Wie gaan er nog meer naar de paardenvierdaagses??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Lisa

Wie gaan er nog meer naar de paardenvierdaagses??

Bericht door Lisa » zo 11 mar 2007, 16:32

Heyy
Mijn opa en ik gaan dit jaar 2 paarden 4 daagses rijden. We gaan eerst naar epe daar zijn we vorig jaar ook geweest alleen kon ik toen niet mee. Nu kan ik alleen de laatste dag mee en zal de andere dagen mijn oma mee op de kar. De intocht doe ik ook mee. Verder gaan we ook nog dwingeloo rijden die kan ik wel helemaal meemaken. Vorig jaar hebben mijn oma en opa ongeluk daar gehad, dus mijn oma durft niet mee. Wie gaan er nog meer de paarden 4 daagses rijden??
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 11 mar 2007, 16:53

Ik was ingeloot dit jaar... Helaas was vriendin uitgeloot en doe ik dus niet mee :n.
Vorig jaar deed ik wel mee :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hilde

Bericht door Hilde » ma 12 mar 2007, 08:07

Wij doen dit jaar voor de 4de keer mee aan de eper paarden 4-daagse.
Dit jaar met ons 2span friezen ruinen.
makkelijk te herkennen aan onze kleren: ''menteam Leeuw''
In Ettenleur is er ook een 4-daagse waar we dit jaar voor de 2de keer meerijden.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 12 mar 2007, 10:30

Ik ga met Nobby voor de 2e keer mee rijden. Ik rijd met 2 vriendinnen die met een haflingers mee rijden.
lientje

Bericht door lientje » ma 12 mar 2007, 13:01

ik heb helaas dit jaar geen tijd en geld ervoor :(
Wie weet volgend jaar wel!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » ma 12 mar 2007, 13:31

Ik doe mee :D

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » ma 12 mar 2007, 16:09

ik wil wel mee doen aan de dwingeler4daagse moet alleen nog wat fans zoeken die mee rijden :D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 16 mar 2007, 08:49

Ik heb net de inschrijving op de bus gedaan voor Dwingeloo. Ben benieuwd of het nog niet vol is. Vorig jaar was Dwingeloo erg leuk (en heet). Nu al zin in. Hoop dat Nisko zich ook goed houdt, maar het mooie buitenrij weer komt er hopelijk aan en volgend weekend al weer zomertijd *o/* .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Lisa

Bericht door Lisa » za 17 mar 2007, 17:41

Wij hebben al bevestiging van dwingeloo. Ik vind het wel goed dat ze nu heel groot HET PAARD NIET HET HOOFDSTEL AFDOEN op geschreven hebben (ivm met het ongeluk van mijn opa en oma staat dit er nu in)
Alinde mijn ster!!

Annemarie

Bericht door Annemarie » za 17 mar 2007, 18:04

Wij hebben vorig jaar trouwens helemaal niets mee gekregen van dat ongeluk. Was dat bij de pauze-plek gebeurt dan ofzo?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Lisa

Bericht door Lisa » zo 18 mar 2007, 14:56

Ja het is op de pauze plek gebeurd. Ze waren wat later gestart dan de meeste mensen. Mijn opa en oma stonden met de haflinger netjes aan de kant. Mijn opa hield de haflinger bij het hoofdstel en mijn oma at haar middag eten. Toen kwam er een man aan met een Tinker voor de kar. De Tinker zat nog voor de kar terwijl hij het hoofdstel afdeed. Die Tinker dacht vrijheid blijheid en die heeft de benen genomen. Hij kwam tussen mijn opa en de haflinger door en is in de leidsels van de haflinger gekomen. Mijn oma klapt voorover en heeft de kar van de Tinker over haar borst gehad. Mijn opa is een paar meter meegesleurd. De twee paarden zijn op de loop gegaan en de haflinger heeft ook paar keer op de kant gelegen. Mijn oma is even buiten bewust zijn geweest en had gebroken ribben. Mijn opa had wat schrammen verder niks. Mijn oma is opgehaald met de ambulance. De haflinger is door de mensen opgevangen zodat mijn opa meekon naar het ziekenhuis. Het karretje was total los, net als het tuig. Haflinger kan niet meer voor de kar, die heeft teveel angst. Mijn oma durft niet meer op de kar. Zelfs niet in de buurt te komen bij paarden. Met mijn fjord is ze best vertrouwd en die heeft ze nu ook wel wat keren vastgehouden, maar voor de rest ook niks. Mijn opa heeft de haflinger weg moeten doen. We hebben nu jong fjordje erbij gekocht. Er is nieuw tuig vergoed en ook een nieuwe kar.

Dit was dus een heel gebeuren en ik vind het goed dat mij opa gewoon samen met mij de paarden 4 daagse in dwingeloo wil rijden ondanks dat dit gebeurd is. Er staat dus nu ook duidelijk in het boekje: Geen hoofdstel afdoen! dat vind ik goed. Verder heeft mij oma ook heel dapper gezegd dat ze wel meegaat naar de eper 4 daagse maar dat moet ik nog zien of ze dat wil echt ook doet. Ze ziet nog steeds dat beeld voor zich. Laatst kwam er een paard haar richting uit toen werd ze helemaal wit en begon te zweten van angst echt zielig. En dan te bedenken dat ze voorheen zo met de haflinger en mijn fjord wegliep uit het land en vasthield voor de kar!~

De meeste mensen hebben er wel iets van gehoord maar meer ook niet. Het is al meteen de eerste dag gebeurd. Thuis schrok iedereen natuurlijk heel erg. We zijn naar het ziekenhuis gereden en hebben de haflinger en karretje en de rest opgehaald en tsjah mijn oma is dus nog niet helemaal beter.
Alinde mijn ster!!

Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 19 mar 2007, 08:25

Jeetje zeg Lisa, dat is echt een ernstig ongeluk van je opa en oma. En nog niet eens huna schuld ook. Tijdens de vierdaagse vorig jaar hebben wij ook mensen gezien die het hoofdstel af hadden gedaan maar het paard nog voor de kar hadden. Toen zei iemand van ons groepje al dat dat levensgevaarlijk was. Dat waren trouwens geen mensen met een Tinker voor de kar.

Ik vind het echt zo sneu voor je oma ook dat ze nu zo bang is. Maar kan het me wel helemaal voorstellen, tis ook niet niks wat er gebeurd is. En wat je zegt, heel knap van je opa dat hij met je mee gaat. Hoop dat jullie dit jaar veel plezier hebt zonder ongelukken.
lientje

Bericht door lientje » ma 19 mar 2007, 09:15

ik blijf erbij dat ik echt niet snap hoe stom mensen kunnen zijn. Dit is echt wel het eerste wat je leert als je gaat mennen :S maargoed het blijkt, sommige mensen moeten nog veel leren.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Leentje

Bericht door Leentje » ma 19 mar 2007, 12:37

ja idd,Lien,
onbegrijpelijk dat er nog zoveel sukkels zijn,die die fout maken!!
wat erg voor je Opa en oma Lisa,kan me goed voorstellen dat je oma goed bang is nu!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Lisa

Bericht door Lisa » ma 19 mar 2007, 16:23

Ja ik snap ook niet hoor waar die man met zijn hoofd was! Hij had de tinker van zijn dochter mee en deed dit ook altijd met zijn andere paard, maarja het is nu een ander paard!! En doe hem als je hem los wilt maken een halster onder het hoofdstel waar je hem aan vast maakt voordat je het hoofdstel afdoet. Het beste is gewoon het hoofdstel om te laten. Er kan altijd wel wat gebeuren, maar je hebt dan wel meer te zeggen dan dat je een paard zonder hoofdstel hebt staan. Ik kan idd mijn oma erg goed begrijpen. Het is alleen zo jammer. Ze is altijd bang geweest en was er eigenlijk over heen, nam de paarden mee uit het land en gaf ze lekker dingetjes, borstelde ze en knuffelde zelfs. En nu kan ze dit wel op haar buik schrijven. Deze schade is niet op te lossen met een geld bedrag of wat dan ook. Ik hoop dat ze wel weer beetje vertrouwen in onze 2 fjorden krijgt, maar dat moet ik ook nog maar zien.
Alinde mijn ster!!

Plaats reactie