bitloos
bitloos
zijn er hier ook mensen die bitloos rijden?
waarom, en wat vind je de voordelen/nadelen?
en wat vinden de mensen die met bit rijden er van?
waarom, en wat vind je de voordelen/nadelen?
en wat vinden de mensen die met bit rijden er van?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik rijd tegenwoordig bijna altijd bitloos buiten. Heb er dan nog wel een bit bijhangen voor de zekerheid met een apparte teugel, maar die hoef ik er eigenlijk nooit bij te pakken. Merk dat RB er best lekker onder loopt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

ik rijd sinds begin dit jaar bitloos en het bevalt echt heel goed.
voor mij en mijn paard geen bit meer.
ik heb het hoofdstel van dr cook.
weet niet meer precies wat die koste, dacht iets van €100,-
maar is het geld meer dan waard.
ik heb er een heel dik bontje onder gedaan zodat de druk op de neus beter verdeeld wordt.
ik zal eens even kijken of ik er zo nog een foto van heb.
voor mij en mijn paard geen bit meer.
ik heb het hoofdstel van dr cook.
weet niet meer precies wat die koste, dacht iets van €100,-
maar is het geld meer dan waard.
ik heb er een heel dik bontje onder gedaan zodat de druk op de neus beter verdeeld wordt.
ik zal eens even kijken of ik er zo nog een foto van heb.
hi mieke en ik hebben ook eens bitloos gereden. Gewoon in de bak (ja en mieke nog rondje om het huis). Kon toen niet rijden met bit ivm tandartsbehandeling die net geweest was, dus dan maar met touwhalster-hoofdstel-ding en dat ging eigenlijk best goed. Stuur rechtsom was niet altijd even goed, maar rem was goed.
Verder eigenlijk gereden met nauwelijks aanleuning.
Kon me dus enorm goed voorstellen dat zo'n touwhalster-hoofdstel hardstikke fijn is met endurance en dat soort dingen, maar om echt dressuurmatig mee te rijden, moet je toch flink je best doen wel aanleuning te verkrijgen, maar niet dat het teveel inwerkt op de neusbrug.
Verder vonden we het leuke afwisseling.
En bitloos is niet per definitie vriendelijker dan met bit, het is en blijft puur afhankelijk van hoe iemand er zelf mee rijdt.
Verder eigenlijk gereden met nauwelijks aanleuning.
Kon me dus enorm goed voorstellen dat zo'n touwhalster-hoofdstel hardstikke fijn is met endurance en dat soort dingen, maar om echt dressuurmatig mee te rijden, moet je toch flink je best doen wel aanleuning te verkrijgen, maar niet dat het teveel inwerkt op de neusbrug.
Verder vonden we het leuke afwisseling.
En bitloos is niet per definitie vriendelijker dan met bit, het is en blijft puur afhankelijk van hoe iemand er zelf mee rijdt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik rij wisselend met en zonder bit. Met een hoofdstel van Emiel Voest. Heb voorheen ook bitloos endurance gereden maar heb er tegenwoordig toch maar een bit in hangen voor de zekerheid.
Bitloos doen we eigenlijk alles: dressuur, springen, buitenrijden, western.
Ben er ooit mee begonnen toen ze aan het wisselen was.
Bitloos doen we eigenlijk alles: dressuur, springen, buitenrijden, western.
Ben er ooit mee begonnen toen ze aan het wisselen was.
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ik reed met mijn vorige paard(een Draver)de laaste maanden bitloos. Hij zat altijd zo met het bit bezig dat hij niet op mij lette maar meer met het bit bezig was. Toen heb ik het "emiel voest" hoofdstel aangeschaft en nu lette hij echt op mij en luisterde stukken beter.
Als Charly oud genoeg is word hij zeker zonder bit gereden.
Als Charly oud genoeg is word hij zeker zonder bit gereden.