Peesbescherming om/ warmte goed?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
lauraatje

Peesbescherming om/ warmte goed?

Bericht door lauraatje » ma 01 okt 2007, 19:12

In de begintijd van San haar beenproblemen ten gevolge van de ziekte van Lyme is ons wel eens verteld dat warmte goed zou doen. Hebben we eigenlijk nooit echt aandacht aan besteed om een of andere reden :? Maar nu hebben we een setje peesbeschermers gevonden. We rijden nu met 3-in-1 beschermers, dus die peesbeschermers gebruikten we niet meer. Nu kwam mijn zus op het idee om San als het echt koud/nat is in de wei die peesbeschermers om te doen (alleen voorbenen). Dan zouden de benen/pezen een beetje warm blijven (en natuurlijk ook bescherming bij rare bokkesprongen, al is dat zeker niet ons hoofddoel om ze eventueel om te doen). Zou dat inderdaad goed/nuttig zijn...? Ik twijfel een beetje eigenlijk, maar kan niet zo goed uitleggen waarom. Meer een gevoel...
Viv

Bericht door Viv » di 02 okt 2007, 05:20

Ik zou het niet doen, straks werk je juist weer drukplekken in de hand als ze te strak zitten. Ze doet het toch ook prima zonder?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Leentje

Bericht door Leentje » di 02 okt 2007, 06:15

ik ozu het ook niet doen,zoals Viv zegt,en als ze nat worden(nat gras)kan de huid nog gaan "stikken" ook.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Vera

Bericht door Vera » di 02 okt 2007, 06:49

Ze hebben wel van die speciale voor in de wei, bij de paardendrogist.
Gewone zou ik er inderdaad ook niet om laten. Straks krijgt ze er juist opgelopen benen door.
En de bloeddoorstroming wordt ook minder, dat is juist helemaal niet goed bij lyme. Normaal gesproken houden paarden zich zelf warm genoeg, als ze voldoede kunnen bewegen, tenzij de benen geschoren zijn natuurlijk.
Die dingen heten niet voor niets beschermers, anders zouden ze wel verwarmers heten
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 02 okt 2007, 19:29

Jullie hebben wel gelijk... Nu ik er nog eens goed over denk ga ik het niet doen. Vind het toch teveel risico op andere mankementen.
Plaats reactie