Spring/ VZH zadel voor erbij

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ellebel

Spring/ VZH zadel voor erbij

Bericht door Ellebel » do 20 sep 2007, 10:04

Ben momenteel een beetje in twijfel om een vzh zadel aan te schaffen voor het springen. (Jaja, we springen wel 1x in de maand }-o )

Lijkt me lekkerder zitten voor hem, en daarbij is het niet zo goed voor de boom van mn dressuurzadel.
Ik zit te denken aan een Wintec 500 VZH met cair, tweedehandszadel durf ik niet zo aan ivm het scheefrijden...

Wie heeft er ervaring met een 500 VZH cair om mee te springen? En welke boom is wijd? Info zonder Cair is ook welkom hoor ;)
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 20 sep 2007, 10:14

de witte boom is de wijdste in de normale wintec zadels. Je hebt ook nog een extra wijd model, en daar gaan paarse bomen in. De witte is maat 34 geloof ik.

Ik vindt het een perfect zadel, en je kan er ook goed mee springen! je hebt pb trouwens!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » do 20 sep 2007, 10:23

Ik spring er niet mee, maar vind de wintec wel heel fijn.. Ik heb voor Tea de wide versie, daan kunnen drie bomen in, Tea heeft boommaat 38 geloof ik.. Dat is dus echt een brede..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 20 sep 2007, 10:28

als je half jaar eerder geweest was had ik je zo Tim zn oude stubben zadel aangeboden...die lag hem toen perfect, aldus de zadelmaker, maar die heb ik nu zelf weer in gebruik :=

Betreft Wintec 500 heb ik alleen ervaring zonder Cair. Daar heeft de zadelmaker hier geloof ik een vaste boom in gezet en op maat gemaakt. Net als Esther zegt, fijne zadels. Hoe die springt mag Julie zeggen, die heeft het afgelopen zondag gedaan.
Geluk is de vrucht van intens werk
Amber_

Bericht door Amber_ » do 20 sep 2007, 11:06

Ik vind de VZH Wintec, net niet voor het springen. Ligt aan je hoogte, maar mijn knieen komen zeg maar vaak voorbij het zweetblad. Jaa heel moeilijk uit te leggen :=.

Met Kniestukjes zou het minder zijn wel denk ik.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Krista

Bericht door Krista » do 20 sep 2007, 12:49

Als het maar voor "erbij" is voor 1 keer in de week is de wintec vz een prima zadeltje om mee te springen hoor! Let alleen wel even op ik weet niet hoe lang jij bent, ik ben zelf vrij lang, en mijn knieen komen dus snel te ver op het zweetblad, wat Amber zegt eigenlijk. En dat zou ik met springen mateloos irritant vinden. Maar als je benen niet zo lang zijn moet je er prima in kunnen zitten!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 20 sep 2007, 13:39

Ik ben zelf 1.74m en heb relatief korte beentjes :D
Wat Amber zegt; er kunnen dus een soort van blokjes tussen voor extra wrong?

Ga mezelf gewoon eens een keer uitnodigen met Tim bij een FW'er met dit zadel :D

Oh en Amber, ik maak maar van die truttige sprongetjes met Tim hoor, max 80 cm ofzo.
Mieke

Bericht door Mieke » ma 24 sep 2007, 10:12

Tim en springen? haha, dat was hier wel anders :P
Heb met Pybelien toen ook altijd wintec gereden en ik sprong daar ook geregeld mee, vond het een goed zadel. Ben zelf 1.75 dus qua lengte zal dat niet zoveel uitmaken
Ctje :)
Plaats reactie