Ronder, losser, soepeler..

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
anika

Ronder, losser, soepeler..

Bericht door anika » do 26 apr 2007, 19:50

Hoi :wave:

Met Ysha ben ik nogal rommelig bezig. Steeds komt er wel wat tussen waardoor ik een paar weken niks met haar doe. Op zich niks mis mee, maar ze wordt dit jaar 5 en nu moet er toch meer ritme en continuïteit komen.
Naar mijn idee beweegt ze als een oude oma, stijf als een plank. Ok, het valt mee, maar het kan beter. Fysio is er een keer bijgeweest, er zit enkel een spier in haar rug die wat vast zat, maar daar zijn we mee bezig. En met resultaat.
Verder heeft ze ook nog geen spiermassa en daar moet ook wat aan gedaan worden.
De aankomende week/2 weken kan ik nog niet rijden dus alles is nu longeerwerk. Liefs begin ik dan ook met lessen, mits er iets/iemand in de buurt is, anders komt dat pas eind van de zomer ivm rijbewijs.

Dus.. wie heeft goede tips om haar wat soepeler te maken?
Met rijden en longeerwerk.

Brand los, want dat dier moet aan het werk! (en ik ook :+ )
Murphy :+: Ysha
Leentje

Bericht door Leentje » vr 27 apr 2007, 06:02

longeren met pessoatuigje,maar dat moet je wel voorzichtig opbouwen,want dat is wel pittig,als ze verder nog niet veel gewend is.
verder ohz veel (schijn)overgangen rijden,en voltes,veel figuren.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 27 apr 2007, 08:33

Met longeren kun je ze ook goed trainen.
Misschein een keer een lesje met dubbellonge?
Hier worden de marathonpaarden veel zo getraind.
Het voordeel van dubbellonge is, dat wanneer je de handigheid hebt extra figuren kunt maken ipv alleen die volte.

Wat Wikke ook aangeeft, veel (schijn)overgangen (die kun je overigens ook aan de longe trainen :j )
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 27 apr 2007, 15:25

Ik weet nog wel een instructrice voor je. Ze verhuist binnenkort naar Harskamp (of Wekerom) en komt ook bij mij thuis. Zij is fysio en help mij met Rosco nu ook voor het losser krijgen in het lijf en trainen van de weke delen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
anika

Bericht door anika » di 01 mei 2007, 09:34

Marijke&Rosco schreef:Ik weet nog wel een instructrice voor je. Ze verhuist binnenkort naar Harskamp (of Wekerom) en komt ook bij mij thuis. Zij is fysio en help mij met Rosco nu ook voor het losser krijgen in het lijf en trainen van de weke delen.
Oeh.. graag!
Murphy :+: Ysha
Plaats reactie