hoefschoenen
hoefschoenen
ik heb een vraag wie heeft er ervaring met hoefschoenen??
ik heb een haflinger die zijn ijzers zelf in de wei uit trapt heel vervelend!!
heb al van alles geprobeerd, koud/warm beslaan (warm bleven ze een week langer zitten) ijzers met van die lipjes op het eind. maar het heeft weinig zin...... helaas..........
en het is niet echt een leuk vooruitzicht om straks als ik weer ijzers wil de hoefsmid om de 2 weken te bellen.
En zonder ijzers loop het echt supergevoelig. HELP...
Zijn hoefschoenen dan echt een oplossing?? en waar haal je deze of moet je dan bij een orthopedische hoefsmid zijn??
Ik hoop dat iemand me wat meer info kan geven..
ik heb een haflinger die zijn ijzers zelf in de wei uit trapt heel vervelend!!
heb al van alles geprobeerd, koud/warm beslaan (warm bleven ze een week langer zitten) ijzers met van die lipjes op het eind. maar het heeft weinig zin...... helaas..........
en het is niet echt een leuk vooruitzicht om straks als ik weer ijzers wil de hoefsmid om de 2 weken te bellen.
En zonder ijzers loop het echt supergevoelig. HELP...
Zijn hoefschoenen dan echt een oplossing?? en waar haal je deze of moet je dan bij een orthopedische hoefsmid zijn??
Ik hoop dat iemand me wat meer info kan geven..
Ik rij al wat jaartjes met hoefschoenen (inmiddels weer na een paar jaar ijzers) en ik vind het een superuitvinding. je hebt ze in alle mogelijke verschillende soorten en maten, af fabriek, op maat gemaakt, van alles.
Ik heb zelf op maat gemaakte van Smit Rijssen, zijn niet de meest modieuze maar ze doen wel hun werk. Wij hebben ze alleen om met buitenritten of mendurance/endurance wedstrijden, verder loopt ze gewoon lekker op blote pootjes in de paddock en bak.
zoek hier eens op hoefschoenen dan vind je genoeg topics met info, en ook op bokt zijn er veel topics.
Succes met je keuze.
Ik heb zelf op maat gemaakte van Smit Rijssen, zijn niet de meest modieuze maar ze doen wel hun werk. Wij hebben ze alleen om met buitenritten of mendurance/endurance wedstrijden, verder loopt ze gewoon lekker op blote pootjes in de paddock en bak.
zoek hier eens op hoefschoenen dan vind je genoeg topics met info, en ook op bokt zijn er veel topics.
Succes met je keuze.
Ik heb sinds een paar weken ook hoefschoenen. Ik wil geen ijzers, te duur, teveel gedoe, ze mag lekker op blote voeten leven. De hoefschoenen heb ik voor mennen, dat kan bij Orlinde echt niet met blote voeten.
Ik heb Easyboots, de simpelste versie. Staan op ww.harryshorse.nl en je kunt ze bestellen bij veel rutiersportzaken.
Mennen met schoenen gaat erg goed, ze zitten prima en gaan nooit uit.
Ik heb wel 1x gehad met rijden onder het zadel op het ruiterpad in het bos dat er 1 uit ging. Maar dat was erg ongelijk en misschien zat ie gewoon niet strak genoeg.
Ze zijn makkelijk aan- en uit te doen.
Ik heb Easyboots gekozen omdat ze niet al te duur zijn (ongeveer hetzelfde als die van Viv geloof ik) en ze eventueel nog weer te verkopen zouden zijn als ze niet bevallen (vaste maten). Maar ik hou ze, ik ben er erg blij mee!
Ik heb Easyboots, de simpelste versie. Staan op ww.harryshorse.nl en je kunt ze bestellen bij veel rutiersportzaken.
Mennen met schoenen gaat erg goed, ze zitten prima en gaan nooit uit.
Ik heb wel 1x gehad met rijden onder het zadel op het ruiterpad in het bos dat er 1 uit ging. Maar dat was erg ongelijk en misschien zat ie gewoon niet strak genoeg.
Ze zijn makkelijk aan- en uit te doen.
Ik heb Easyboots gekozen omdat ze niet al te duur zijn (ongeveer hetzelfde als die van Viv geloof ik) en ze eventueel nog weer te verkopen zouden zijn als ze niet bevallen (vaste maten). Maar ik hou ze, ik ben er erg blij mee!
ik heb in het totaal 3 verschillende hoefsmeden geprobeerd waaronder 1 orthopedische,maar helaas zonder een goed resultaat, echt een beetje balen. Nu maakt het niet zo veel uit, maar straks als het weer beter weer gaat worden, zou ik graag een oplossing willen. vandaar dat ik om info vroeg.
Bedankt
en dat er 2 topics zijn is een beetje dom maar ik moet nog even zoeken hoe alles werkt....... sorry........
Bedankt
en dat er 2 topics zijn is een beetje dom maar ik moet nog even zoeken hoe alles werkt....... sorry........