Knie op slot?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
anika

Knie op slot?

Bericht door anika » zo 25 feb 2007, 16:36

Hoi allemaal!

Vorig jaar stond mijn welsh Murphy (bijna 3 jaar) in de kliniek in Utrecht ivm castratie. Daar kreeg hij opeens last van zijn knieën. Niet zo raar, hij stond ineens helemaal stil terwijl hij normaal 24/7 buiten loopt en zijn voer was ook extreem verandert.
Thuis aangekomen ging alles weer goed.

Een paar maandjes terug viel het me ineens weer op en het lijkt steeds erger te zijn geworden.
Als hij weg loopt blijft zijn achterbeen even hangen zeg maar. Daarna loopt hij wel weer gewoon weg.
Zijn leefomstandigheden zijn niet verandert. Hij loopt gewoon 24/7 buiten, dus beweging naar eigen zin. Eens in de 2 dagen loopt hij in de grote wei om zijn benen even te strekken en dan is er niks aan de hand.

Morgen komt de DA voor de inenting, dus ik gooi het gelijk in de groep. Maar ik wil toch al een beetje voorbereid zijn..
Murphy :+: Ysha
Charret

Bericht door Charret » zo 25 feb 2007, 17:33

Tsja Winnie hier op stal kreeg daar erge last van haar knie doordat ze niet genoeg bespiering had en niet genoeg stevigheid had van de pezen rondom doordat ze ziek was. Nu heeft ze er geen last meer van omdat ze aan de homeopatische poeders is dat helpt bij haar heel goed.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Vera

Bericht door Vera » zo 25 feb 2007, 17:37

bij mij op stal staat ook een welshje die daar last van heeft.
Vroeger stond er ook een shetje die dat had, die moest toen gaan trainen, banden door de bak slepen om zijn spieren sterker te maken enzo. Soms kan door iets anders bekappen (weet niet meer precies hoe, maar de hoefsmid en veearts wel) het wel iets verbeteren.

Het komt wel vaker voor bij jonge dieren in de groei. Het kan zeker geen kwaad om de DA er even naar te laten kijken als die er toch is om te enten.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » zo 25 feb 2007, 17:45

Ik heb een verzorgshetje gehad waarbij de knie ook elke keer op slot sprong.
Die is er uiteindelijk aan geholpen (spieren losgesneden dacht ik..).
Zou gewoon inderdaad even vragen wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn bij hem..
anika

Bericht door anika » zo 25 feb 2007, 19:35

Ik wist dat het aan bespiering kon liggen ja.. en dat zou het nog wel eens kunnen zijn, want hij heeft nul komma nul bespiering (laten we het hopen dat het daar aan ligt)

Vorig jaar werd hij ook speciaal er voor bekapt, maar dat hielp dus niet :? De binnenkant van de achterhoeven werd steiler afgeslepen, dacht ik.

Pff, spannend morgen, hopelijk valt het mee :o
anika

Bericht door anika » ma 26 feb 2007, 10:41

Volgens de DA is de kans groot dat het inderdaad aan de bespiering ligt. Dus, Murphy aan het werk! :D
Charret

Bericht door Charret » ma 26 feb 2007, 11:16

Nah daar is goed aan te werken :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie