Fjord gezocht, paula V manus
Fjord gezocht, paula V manus
Hallo,
Ik heb een aantal jaar terug deze vraag al een keertje gestelt, maar toen is er niets uit gekomen.
Ik zou wel eens willen weten waar mijn oude fjord paula is en hoe het met haar is.
Het is al zeker zeven jaar geleden dat ik haar verkocht heb en daarna ben ik haar uit het oog verloren. Ze was een sterke eigenwijze (welke niet) donkere fjord. Heb haar verkocht naar iemand uit malden, maar omdat ze met rijden te pittig was kon ze niet de lessen in. Ze zou nu 12 jaar zijn. Ik zelf heb haar gekocht bij een fokker waar manus toen ook stond en die man fokte ook met friezen. Weet eigenlijk niet meer hoe hij heten.
Ik heb geen levensnummer, vandaar dat de zoektocht wat moeilijker wordt.
Tijdens het rijden sprinte ze vaak ineens weg en zette het op een lopen. Hier was ze dan ook ongeveer 5 jaar, dus weet niet of ze het nog zou doen. Ze had een mooie uitgestrekte draf en kon netjes lopen. Ze was ongeveer 1.50 hoog.
Kent iemand deze fjord, laat het mij weten, ben gewoon erg nieuwsgierig.
Zal een foto proberen te plaatsen maar moet deze eerst even scannen.
Gr heidie
Ik heb een aantal jaar terug deze vraag al een keertje gestelt, maar toen is er niets uit gekomen.
Ik zou wel eens willen weten waar mijn oude fjord paula is en hoe het met haar is.
Het is al zeker zeven jaar geleden dat ik haar verkocht heb en daarna ben ik haar uit het oog verloren. Ze was een sterke eigenwijze (welke niet) donkere fjord. Heb haar verkocht naar iemand uit malden, maar omdat ze met rijden te pittig was kon ze niet de lessen in. Ze zou nu 12 jaar zijn. Ik zelf heb haar gekocht bij een fokker waar manus toen ook stond en die man fokte ook met friezen. Weet eigenlijk niet meer hoe hij heten.
Ik heb geen levensnummer, vandaar dat de zoektocht wat moeilijker wordt.
Tijdens het rijden sprinte ze vaak ineens weg en zette het op een lopen. Hier was ze dan ook ongeveer 5 jaar, dus weet niet of ze het nog zou doen. Ze had een mooie uitgestrekte draf en kon netjes lopen. Ze was ongeveer 1.50 hoog.
Kent iemand deze fjord, laat het mij weten, ben gewoon erg nieuwsgierig.
Zal een foto proberen te plaatsen maar moet deze eerst even scannen.
Gr heidie
-
Ik zou dit dan navragen bij vd Aa. Je kunt ze ook bereiken via de mail. Zie hun site Hestegaarden.nl. Succes met zoeken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik sprak afgelopen zaterdag Daphne Carree in Ridderkerk. Zij wil graag weten of het om eenzelfde merrie gaat die zij nu op stal hebben staan! Ze kan alleen ff niet meer inloggen hier op de site (heeft ws de betalingsmail weggegooit
)
Ze was ook benieuwd of ze een dochter van Jolster kon zijn? Want dat is haar paula wel.

Ze was ook benieuwd of ze een dochter van Jolster kon zijn? Want dat is haar paula wel.
- Lindatjuhhh
- Contacteer:
Weet je wat soms ook is (is dus met RB gebeurd) dat ze er na DNA onderzoek achterkwamen dat er een hele andere fjord de papa is. Voor zover ik weet hebben Jolster en Manus op hetzelfde dekstation gedekt dus het zou zomaar kunnen. Zo kwamen ze er bij RB dus achter dat hij niet Briggen, maar Halstor als vader had.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik heb gesproken met Meneer Carree en die vertelde mij dat paula een merrie is van Jolster en ook bij een andere fokker vandaan kwam. Ze is het dus niet
Maargoed mocht iemand nog een tip hebben??
Heb ook niets gehoord van beek en donk. Zullen wel niet lastig gevallen willen worden met dit soort vragen. Ben toch nog erg benieuwd.
Wie weet vind ik haar ooit!
Heb altijd spijt ervan gehad dat ik haar weg heb gedaan omdat ik zo bang voor haar was geworden. Met voldoende en goede les was het een leuke merrie geweest. Ben erg benieuwd hoe ze nu qua karakter is. Nu heb ik natuurlijk super Jordy en daar kan (in mijn ogen) geen enkele fjord aan tippen, maar had graag willen weten of ze in de dressuur is gegaan of nog steeds af en toe de benen neemt, hahah
Gr heidie

Maargoed mocht iemand nog een tip hebben??
Heb ook niets gehoord van beek en donk. Zullen wel niet lastig gevallen willen worden met dit soort vragen. Ben toch nog erg benieuwd.
Wie weet vind ik haar ooit!
Heb altijd spijt ervan gehad dat ik haar weg heb gedaan omdat ik zo bang voor haar was geworden. Met voldoende en goede les was het een leuke merrie geweest. Ben erg benieuwd hoe ze nu qua karakter is. Nu heb ik natuurlijk super Jordy en daar kan (in mijn ogen) geen enkele fjord aan tippen, maar had graag willen weten of ze in de dressuur is gegaan of nog steeds af en toe de benen neemt, hahah
Gr heidie
-
Ik heb het even nagevraagd bij vd Aa. Maar voorzover Jo (de vrouw) weet, hebben zij geen Paula van Manus gehad. Manus zou dan 3 zijn geweest toen ze de moeder van Paula gedekt zou moeten hebben, maar toen was hij nog niet goedgekeurd en dus dekte hij toen nog niet. De eerste veulens van Manus beginnen met letter R. Als ze van Jolster zou zijn, zou ik dat weer na moeten vragen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)