Daar zadelen ze ons mooi mee op. Hoe zou jij ermee omgaan?
Geplaatst: do 09 aug 2007, 09:39
September vorig jaar heeft Jessica een zadel aan laten meten voor Zorro. Het zadel was in september al wat te breed voor Zorro maar er werd gezegd dat hij er nog wel in zou groeien. In maart 2007 is iemand van die organisatie langs geweest voor de "gratis" opvulbeurt die bij de aankoop van het zadel hoorde. Het zadel moest mee want hij kon het zadel ter plaatse niet passend gemaakt worden. Het zadel is daarna maximaal opgevuld in de werkplaats. Er was toen een leenzadel beschikbaar gesteld.
Ik krijg vervolgens een telefoontje van een van die pipo's dat hij bij ons op stal langs geweest is het zadel op Zorro heeft gepast en weer meegenomen heeft. Of ik het zadel even om wil komen in ruilen in Otterlo (kost mij ook brandstof en tijd). Nu staan de paarden bij ons dag en nacht in de wei, was Dennis op stal op het tijdstip dat die pipo zei langsgekomen te zijn om het zadel te passen en die heeft echt niemand gezien laat staan dat er iemand Zorro uit de wei heeft gehaald en een zadel goed gepast heeft. Kortom een nogal twijfelachtig verhaal.
Vervolgens ga ik natuurlijk vol goede moed het zadel passen op Zorro en vind ik het weer niet goed liggen. Hij heeft zelfs witte haren van het zadel op zijn rug dus er wordt (al vanaf begin mei) niet meer mee gereden. Ik heb meerdere malen gebeld en voicemails ingesproken dat het zadel niet goed ligt maar ik hoor niets terug. Uiteindelijk krijg ik doodleuk een telefoontje om een afspraak voor mijn zadel te maken. Ik denk da's mooi...dan kan ik hem meteen het zadel van Zorro voor zijn poten gooien. Die meneer komt langs om mijn zadel op te vullen en passend te maken voor Rosje. Ik laat hem nogmaals kijken naar het zadel van Zorro en hem ook nog onder de man laten zien. Conclusie zadel ligt echt niet goed en de boom is te breed! Ondertussen is het zadel dus maximaal opgevuld (en ik kan geen zadelmaker zijn maar volgens mij weet een leek ook dat een maximaal zadel niet goed kan zijn voor de rug van je paard).
Van die pipo krijg ik de mededeling dat het zadel voor een behoorlijk bedrag (meen 200 euro) kan worden aangepast.Wat natuurlijk te belachelijk voor woorden is voor een nieuw gekocht, aangemeten zadel waar garantie op zit. Op naar de ruitersportzaak die bemiddeld heeft in de verkoop en via hem kan dat geregeld worden dat het zadel voor 75 euro kan worden aangepast. Wederom wordt er niet naar het paard gekeken voor de aanpassing in de werkplaats (wat ik persoonlijk ook bijzonder vind). En er komt een telefoontje dat het zadel opgehaald kan worden omdat het klaar is, met daarbij de opmerking dat een smallere boom niet bestaat Het is een zadel voor op een fjord...Je raad het al het zadel lag echt voor geen meter! Vervolgens heb ik een pittige mail naar betreffende zadelmaker gestuurd, Eveline gebeld naar de ruitersportzaak. Nou ik kreeg mails terug waar de honden werkelijk geen brood van lusten. Wie ik wel niet dacht dat ik was, zij hebben ruim 30 jaar ervaring, het lag niet aan hun maar aan het paard, ik ben geen partij en heb geen recht van spreken en verder uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is. Uiteindelijk heb ik contact gelegd me de andere persoon binnen de organisatie (ze zijn met zijn tweeen) en die zei me toe langs te komen om het probleem om te lossen.
Die is afgelopen zaterdag geweest en ik dacht dat het nu eindelijk afgelopen was al die ellende. Dan baal je echt zo dat je zelf verschrikkelijk weinig van zadels af weet. Mijn instructrice tevens (paarden) fysiotherapeut heeft gisteren weer even naar het zadel gekeken. Het ligt nog steeds veel te hoog, de vulling is niet goed verdeeld dus er zitten nu overal bobbels in het leer (en op Zorro's rug), hij is scheef van voren (aan de ene kant dus meer vulling dan aan de andere kant) en het zwaartepunt ligt niet in het midden maar te van naar achteren. Het ligt wel beter dan het gedaan heeft. Voorheen drukte het zadel je een beetje naar voren en nu voor je gevoel wat naar achteren dus dat klopt ook wel. Na al die ellende heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in dat het met de aanmetende zadelmaker goed gaat komen en heb ik er weinig behoefte aan om ze weer te bellen.
Ik kan me voorstellen dat een paard dat gereden wordt verandert zodat aanpassing nodig is, maar ik vind niet dat ik (of jessica in dit geval) moet betalen voor het 3 keer misgaan van de aanpassing...ze hebben nu al 3 keer verkeerd afgeleverd. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik neig er naar om een andere zadelmaker te laten komen en die andere ellende helemaal links te laten liggen. Maar aan de andere kant is er wel een aangemeten zadel van veel geld gekocht wat misschien een 40x gebruikt is in totaal (en dan houdt ik het ruim aan) en ik vind eigenlijk dat die degene die het aangemeten en verkocht heeft toch verantwoordelijk is voor hetgeen ie afgeleverd heeft. Zie ik dit nu zo verkeerd? Want volgens de betreffende zadelmaker is hij dat namelijk helemaal niet en kan hij er helemaal niets aan doen dat het misgegaan is, dat ligt aan mij aan Zorro en misschien nog wel aan de buurvrouw maar niet aan hem. Ik baal er gruwelijk van in ieder geval. En ook dat ik niet kundig genoeg ben om er zelf over te oordelen. Ja ik kan zien of een zadel heel verkeerd ligt of dat het wel redelijk ligt maar verder kom ik niet.
Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan, en wat ik nu het beste kan doen (al is Jessica natuurlijk leading in dit verhaal).
Excuses voor het lange verhaal!
Ik krijg vervolgens een telefoontje van een van die pipo's dat hij bij ons op stal langs geweest is het zadel op Zorro heeft gepast en weer meegenomen heeft. Of ik het zadel even om wil komen in ruilen in Otterlo (kost mij ook brandstof en tijd). Nu staan de paarden bij ons dag en nacht in de wei, was Dennis op stal op het tijdstip dat die pipo zei langsgekomen te zijn om het zadel te passen en die heeft echt niemand gezien laat staan dat er iemand Zorro uit de wei heeft gehaald en een zadel goed gepast heeft. Kortom een nogal twijfelachtig verhaal.
Vervolgens ga ik natuurlijk vol goede moed het zadel passen op Zorro en vind ik het weer niet goed liggen. Hij heeft zelfs witte haren van het zadel op zijn rug dus er wordt (al vanaf begin mei) niet meer mee gereden. Ik heb meerdere malen gebeld en voicemails ingesproken dat het zadel niet goed ligt maar ik hoor niets terug. Uiteindelijk krijg ik doodleuk een telefoontje om een afspraak voor mijn zadel te maken. Ik denk da's mooi...dan kan ik hem meteen het zadel van Zorro voor zijn poten gooien. Die meneer komt langs om mijn zadel op te vullen en passend te maken voor Rosje. Ik laat hem nogmaals kijken naar het zadel van Zorro en hem ook nog onder de man laten zien. Conclusie zadel ligt echt niet goed en de boom is te breed! Ondertussen is het zadel dus maximaal opgevuld (en ik kan geen zadelmaker zijn maar volgens mij weet een leek ook dat een maximaal zadel niet goed kan zijn voor de rug van je paard).
Van die pipo krijg ik de mededeling dat het zadel voor een behoorlijk bedrag (meen 200 euro) kan worden aangepast.Wat natuurlijk te belachelijk voor woorden is voor een nieuw gekocht, aangemeten zadel waar garantie op zit. Op naar de ruitersportzaak die bemiddeld heeft in de verkoop en via hem kan dat geregeld worden dat het zadel voor 75 euro kan worden aangepast. Wederom wordt er niet naar het paard gekeken voor de aanpassing in de werkplaats (wat ik persoonlijk ook bijzonder vind). En er komt een telefoontje dat het zadel opgehaald kan worden omdat het klaar is, met daarbij de opmerking dat een smallere boom niet bestaat Het is een zadel voor op een fjord...Je raad het al het zadel lag echt voor geen meter! Vervolgens heb ik een pittige mail naar betreffende zadelmaker gestuurd, Eveline gebeld naar de ruitersportzaak. Nou ik kreeg mails terug waar de honden werkelijk geen brood van lusten. Wie ik wel niet dacht dat ik was, zij hebben ruim 30 jaar ervaring, het lag niet aan hun maar aan het paard, ik ben geen partij en heb geen recht van spreken en verder uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is. Uiteindelijk heb ik contact gelegd me de andere persoon binnen de organisatie (ze zijn met zijn tweeen) en die zei me toe langs te komen om het probleem om te lossen.
Die is afgelopen zaterdag geweest en ik dacht dat het nu eindelijk afgelopen was al die ellende. Dan baal je echt zo dat je zelf verschrikkelijk weinig van zadels af weet. Mijn instructrice tevens (paarden) fysiotherapeut heeft gisteren weer even naar het zadel gekeken. Het ligt nog steeds veel te hoog, de vulling is niet goed verdeeld dus er zitten nu overal bobbels in het leer (en op Zorro's rug), hij is scheef van voren (aan de ene kant dus meer vulling dan aan de andere kant) en het zwaartepunt ligt niet in het midden maar te van naar achteren. Het ligt wel beter dan het gedaan heeft. Voorheen drukte het zadel je een beetje naar voren en nu voor je gevoel wat naar achteren dus dat klopt ook wel. Na al die ellende heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in dat het met de aanmetende zadelmaker goed gaat komen en heb ik er weinig behoefte aan om ze weer te bellen.
Ik kan me voorstellen dat een paard dat gereden wordt verandert zodat aanpassing nodig is, maar ik vind niet dat ik (of jessica in dit geval) moet betalen voor het 3 keer misgaan van de aanpassing...ze hebben nu al 3 keer verkeerd afgeleverd. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik neig er naar om een andere zadelmaker te laten komen en die andere ellende helemaal links te laten liggen. Maar aan de andere kant is er wel een aangemeten zadel van veel geld gekocht wat misschien een 40x gebruikt is in totaal (en dan houdt ik het ruim aan) en ik vind eigenlijk dat die degene die het aangemeten en verkocht heeft toch verantwoordelijk is voor hetgeen ie afgeleverd heeft. Zie ik dit nu zo verkeerd? Want volgens de betreffende zadelmaker is hij dat namelijk helemaal niet en kan hij er helemaal niets aan doen dat het misgegaan is, dat ligt aan mij aan Zorro en misschien nog wel aan de buurvrouw maar niet aan hem. Ik baal er gruwelijk van in ieder geval. En ook dat ik niet kundig genoeg ben om er zelf over te oordelen. Ja ik kan zien of een zadel heel verkeerd ligt of dat het wel redelijk ligt maar verder kom ik niet.
Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan, en wat ik nu het beste kan doen (al is Jessica natuurlijk leading in dit verhaal).
Excuses voor het lange verhaal!