgt nu 2keer per dag naast voldoende ruwvoer:
2 blikjes mengeling
1 blikje granenmix
soms een appel erbij
Overdag staat ze nu nog op het land.
Als ze straks niet meer het land op mogen komen er 2 voerbeurten bij, en dan ligt het voeren op:
1,5/2 blikjes mengeling
1/1,5 blikje granenmix
soms een appel of peentje erbij.
Ze krijgt dan ook 4keer per dag ruwvoer en als ze in de paddock staat krijgt ze ook een plukje.
De mengeling is Fyto Form.

Rian krijgt nu 2keer per dag naast voldoende ruwvoer:
2 blikjes mengeling
1 blikje granenmix
soms een appel erbij
Overdag staat ze nu nog op het land.
Als ze straks niet meer het land op mogen komen er 2 voerbeurten bij, en dan ligt het voeren op:
1,5/2 blikjes mengeling
1/1,5 blikje granenmix
soms een appel of peentje erbij.
Ze krijgt dan ook 4keer per dag ruwvoer en als ze in de paddock staat krijgt ze ook een plukje.
De mengeling is Fyto Form.
Laatst gewijzigd door Janine op do 25 okt 2007, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia - 10 jaar - wordt gemiddeld uurtje gereden per keer (zowel mennen als rijden)- loopt gemiddeld 4x per week: 24/7 op de weide, na het rijden (tegenwoordig) halve schep granenmix met een scheut olie er door.
Anton - 17 jaar - dekhengst - wordt gemiddeld half uur a drie kwartier gereden per keer (zowel mennen als rijden) - loopt gemiddeld 3x per week: 's ochtends en 's avonds 1 kilo grasbrok, halve kilo basissportbrok hippostar en als het niet vergeten wordt een scheut olie erover, twee flinke armen kuil en een met stro opgestrooide stal. Als extra na het rijden, krijgt ie 1/3 granenmix (dit is mijn bedoeling voor na het rijden), een wortel, appel, brood of hand brok.
Cai & co - 1 jaar en 4-6 maand - opfok - 24/7 op natuurland - krijgen met zn 4en 3 kilo basissportbrok, soms nog gemengd met paar kilo grasbrok, olie of granenmix (vaak als de andere brok op of bijna op is).
Anton - 17 jaar - dekhengst - wordt gemiddeld half uur a drie kwartier gereden per keer (zowel mennen als rijden) - loopt gemiddeld 3x per week: 's ochtends en 's avonds 1 kilo grasbrok, halve kilo basissportbrok hippostar en als het niet vergeten wordt een scheut olie erover, twee flinke armen kuil en een met stro opgestrooide stal. Als extra na het rijden, krijgt ie 1/3 granenmix (dit is mijn bedoeling voor na het rijden), een wortel, appel, brood of hand brok.
Cai & co - 1 jaar en 4-6 maand - opfok - 24/7 op natuurland - krijgen met zn 4en 3 kilo basissportbrok, soms nog gemengd met paar kilo grasbrok, olie of granenmix (vaak als de andere brok op of bijna op is).
Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
ruwvoer geen idee..... 2 flinke hooinetten (er wordt bij ons 2 x per dag gevoerd) en dan gooi ik 's middags zelf nog aardig wat in de paddock....
tricolor (2000) = wordt bijna iedere dag getraind, hetzij dressuur/springen/buitenrijden/longeren krijgt 2 kg brok (pavo condition) 1 kg zwarte havermix en 1 kg granenmix per dag
dus 4 kg per dag
uniek (1999)= wordt ook bijna iedere dag bereden, maar alleen maar basis/buitenrit/springen zij krijgt 1,5 kg brok (pavo condition), 0,5 kg zwarte havermix en 0,5 kg granenmix per dag
dus 2,5 kg per dag
tricolor (2000) = wordt bijna iedere dag getraind, hetzij dressuur/springen/buitenrijden/longeren krijgt 2 kg brok (pavo condition) 1 kg zwarte havermix en 1 kg granenmix per dag
dus 4 kg per dag
uniek (1999)= wordt ook bijna iedere dag bereden, maar alleen maar basis/buitenrit/springen zij krijgt 1,5 kg brok (pavo condition), 0,5 kg zwarte havermix en 0,5 kg granenmix per dag
dus 2,5 kg per dag
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Vinga krijgt momenteel geen brok ze is net genezen van spierbevangenheid. Als ze van de wei komt wil ga ik beginnen met het voeren van Pavo's Nature's Best, een muesli zonder suiker en heel laag eiwit gehalte.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Tika ( 6 jaar) krijgt na het rijden een halve beker muesli ,met een laag eiwitgehalte,
en daarbij doe ik nog een halve pavoblok,beetje olie en een kleine schepje foenegriek,
soms een volkorenbroodje of een appel erbij.
's Morgens en 's avonds krijgt ze hooi /kuil.
Met de winter voer ik de krachtvoer op naar een hele beker.
Ondanks dat ik zelf door mijn rug niet kan rijden loop ze wel bijna 6 x in de week.
en daarbij doe ik nog een halve pavoblok,beetje olie en een kleine schepje foenegriek,
soms een volkorenbroodje of een appel erbij.
's Morgens en 's avonds krijgt ze hooi /kuil.
Met de winter voer ik de krachtvoer op naar een hele beker.
Ondanks dat ik zelf door mijn rug niet kan rijden loop ze wel bijna 6 x in de week.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Bas wordt 3 a 4 keer per week gereden.(21 jaar)
Na het rijden krijgt hij een schepje musli.
Hij staat de hele dag in de wei,s'avonds op stal een plak hooi.
Na het rijden krijgt hij een schepje musli.
Hij staat de hele dag in de wei,s'avonds op stal een plak hooi.
Laatst gewijzigd door Anne&Wendie op do 25 okt 2007, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Jouke is 4 jaar en we rijden/trainen hem 4 keer in de week ong.
Hij krijgt overdag 2 kilo brok en van ons dan nog gem. een kilo Pavo Nature's Best Muesli + appeltje, peen, banaan net wat er is.
Ook krijg hij 2 keer hooi op een dag en staat hij op een stal met strobed.
Alies is 3 jaar krijg 0,5 kilo brok. 0.,5 kilo Pavo Nature's Best Muesli en dan ook winterpeen of appel, net wat er is. Staat ook op stal met eens stro bed en krijgt ook 2 maal hooi per dag. Doet nog geen arbeit.
Sandra, 10 jaar. Krijgt 1 kilo brok, 1 kilo Pavo Nature's Best Muesli met de muesli gelijk wat peen of een appel, banaan.
2 Maal hooi op een dag en staat ook op stal met een strobed.
San wordt ong. 4 keer per week gereden.
Sam 1 jaar en krijgt niks behalve wat hooi bijgevoerd en ik neem wat lekkers voor ze mee. Hij staat 24/7 op de wei.
Hij krijgt overdag 2 kilo brok en van ons dan nog gem. een kilo Pavo Nature's Best Muesli + appeltje, peen, banaan net wat er is.
Ook krijg hij 2 keer hooi op een dag en staat hij op een stal met strobed.
Alies is 3 jaar krijg 0,5 kilo brok. 0.,5 kilo Pavo Nature's Best Muesli en dan ook winterpeen of appel, net wat er is. Staat ook op stal met eens stro bed en krijgt ook 2 maal hooi per dag. Doet nog geen arbeit.
Sandra, 10 jaar. Krijgt 1 kilo brok, 1 kilo Pavo Nature's Best Muesli met de muesli gelijk wat peen of een appel, banaan.
2 Maal hooi op een dag en staat ook op stal met een strobed.
San wordt ong. 4 keer per week gereden.
Sam 1 jaar en krijgt niks behalve wat hooi bijgevoerd en ik neem wat lekkers voor ze mee. Hij staat 24/7 op de wei.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Wat geef ik Tika dan weinig in vergelijking met anderen of valt het wel mee? 

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
Geboren op 14-05-2001
Pablo krijgt 's morgens een kwart schep Pavo Liga met grasmix (emmertje afgevuld). ;s avonds krijgt hij weer een kwart schep Pavo Liga. Alleen als hij een flinke buitenrit gemaakt heeft ofzo krijgt hij een keer xtra voer na het rijden. Pablo zijn arbeid wisselt.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- Cindy+Uniek
nee hoor sommige fjorden hebben gewoon niet veel nodig om op gewicht te blijvenTanja schreef:Wat geef ik Tika dan weinig in vergelijking met anderen of valt het wel mee?

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ozar (13) krijgt 3 keer per dag 1/2 sportbrok, 1/4 granenmix en een paar handjes lucerne. Per dag 2.25 kg krachtvoer dus ongeveer. Daarnaast 3 keer per dag een flinke portie hooi. Hij loopt overdag in het zand, soms een uurtje in de wei.
Hij is zeker wel 5 keer in de week onder het zadel waarvan 3 keer echt intensief dressuur.
Hij is zeker wel 5 keer in de week onder het zadel waarvan 3 keer echt intensief dressuur.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

San loopt ongeveer 4/5 keer in de week. Meestal wel een half uur tot een uur. Soms buitenritten langer. Ze krijgt 's morgens en 's avonds flink hooi en een klein halfje Pavo Condition Extra brok. Overdag staat ze op de (kale) wei. Als ze gewerkt heeft krijgt ze nog een kwart Pavo Nature's Best muesli.
Haha ik voel me nu ook een lichte dierenbeul... Yanneke krijgt 's morgens een flinke dot hooi, overdag op de wei (niet heel lang meer vrees ik...) en 's avonds een kwart tot een derde brok en weer een dot hooi. We rijden gemiddeld 3 à 4 maal per week (+/- 30 minuten) en daarnaast wil ik haar minstens 1 maal per week gaan longeren (10 à 15 minuten incl warmstappen). Ze is nog aardig rond dus ik ben bang als ik haar meer geef, dat ze dan weer snel te dik gaat worden...
- klavertje4
hoi,
de paardjes van mij hebben nog gras , maar daar zit nu bijna niets meer in dus krijgt max een halve kg brok, hooi eet die niet met gras in de aanbieding,
meinderd krijgt 1kg brok en zorro een kwartje brok,
wanneer er echt geen gras meer is dan krijgen ze onbeperkt hooi,
en 2 keer per dag brok, en soms oud brood en lekkers tussendoor,
verder rij ik heel wisselend ,maar ze krijgen wel voer naar arbeid getoetst.
de paardjes van mij hebben nog gras , maar daar zit nu bijna niets meer in dus krijgt max een halve kg brok, hooi eet die niet met gras in de aanbieding,
meinderd krijgt 1kg brok en zorro een kwartje brok,
wanneer er echt geen gras meer is dan krijgen ze onbeperkt hooi,
en 2 keer per dag brok, en soms oud brood en lekkers tussendoor,
verder rij ik heel wisselend ,maar ze krijgen wel voer naar arbeid getoetst.
een weekendje weg??
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!
kijk dan eens op www.hoevedester.nl !!