Te lange strengen
Te lange strengen
Ik heb van Claudia het tuig gekocht dat Marga bij haar altijd op had. Maar ik heb een marathonkar en Claudia een recreatiewagen. Bij een marathonkar loopt het paard veel dichter op de kar. Ik vind het peroonlijk ook prettig het paard vlak voor me te hebben. Dus er moesten heel wat gaatjes bij de strengen in. Was geen probleem, was zo gepiept. Maar nu hou ik aan de voorkant zo'n vreselijk lang stuk streng over. Wat doen jullie daarmee? Ik zou het er het liefst afsnijden, maar gaat het dan niet rafelen? Kan je dat misschien bij Divoza o.i.d netjes laten doen dat ze het weer dichtnaaien ofzo? Wie heeft hier ervaring mee? Mijn strengen moeten sowieos al een stuk korter omdat ik altijd van die veiligheidssluitingen gebruik. Ik heb het overgebleven stuk streng nu vastgeknoopt, maar dat is geen gezicht en ik denk dat Marga daar op den duur schuurplekken van gaat krijgen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wij hebben ze vastgestoken voorlangs het tuig (beetje 'lelijk' vastgezet, maar willen ze niet inkorten omdat we verschillende karren gebruiken). Verder zou je je zadelmaker/tuigmaker kunnen vragen passantjes voor op het borststuk te zetten, zodat je ze daar doorheen kan doen. Maar je tuigmaker kan ze ook gewoon afknippen/snijden voor je (zo doen ze dat hier tenminste
). En dat gaat niet rafelen. Mocht dat wel zo zijn, branden ze de randen geloof ik ook nog wel eens, zodat het niet meer gebeurd.

Geluk is de vrucht van intens werk
zo doe ik het ook.Viv schreef:Kortere strengen kopen
Wij hebben de uiteinden teruggestoken onder het uiteinde van de strengen. Hoef je niks te verbouwen en staat netjes.
anders krijg je weer problemen als je het tuig eenkeertje voor een andere kar wil gebruiken
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo