Wie wil mij helpen? "Keuring Heemstede"
Wie wil mij helpen? "Keuring Heemstede"
Misschien een beetje vroeg, maar ik heb het graag geregeld.
Ik wil graag met Ravina en haar veulen naar de keuring in Heemstede. Alleen zie ik het helemaal niet zitten om ze zelf voor te brengen. Ik ben nog niet eerder op een keuring geweest en ben ook echt een leek. Heb ook niet echt een idee wat ik kan doen aan voor bereiding. Wie heeft er tips, of wil mij helpen door Ravina + beeb voor te brengen??

Als wij er zijn wil ik wel helpen hoor...
Breng je ravina ook alleen voor?
Dan is het handig om alvast te oefenen met een rondjes rechtsom te draven, terwijl je zelf aan de rechterkant loopt én dan ook nog de bocht door komt (het liefst samen
) en dat er iemand de baby in de buurt vasthoud zodat die niet in de weg loopt..en Ravina alvast kan wennen aan het idee dat baby niet altijd naast haar hoeft te lopen...
Maar goed, heemstede is pas in september dus misschien is ze daar al een beetje aan gewend tegen die tijd..
Dan is het handig om alvast te oefenen met een rondjes rechtsom te draven, terwijl je zelf aan de rechterkant loopt én dan ook nog de bocht door komt (het liefst samen

Maar goed, heemstede is pas in september dus misschien is ze daar al een beetje aan gewend tegen die tijd..
Don't believe everything you think
Ik ben ook altijd in Heemstede. Weet nog niet zeker of Iza meekomt, dan ben ik er misschien niet helemaal op tijd voor de veulens.
Maar als jij nou gewoon vast begint met oefenen, dan vinden we vast wel een oplossing met de keuring. Zijn altijd veel FW-ers aanwezig.
Maar als jij nou gewoon vast begint met oefenen, dan vinden we vast wel een oplossing met de keuring. Zijn altijd veel FW-ers aanwezig.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Nee hoor, ze zoekt iemand die Ravina wil voorbrengen. En uiteraard vraagt ze tips voor de voorbereiding thuis. Ik lees nergens iets over thuis helpen.Carolinef schreef:ik denk dat Sabine bedoelt iemand die haar thuis al helpt met oefenen of zie ik het verkeerd?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Heel goede tipyvette schreef:Maar als jij nou gewoon vast begint met oefenen, dan vinden we vast wel een oplossing met de keuring. Zijn altijd veel FW-ers aanwezig.

Helaas woon je zo'n eind uit de buurt, anders had ik best een keertje langs willen komen om te oefenen.
Ik ben meestal ook op de keuring in Heemstede wel te vinden.
-
Helaas, keuring Heemstede zijn wij niet.
@Lies. Ik denk dat je bedoelt dat jezelf aan de linkerkant van het paard moet lopen als je zelf het rondje rechtsom doet.
Als voorbrenger loop je de buitenbocht.
Probeer thuis ook goed het opstellen te oefenen. Dus het stilstaan en je moet er dan voor zorgen dat de benen die het verste van de jury af staan, onder het paard staan. De jury moet alle benen kunnen zien. Je paard moet dat zowel links-als rechtsom doen. En tijdens het oefenen zelf: als je in draf gaat, laat je paard zoveel mogelijk de ruimte voor in de mond. Vaak gaan mensen eraan hangen omdat ze hun fjord niet kunnen bij houden, maar daardoor trek je je paard dus ook erg kort.
Succes
@Lies. Ik denk dat je bedoelt dat jezelf aan de linkerkant van het paard moet lopen als je zelf het rondje rechtsom doet.
Als voorbrenger loop je de buitenbocht.
Probeer thuis ook goed het opstellen te oefenen. Dus het stilstaan en je moet er dan voor zorgen dat de benen die het verste van de jury af staan, onder het paard staan. De jury moet alle benen kunnen zien. Je paard moet dat zowel links-als rechtsom doen. En tijdens het oefenen zelf: als je in draf gaat, laat je paard zoveel mogelijk de ruimte voor in de mond. Vaak gaan mensen eraan hangen omdat ze hun fjord niet kunnen bij houden, maar daardoor trek je je paard dus ook erg kort.
Succes
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Het gaat er idd vooral om het voorbrengen op de keuring zelf, het oefenen zal wel moeten lukken met de info die ik hier vandaan pluk.
Ik weet niet of het de moeite is om haar alleen voor te brengen, ze zal er waarschijnlijk niet op haar best uitzien dan. Ik heb hier twee formuliertjes liggen van eerdere keuringen waar ze is geweest, waarop ze twee keer "1e klasse(?) paard" was, met 37 punten. Blijven de punten altijd geldig?
Hoe lang heb je ongeveer de tijd om je paard op te stellen dan? Ik neem aan dat ze niet 1 een keer goed hoeven te staan?
Zo te horen hebben we iig genoeg te oefenen, en ik mag me wel eens gaan verdiepen in het keurings gebeuren. Als het seizoen eenmaal begonnen is zal ik ook wel op een andere keuring gaan spieken denk ik.

Wat moet er gedaan worden als Ravina met haar veulen wordt voor gebracht dan?Lies schreef:Als wij er zijn wil ik wel helpen hoor...
Ik weet niet of het de moeite is om haar alleen voor te brengen, ze zal er waarschijnlijk niet op haar best uitzien dan. Ik heb hier twee formuliertjes liggen van eerdere keuringen waar ze is geweest, waarop ze twee keer "1e klasse(?) paard" was, met 37 punten. Blijven de punten altijd geldig?
Hoe lang heb je ongeveer de tijd om je paard op te stellen dan? Ik neem aan dat ze niet 1 een keer goed hoeven te staan?
Zo te horen hebben we iig genoeg te oefenen, en ik mag me wel eens gaan verdiepen in het keurings gebeuren. Als het seizoen eenmaal begonnen is zal ik ook wel op een andere keuring gaan spieken denk ik.
Alleen die moet je dan wel ergens aan kunnen herkennen.Maar als jij nou gewoon vast begint met oefenen, dan vinden we vast wel een oplossing met de keuring. Zijn altijd veel FW-ers aanwezig.

ik kom je wel een keertje helpen, als ik naar je beebje kom kijken 
Ydel en Caya waren tijdens de keuring vorig jaar erg braaf!!
en Ravina wel laten keuren hoor!!
Ydel zag er gewoon goed uit, ietsjes dikker, maar ja, net een veulen gekregen, maar werd wel 1ste klasse met 37 punten

Ydel en Caya waren tijdens de keuring vorig jaar erg braaf!!
en Ravina wel laten keuren hoor!!
Ydel zag er gewoon goed uit, ietsjes dikker, maar ja, net een veulen gekregen, maar werd wel 1ste klasse met 37 punten

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik wil ook proberen dit jaar naar deze keuring te komen, dus dan zou ik je ook kunnen helpen! Zo te zien zijn er genoeg mensen met ervaring die je willen helpen dus dat komt wel goed!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Sabbel schreef:Maar Ravina is al 1e klasse met 37 punten, moet ze dan nog een keer?
Wel gezellig als je een keertje komt helpen met oefenen!
Heeft ze al een verrichtingsproef gedaan bij het stamboek? of fjordsportdiploma's, gehaald? (ben er zelf ook ook net weer achter wat dat ook alweer zijn hoor ...

Don't believe everything you think
Ligt eraan hoe lang dat geleden is, je 1e premie blijft 2 jaar geldig als je geen proeven aflegt.Sabbel schreef:Maar Ravina is al 1e klasse met 37 punten, moet ze dan nog een keer?
Wel gezellig als je een keertje komt helpen met oefenen!
Maar Wassenaar is voor mij om de hoek zo'n beetje dus wil ook wel ff komen helpen hoor, no problem, kunnen we de 2 donderstraaltjes in heemstede ook samen voorbrengen, idee?