trekproef zei ik toevallig gister nog tegen een. Dat hebben we pakweg 6 weken geoefend met een platte wagen met kuilbaal er op. Eerst gewoon makkelijk gedaan, alleen de platte wagen, over de weg en klein stukje in een land. En echt geen tig keer rond, gewoon 2 of 3 rondjes. Vervolgens na pakweg 3 keer de platte wagen alleen, er een kuilbaal op gezet. Toen ook weer over de weg met kleine stukjes zwaarder (berm meenemen of over een vrij stevig zandpad met kleine stukken mul of heuveltjes). Dit ook weer een paar keer. OF, ipv kleine stukjes korte afstanden in het weiland.
Na dit enkele keren gedaan te hebben ga je een paar 100 meter erbij doen met kleine stukjes draf erbij. En ondertussen geregeld halthouden en weer wegtrekken. Soms eens uitspannen, rondje en weer inspannen.
Tot slot zijn we met de platte wagen een maisland ingegaan, hier 1 keertje rond (zal pakweg die 400 a 500 meter geweest zijn), met onderweg een aantal keer halthouden en wegtrekken.
Heb dit geloof ik met Sas in totaal 2 keer gedaan.
En de laatste 3 dagen voor de proeven heb ik haar niet meer voor de platte wagen gehad. Dit om haar ook niet te overtrekken.
In totaal stond ze dus gemiddeld 2,5 keer per week voor de platte wagen. Niet dag in dag uit, want dan is er voor hun ook snel de lol af!
Menproef heb ik gewoon puur dressuurmatig gemend en geloof ik de proef 1 keer gereden. Verder 3 keer met haar naar de menles geweest.
Heb zelf eerst de trekproef en toen de menproef gedaan. Vond ik ook erg prettige volgorde, paste precies bij Sas. Denk dat als ik het andersom had gedaan, dat ze de menproef zichzelf leeggelopen had voor de trekproef.