Moeilijk, wat zal ik doen? (Up-date pag. 2.)
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Moeilijk, wat zal ik doen? (Up-date pag. 2.)
Hier ook weer een dilemma.... ben er niet zo blij mee maar goed.
Dakota staat dus sinds 1 september ergens anders om afgespeend te worden.
Ik wist dat daar een hengstveulen stond dus ook met die gedachte dat hij daar samen
mee kan spelen is hij daar naar toe gegaan.
Maar..... het hengstveulen gaat per 1 december weg!! Wat dus betekend dat Dakota alleen zou komen
te staan. De merrieveulens mogen tegen die niet meer samen met Dakota in de uitloop dus staat hij alleen, en komt hij daardoor niet dagelijks buiten want dan is het of de merrieveulens in de uitloop of Dakota in zn uppie.
iets wat ik dus absoluut niet wil.
Mijn plan was dus om hem per 1 december naar huis te halen en hem overdag lekker bij de shetten op de wei te zetten.
Alleen is er voor de nachten geen stal voor hem beschikbaar (alles gaat s'nachts in de winter op stal bij ons).
Ik zou hem bij Vinga in stal kunnen zetten maar weet ook niet hoe ze daar beiden op reageren.
Zou hij weer kunnen gaan drinken of is met 3 maanden Vinga's uier totaal uitgerdroogd?
Een stal bij bouwen was de optie voor volgendjaar als er niks meer vrij zou zijn, maar dit zou dan eventueel iets
eerder moeten en ik weet niet of mijn stalbaas daar mee acoord gaat, ik hoop het wel.
Elders opfok zoeken (hier in de buurt) ben ik nu te laat mee want alles staat al vol...
Moeilijk maar vooral jammer want het gaat nu eingelijk goed tussen hem en dat andere hengstveulen...
Dakota staat dus sinds 1 september ergens anders om afgespeend te worden.
Ik wist dat daar een hengstveulen stond dus ook met die gedachte dat hij daar samen
mee kan spelen is hij daar naar toe gegaan.
Maar..... het hengstveulen gaat per 1 december weg!! Wat dus betekend dat Dakota alleen zou komen
te staan. De merrieveulens mogen tegen die niet meer samen met Dakota in de uitloop dus staat hij alleen, en komt hij daardoor niet dagelijks buiten want dan is het of de merrieveulens in de uitloop of Dakota in zn uppie.
iets wat ik dus absoluut niet wil.
Mijn plan was dus om hem per 1 december naar huis te halen en hem overdag lekker bij de shetten op de wei te zetten.
Alleen is er voor de nachten geen stal voor hem beschikbaar (alles gaat s'nachts in de winter op stal bij ons).
Ik zou hem bij Vinga in stal kunnen zetten maar weet ook niet hoe ze daar beiden op reageren.
Zou hij weer kunnen gaan drinken of is met 3 maanden Vinga's uier totaal uitgerdroogd?
Een stal bij bouwen was de optie voor volgendjaar als er niks meer vrij zou zijn, maar dit zou dan eventueel iets
eerder moeten en ik weet niet of mijn stalbaas daar mee acoord gaat, ik hoop het wel.
Elders opfok zoeken (hier in de buurt) ben ik nu te laat mee want alles staat al vol...
Moeilijk maar vooral jammer want het gaat nu eingelijk goed tussen hem en dat andere hengstveulen...
Laatst gewijzigd door Dreeke op vr 21 sep 2007, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dat is wel vervelend ja.
Heb je ook al gevraagd waar dat andere veulen heengaat?
Is het niet mogelijk dat ze toch bij elkaar blijven?
Heb je ook al gevraagd waar dat andere veulen heengaat?
Is het niet mogelijk dat ze toch bij elkaar blijven?
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Ik zou Dakota niet alleen daar laten zoals je al zegt. Verder weet ik natuurlijk niet wat je aan mogelijkheden hebt in de buurt.
Ik zou toch even bij je stalhouder aangaan voor dat extra stalletje. Misschien staat hij er hartstikke positief tegenover en is het stressen voor niks.
Wellicht overbodig maar misschien alvast een afspraak plannen met een castreur zodat dat geregeld is voor 1 december?
Ik zou toch even bij je stalhouder aangaan voor dat extra stalletje. Misschien staat hij er hartstikke positief tegenover en is het stressen voor niks.
Wellicht overbodig maar misschien alvast een afspraak plannen met een castreur zodat dat geregeld is voor 1 december?
Ik vind alleen ook niets voor zo'n veulen. Maar dat heb je zelf ook. Ken je niet iemand met een hengstveulen die het eventueel bij Dakota neer wil/ kan zetten? Dat is uiteindelijk voor hem wel het allerleukst (en in mijn ogen het best) natuurlijk.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Ellebel: castreren doet mijn DA pas rond de leeftijd van een jaar, december zou hij nog maar 7 maanden zijn.
Overigens is het geen probleem als hij bij de shetten komt, het is een ruintje en een merrietjes en het merrietje
is drachtig.
Het hengstveulen verhuisd hier wel ergens in de buurt naar toe alleen past de prijs van de stalling niet in mijn budget.
En ik vind al dat verhuis gedoe helemaal niks, hij zou dan in 8 maanden tijd 3x moeten verhuizen.
Overigens is het geen probleem als hij bij de shetten komt, het is een ruintje en een merrietjes en het merrietje
is drachtig.
Het hengstveulen verhuisd hier wel ergens in de buurt naar toe alleen past de prijs van de stalling niet in mijn budget.
En ik vind al dat verhuis gedoe helemaal niks, hij zou dan in 8 maanden tijd 3x moeten verhuizen.
Dat snap ik, daarom opperde ik ook het idee dat je wel kan zoeken naar een maatje, wat eventueel naar de plek waar dakota nu staat kan komen, kan zoeken. En of je niet toevallig niet nog iemand kent die ook een hengstveulen heeft?
Morgan!! 

Ik zou hem gerust bij die merrieveulens zetten.
Hij kan nu nog niets klaarmaken.(in het voorjaar moet je ze zeker uit elkaar gaan halen)
Als dat geen oplossing is dan zou ik hem wel bij de shetten zetten en hem ook 's nachts gerust buiten laten.
Bij vinga zou ik hem niet terugzetten. 3 maanden is gewoon te kort, hij kan vinga gewoon weer gaan stimuleren om melk te gaan geven.
Of een ander maatje voor hem zoeken.
succes.
Hij kan nu nog niets klaarmaken.(in het voorjaar moet je ze zeker uit elkaar gaan halen)
Als dat geen oplossing is dan zou ik hem wel bij de shetten zetten en hem ook 's nachts gerust buiten laten.
Bij vinga zou ik hem niet terugzetten. 3 maanden is gewoon te kort, hij kan vinga gewoon weer gaan stimuleren om melk te gaan geven.
Of een ander maatje voor hem zoeken.
succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
jammer dat muisje weg is 
had hem zo gekocht en bij dakootje neergezet...
helaas was ik te laat en was hij al weg snik!!
wat moeilijk zeg...
hoop dat je een passende oplossing vind!
kus!!!

had hem zo gekocht en bij dakootje neergezet...
helaas was ik te laat en was hij al weg snik!!
wat moeilijk zeg...
hoop dat je een passende oplossing vind!
kus!!!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ja maar dan moeten die eigenaren dat wel willen en dat willen ze juist niet.
Ik ga vanavond vragen of hij per 1 december naar huis kan komen.
Ik ga vanavond vragen of hij per 1 december naar huis kan komen.
Jeetje balen zeg, wat vervelend.. Denk je het mooi voor elkaar te hebben..
Ik zou hem bij de shetten in doen, denk ik..
Niet alleen en ook zeker nog niet weer bij Vinga.. Je zei zelf al dat zij het zwaar vond, dat gedrentel om haar heen e.d. dus dat zou dan niet eens een optie zijn.. Daar komt bij dat de moedergevoelens op kunnen laaien en daarbij, hij moet het maar even zelf gaan uitzoeken, hij is er stoer genoeg voor.. Hij moet zijn plaats leren kennen..
Ik zou toch wel even door blijven zoeken naar een andere opfok, misschien komt er ergens een plaatsje vrij o.i.d. Bespreek ook vast voor volgend jaar, dan ben je er vast op tijd bij..
Bente heeft trouwens tot Mei bij de hengstjes in gelopen geloof ik..
Ik zou hem bij de shetten in doen, denk ik..
Niet alleen en ook zeker nog niet weer bij Vinga.. Je zei zelf al dat zij het zwaar vond, dat gedrentel om haar heen e.d. dus dat zou dan niet eens een optie zijn.. Daar komt bij dat de moedergevoelens op kunnen laaien en daarbij, hij moet het maar even zelf gaan uitzoeken, hij is er stoer genoeg voor.. Hij moet zijn plaats leren kennen..
Ik zou toch wel even door blijven zoeken naar een andere opfok, misschien komt er ergens een plaatsje vrij o.i.d. Bespreek ook vast voor volgend jaar, dan ben je er vast op tijd bij..
Bente heeft trouwens tot Mei bij de hengstjes in gelopen geloof ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Esther: opfok hier zit gewoon al vol dus dat valt zo ie zo al af. Voor volgendjaar heb ik geen opfok nodig want
Dakota wordt in april gecastreerd en zal dan gewoon bij Vinga en de rest van de paarden blijven.
Dakota wordt in april gecastreerd en zal dan gewoon bij Vinga en de rest van de paarden blijven.
Als ik een merrieveulen in de opfok zou heben zou ik er echt geen hengstveulen bij willen hebben hoor die de hele dag aan het oefenen is voor later. No thanx.claudia schreef:Ik zou hem gerust bij die merrieveulens zetten.
.
We hebben ooit eens een jaarling hengst bij een 32 jarige shetmerrie gehad, zou ook kunnen volgens de stalbaas. Nou meneertje ging gewoon op zn knieën hoor voor opoe.

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
JEETJE mag ik even vloeken en tieren!!!!!
Heb mn stalbaas gesproken over Dakota of hij
naar huis kan komen blijkt dat hij helemaal niet
van plan is om er een stal bij te bouwen, ook niet
als hij volgendjaar terug zou komen. Dat was wel
de afspraak want met die intentie zijn mijn paarden
weer naar eigen dorp verhuisd en nu vertelt hij me
dit. Ik ben echt WOEST!!!
Hij zou er nog overnadenken maar ik moest er maar niet te veel van verwachten. Kan ik dus straks
weer een andere stal gaan zoeken want ik wil
ze uiteindelijk wel samen op een stal hebben, lijkt me vrij logisch toch??

Heb mn stalbaas gesproken over Dakota of hij
naar huis kan komen blijkt dat hij helemaal niet
van plan is om er een stal bij te bouwen, ook niet
als hij volgendjaar terug zou komen. Dat was wel
de afspraak want met die intentie zijn mijn paarden
weer naar eigen dorp verhuisd en nu vertelt hij me
dit. Ik ben echt WOEST!!!

Hij zou er nog overnadenken maar ik moest er maar niet te veel van verwachten. Kan ik dus straks
weer een andere stal gaan zoeken want ik wil
ze uiteindelijk wel samen op een stal hebben, lijkt me vrij logisch toch??
- Anne&Wendie
- Contacteer: