Bestaan beenwarmers voor paarden?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
_*iDj*_

Bestaan beenwarmers voor paarden?

Bericht door _*iDj*_ » vr 19 okt 2007, 20:58

Ik meende dat ik daar ooit een topic over had gezien op FW, maar kan het niet meer vinden..

Heeft iemand enig idee of beenwarmers voor paarden bestaan??
En zo ja; Waar kan je die kopen?

En nee.. ik bedoel geen ongeschoren benen op een geschoren paard :P
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Kelly

Bericht door Kelly » vr 19 okt 2007, 21:01

Waarvoor heb je ze nodig?

Lijkt mij dat transportbeschermers met bont erin ook aardig verwarmen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Charret

Re: Bestaan beenwarmers voor paarden?

Bericht door Charret » vr 19 okt 2007, 23:35

_*iDj*_ schreef:
Je was me net voor ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
crmnn-

Bericht door crmnn- » za 20 okt 2007, 05:41

Waarvoor zoek je ze dan? :P
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » za 20 okt 2007, 11:06

Nou, ik wil Harma dit keer inclusief benen gaan scheren.

Ze staat in principe overdag buiten en 's nachts binnen. Nou is het in de stal niet veel warmer dan buiten.
Er is dinsdag artrose in beide voorbenen bij Harma geconstateerd en het lijkt me voor haar dan fijner als
haar benen niet helemaal in de kou komen te staan (door kale benen)..
Ik weet dat ze zichzelf ook wel moet kunnen verwarmen, maar het lijkt mij dus fijner voor haar.
Misschien dat ik overbezorgd ben, maar ik wil het niet erger maken dan het is.
DA zei overigens dat ik prima haar benen ook kon scheren, maarja :P zolang ze maar goed warm blijft en ik haar netjes scheerde :P

Over haar artrose: Ik moet haar weer gewoon gaan rijden en over een maand kunnen we beoordelen in
hoeverre ze behandeld kan worden en dus in de toekomst gebruikt kan worden.
Ze loopt niet echt kreupel met voor, maar heel stijf en dat wil ik dus niet erger maken door kou.
Vandaar dat ik aan beenwarmers zat te denken :o
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 20 okt 2007, 11:23

Kun je haar niet bandageren dan? Ik vraag me trouwens af of het echt nodig is.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » za 20 okt 2007, 11:25

DeeDee schreef:Kun je haar niet bandageren dan? Ik vraag me trouwens af of het echt nodig is.
Tsja.. als ik het echt vaak om wil hebben, is bandageren niks.. Het gaat me nl om buiten het rijden om. Tijdens het rijden loopt ze ze wel warm.
Tanja

Re: Bestaan beenwarmers voor paarden?

Bericht door Tanja » za 20 okt 2007, 13:04

Charret schreef:
_*iDj*_ schreef:
Je was me net voor ;)
Moest gelijk aan Sandra denken dat ik de titel zag! :D
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Wiesje

Bericht door Wiesje » za 20 okt 2007, 14:57

Dan scheer je haar toch zodanig dat haar benen niet meegeschoren worden??
Dan maar iets minder mooi maar wel gewoon functioneel en niet zoveel rompslomp voor jezelf erbij!
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » za 20 okt 2007, 15:11

Wiesje schreef:Dan scheer je haar toch zodanig dat haar benen niet meegeschoren worden??
Dan maar iets minder mooi maar wel gewoon functioneel en niet zoveel rompslomp voor jezelf erbij!
Mijn idee 8-)
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 20 okt 2007, 15:36

Andere optie: van die 3 in 1 beschermers. Die heeft een stalgenootje bij haar paard, die een peessnede gehad heeft. Die dingen ogen ook altijd heel warm.
Maar heb inderdaad geen idee of het zoveel extra toevoegd aan atrose, die extra opwarming.
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » za 20 okt 2007, 19:45

is het echt nodig om een paard dat niet vol op gereden kan worden helemaal te scheren?
Waarom niet alleen borst en buik zodat ze als ze eventueel aan de bak moet niet zo zweet, maar haar haar nog gebruikt om warm te blijven.

Ik zou zo ie zo een paard dat weinig tot niets doet lekker met zijn eigen vachtje laten staan ook al staat het misschien minder mooi.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » za 20 okt 2007, 19:55

Vera schreef:is het echt nodig om een paard dat niet vol op gereden kan worden helemaal te scheren?
Waarom niet alleen borst en buik zodat ze als ze eventueel aan de bak moet niet zo zweet, maar haar haar nog gebruikt om warm te blijven.

Ik zou zo ie zo een paard dat weinig tot niets doet lekker met zijn eigen vachtje laten staan ook al staat het misschien minder mooi.
Dank je wel voor het typen :D
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » za 20 okt 2007, 21:57

Bella, bedankt voor je tip. Ik zal eens kijken of dat wat is.

Sandrien & Yvette: Ze moet weer volop gereden worden elke dag, dus het is niet zo dat ze (bijna) niets doet...
Ik wacht zowiezo wel af hoe het gaat, maar als het goed gaat, is het handiger wat mij betreft haar wel te scheren.
Ze heeft een enorme vacht en zweet al behoorlijk na 15 minuten aan de longe (stap en draf). Ik bouw het rijden nu
wat op, maar ook nu is ze steeds behoorlijk bezweet en dat stap je niet even droog in een kwartiertje.

Ik wil heus ook het beste voor m'n paard en ik laat haar niet in de kou staan, zeker als het niet nodig is :)
Wiesje

Bericht door Wiesje » za 20 okt 2007, 22:06

_*iDj*_ schreef:Ze moet weer volop gereden worden elke dag, dus het is niet zo dat ze (bijna) niets doet...
Ik wacht zowiezo wel af hoe het gaat, maar als het goed gaat, is het handiger wat mij betreft haar wel te scheren.
Ze heeft een enorme vacht en zweet al behoorlijk na 15 minuten aan de longe (stap en draf). Ik bouw het rijden nu
wat op, maar ook nu is ze steeds behoorlijk bezweet en dat stap je niet even droog in een kwartiertje.

Ik wil heus ook het beste voor m'n paard en ik laat haar niet in de kou staan, zeker als het niet nodig is :)
Uiteraard wil jij het beste voor je paard. Maar als je haar lichaam scheert en haar benen niet dan is er toch niks aan de hand? En wel gewoon het optimaalst voor wat betreft het zweten onder het rijden, maar haar beentjes blijven gewoon warm!
Vera

Bericht door Vera » zo 21 okt 2007, 07:19

en als je toch nog steeds "beenwarmers" zoekt, moet je even op de site van de paardendrogist kijken. Ze heten wel geen beenwarmers, maar er staat bij dat ze voor buiten in de wei op paddock zijn om de benen warm te houden.

Maar ik snap nog steeds niet dat je (bijna)van niets doen in één keer volop weer aan het werk zou moeten. Bij Vera is ook artrose geconstateerd en ik heb er zowat een jaar overgedaan voordat ze weer volop alles mocht doen. Tegen de tijd dat je dus weer lekker aan het trainen bent is het allang weer voorjaar.

Dus ik zou alleen maar wat borst en buik scheren als ik jou was. veel lekkerder voor je paard (voordeel van het haar wat er nog opzit en voordeel dat het op de zweetplekken weg is) bovendien waren die beenwarmdingen niet eens zo heel goedkoop.

Vera heb ik nu met een uitrijdekentje en de benen er nog aan geschoren. Misschien niet zo mooi, maar wel heel effectief.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » zo 21 okt 2007, 08:42

Ik zeg ook niet dat je niet het beste voor je paard wil, maar als je dan echt zo bang bent dat haar benen te koud worden, dan scheer je die toch niet. De natuur is altijd nog de beste bescherming.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 21 okt 2007, 10:30

Ik ben het eigelijk ook met Sandrien en Yvette eens.
Maarja als jou het beter lijkt om dr helemaal te scheren moet je dat doen ik kan de situatie vanaf hier niet bekijken bij jullie :D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Leentje

Bericht door Leentje » zo 21 okt 2007, 11:32

maar ff voor de duidelijkheid,wat is er dan nu tegen d'r benen niet te scheren,dus gewoon natuurlijke beenbeschermers,het verdient niet de schoonheidsprijs,maar dat zou mijn minste zorg zijn toch?!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » zo 21 okt 2007, 20:55

Vera schreef:Maar ik snap nog steeds niet dat je (bijna)van niets doen in één keer volop weer aan het werk zou moeten. Bij Vera is ook artrose geconstateerd en ik heb er zowat een jaar overgedaan voordat ze weer volop alles mocht doen. Tegen de tijd dat je dus weer lekker aan het trainen bent is het allang weer voorjaar.
Ik heb daar nog op doorgevraagd aan de DA in de kliniek, omdat ik dat ook raar vond, maar dat is toch echt wat hij wilde dat ik deed.
Ik rij haar nu wel minder lang, omdat ze natuurlijk wel in conditie achteruit is gegaan. Kan ook écht heel duidelijk merken dat ik er een maand niet dressuurmatig mee bezig ben geweest, dus ik bouw het rustig op. Maar uiteindelijk moeten we dus weer richting 'normaal'.

Opzich kan ik haar benen ook wel laten staan, maar ik wil gewoon een beetje kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb andere jaren ook altijd haar benen laten staan (terwijl ik toen zelfs wedstrijd reed), dus ik kan er wel mee leven. ;)

Harma heeft altijd héle lange haren en een hele dikke vacht en ze zweet ook behoorlijk nu ik haar maar een half uurtje rij (stap, draf en een heel klein beetje galop). We doen verder alleen maar simpele figuren met zo min mogelijk korte wendingen en wat simpele overgangen. Ik voorzie dus wel dat ze straks gewoon té nat gaat worden.

Ik weet dus nog niet wat het gaat worden, dat is compleet afhankelijk van hoe het met Harma gaat.

Ik zal eens naar die 'beenwarmers' van de paardendrogist kijken, bedankt Sandrien!
Plaats reactie