Weer voor een ijzer eraf. Goed nieuwe erop. Gelukkig bleven de hoeven iedere keer goed.
Maar vorige week haalden we hem van stal en waren beide voorijzers eraf

De dag ervoor had ik hem gelongeerd en altijd als we met hem klaar zijn check ik expres zijn ijzers of alles nog goed is en dat heb ik die dag ervoor ook gedaan.
Deze keer waren dus 2 voorijzers er in een nacht tijd af gegaan op stal. De hoeven waren niet meer mooi wat niet anders kon want hij had ze er nog geen week op. Goed. Hele stal nagekeken, leeg gehaald maar niks te vinden aan scherpe randen of iets. De smid snapte het ook niet. We zijn er wel achter gekomen dat Jouke een sukkel is wat betreft zijn motoriek. Wanneer je hem vraagt om te gaan gaat hij gerust op zijn eigen voeten staan soms en trekt de ander er gewoon onderweg. Als dat het zou zijn dan kon de smid alleen de takken nog iets inkorten met als gevolg dat de voorijzers eerder vervangen moesten worden. Prima als dat de enige oplossing was. Maar eergisteren was het weer raak. We halen hem van stal en hij mist weer beide voorijzers.
Iedereen staat voor een raadsel.
Nu laten we hem op blote voeten om zijn voeten te laten groeien en kan hij dus de komende tijd niet meer voor de wagen. Dat is de reden waarom hij ijzers onder heeft.
Nu mijn vraag. Heeft iemand hier ervaring mee? Hier helemaal niemand.

Kan het misschien zijn dat hij ze niet fijn vindt onder zijn voeten? Misschien een rare gedachtegang, maar daar lijkt het wel op..