Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » vr 23 mar 2007, 12:35
Hallo,
Zoals jullie weten heeft Imka een oogprobleem. Ik weet nog steeds niet precies wat het is dus ik zal over 2wk wel weer terug moeten naar Utrecht. Nou hoorde ik via via dat ze in Bodegrave een soort paardennzonnebril hebben. Dus ik helemaal blij meteen gebeld, ja die hebben ze dus wel maar ze kosten 150 euro. Dit omdat er speciaal zonwerend glas in zit uv werend enz enz. Maar het gaat mij er vooral om dat het ook tegen de uitdrogende wind werkt....! Kijk ik vind die 150 euro helemaal niet erg om uit te geven maar wie zegt of dit echt ook helpt tegen de zon. Als het ook voor de zon werkt vind ik het prima! Maar anders zou het ook met "gewoon" glas voldoen voor Imka en die zijn naar alle waarschijnlijkheid veel goedkoper.
Wie weet waar ik die zou kunnen kopen?
Groetjes nancy
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Charret
Bericht
door Charret » vr 23 mar 2007, 14:26
Ik zou het niet durven zeggen, maar is dat niet gevaarlijk? Met bijvoorbeeld stoeien dat het breekt en eventueel in de ogen kan komen?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » za 24 mar 2007, 08:48
heb je al bij de paardendrogist gekeken? die hebben meestal wel van dit soort snufjes
-
Mir
Bericht
door Mir » za 24 mar 2007, 10:27
Ik heb er verder nooit van gehoord en die uit Bodegraven klinkt kwalitatief wel erg goed. Je hebt vast wel sjacheraars die uit zo'n uitvinding een slaatje gaan slaan maar als het om ogen gaat zou ik geen genoegen nemen met het eerste het beste. Bescherming tegen UV als je toch al last van je ogen hebt klinkt sowieso lekker. Misschien eens een oproep op Bokt ofzo wie ervaring heeft met dat ding uit Bodegraven?
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » za 24 mar 2007, 10:35
Hoi,
Of het gevaarlijk is? Geen idee eigenlijk, ik heb het idee via een dierenartsen praktijk (bodegraven). Ik denk dat als het gevaarlijk zou zijn het eigenlijk toch een beetje kiezen is tussen twee kwade. Ik kan haar ook niet zo buiten zetten. Maar gelukkig is Imka niet zo'n wilde bras ze wil al niet spelen en zorgt eigenlijk altijd wel dat ze uit de buurt blijft van de rest. Ik durf het dus wel aan.
Bij de paarden drogist heb ik nog niet gekeken dat is wel een goeie ga ik gelijk even kijken!!!

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Nicole
- Moderator
Bericht
door Nicole » za 24 mar 2007, 18:31
Ik zou ook echt net weten waar je dit kunt kopen. Maar waar je wel op moet letten is dat de "bril" goed aansluit. ALs er een vlieg of wesp in de bril komt... brr daar moet je toch niet aan denken..
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
-
Evaliensvenna
-
Contacteer:
Bericht
door Evaliensvenna » za 24 mar 2007, 19:25
Ik heb wel zoiets maar niet met die ooguitsparingen, wel uv bescherming, ik kreeg er een hele gebruiksaanwijzing bij, dt je m niet zomaar af mag doen, ivm grote verschil van felle zon. Svenna heb er een hekel aan, dus die mag je wel van me overnemen, als dat Imka kan helpen??

-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » zo 25 mar 2007, 06:25
Ik weet dat een paardje van PeterV op bokt ook zo'n soort bril opheeft, wellicht kun je hem op Bokt een pb sturen. Volgens mij had hij hem toendertijd uit Amerika.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » zo 25 mar 2007, 07:17
Pablo schreef:Ik weet dat een paardje van PeterV op bokt ook zo'n soort bril opheeft, wellicht kun je hem op Bokt een pb sturen. Volgens mij had hij hem toendertijd uit Amerika.
Ja zoiets heb ik gezien, maar mijn engels is verschrikkelijk...

Maar dat is wel iets goeds denk ik voor Imka.
Dit lijkt mij ook wel ideaal, word ook maar voor een oog gedaan want die ander is in principe gewoon goed. Alleen tja waar hij verkocht word is mij nog een raadsel
Evalien: Ik heb zelf ook een vliegenkap, ik zit te kijken naar die foto maar volgens mij werkt dit het zelfde toch als zie vliegenkap?! In princiepe wel een heel goed idee alleen blijven die wimpers altijd in die gaatjes hangen. Heb jij daar last van? En waarom heeft Svenna er zo'n hekel aan?
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Evaliensvenna
-
Contacteer:
Bericht
door Evaliensvenna » zo 25 mar 2007, 08:21
Er zit genoeg ruimte tussen het oog en dat ding, de wimpers komen er echt niet tussen. Svenna ging ervan schuren, de bontrand langs haar neus irriteerde haar als het warm weer was. resultaat: kaal geschuurde neus.
-
Anouska
Bericht
door Anouska » zo 25 mar 2007, 19:24
Zal morgen op het werk eens brainstormen met mijn collega's (of dinsdag op school), werk bij een opticien (ook opleiding)! Polycarbonaat is een heel sterk 100% UV beschermend glas, volgens de fabrikant kan het niet kapot. Zal dan denk ik wel een hoge curve (bolling) in moeten, anders komen de wimpers er tegen aan. Zal zien wat ik voor je kan doen. (polycarbonaat glazen zijn volgens mij wel vrij duur)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 26 mar 2007, 06:10
Nousje loves Bjorn schreef:Zal morgen op het werk eens brainstormen met mijn collega's (of dinsdag op school), werk bij een opticien (ook opleiding)! Polycarbonaat is een heel sterk 100% UV beschermend glas, volgens de fabrikant kan het niet kapot. Zal dan denk ik wel een hoge curve (bolling) in moeten, anders komen de wimpers er tegen aan. Zal zien wat ik voor je kan doen. (polycarbonaat glazen zijn volgens mij wel vrij duur)
Als je dat wilt doen graag
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Senna&Cajra
Bericht
door Senna&Cajra » ma 26 mar 2007, 07:09
Een keer een programma gezien dat ging over een pony die ook tranende ogen had, bleek dat haar traanbuis verstopt zat, normaal vloeit dat via de neus weg maar nu dus via het oog. Misschien kun je daar nog na laten kijken?

-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 26 mar 2007, 08:26
Misschien dat een gewone vliegenkap al genoeg wind breekt?!
Die van Bucas is erg fijn mazig.
Als dat niet werkt, kun je natuurlijk altijd die duurdere kopen.
Zelf maken zou ook een optie kunnen zijn, bedenk dan wel dat het goed en stevig vast moet zitten, niet dat het paard het snel kapot schuurt met grotere gevolgen van dien!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 26 mar 2007, 10:37
senna schreef:Een keer een programma gezien dat ging over een pony die ook tranende ogen had, bleek dat haar traanbuis verstopt zat, normaal vloeit dat via de neus weg maar nu dus via het oog. Misschien kun je daar nog na laten kijken?

Had ze maar te veel traanvocht het probleem is juist dat ze niks geen traanvocht aanmaakt
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Senna&Cajra
Bericht
door Senna&Cajra » ma 26 mar 2007, 15:54
nancy imka schreef:senna schreef:Een keer een programma gezien dat ging over een pony die ook tranende ogen had, bleek dat haar traanbuis verstopt zat, normaal vloeit dat via de neus weg maar nu dus via het oog. Misschien kun je daar nog na laten kijken?

Had ze maar te veel traanvocht het probleem is juist dat ze niks geen traanvocht aanmaakt
Sorry blij gemaakt met een doode mus

-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 26 mar 2007, 17:54
senna schreef:nancy imka schreef:
Sorry blij gemaakt met een doode mus

Nou die dode mus had ik gister ook al gevonden. Ik had namelijk een heel artikel gevonden over het doorspoelen van traanbuisjes maar ja dat is nou juist het probleem niet. Ik had al helemaal zoiets van hier ga ik mee naar de dierenarts maar ja niet dus

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog