Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » zo 25 feb 2007, 09:35
hallo,
Ik ben voor Britt rustig opzoek naar een pensionstal in de buurt.
Nu belde ik met iemand die een pensionstal heeft met alles erop en eraan, de paarden zijn verdeeld in verschillende prijsklassen van kleine pony tot paard. Ik dus vertellen dat ik een fjord heb zegt ze dat ze die voor een groot paard rekent omdat ze zoveel eten

volgens mij eet een fjord juist minder omdat ze anders veeeel te dik worden.
Nou zou ik graag jullie mening hierover willen weten en als je fjord op pension staat staat die dan onder paard of pony?
groetjes Ineke
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
-
jessica
-
Contacteer:
Bericht
door jessica » zo 25 feb 2007, 11:05

Ja, dat slaat helemaal nergens op!
Ze eten absoluut niet even veel als een groot paard!
En ze hebben ook niet de stokmaat van een paard!
Heb ik ook eens gehad bij een stal, ben toen maar afgehaakt want ze bleven erbij dat een fjord als paard gerekend word!

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » zo 25 feb 2007, 11:11
Tja officieel is een fjord een paard, maar ik weet wel dat de manege waar ik eerst op stond de fjord als pony wordt gerekend. En hier op FW hebben het ook velen over hun pony.
Qua eten, denk ik inderdaad niet dat ze zoveel als een paard eten hoor!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 25 feb 2007, 11:44
Voor Tea betaal ik juist minder dan voor een paard. Speciaal vermeld, stalling pony's en fjorden..
Ze zijn dus goedkoper!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » zo 25 feb 2007, 11:59
bedankt voor jullie reacties. het ligt dus niet aan mij. Ik mag elk moment langs komen om hun stallen te bekijken, maar of ik er echt wel welkom ben vraag ik me af. ik ben gister trouwens wel bij een stal geweest die me een stuk gezelliger leek dus ik denk dat Britt daar heen gaat.
Brittje is een topper
knhs Z+1
-
saskia
- Moderator
Bericht
door saskia » zo 25 feb 2007, 11:59
Ik heb ponystalling voor Sjors, naja boxen zijn even groot, je betaalt gewoon minder.
Vind het echt de grootste onzin wat ze zegt.

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

SJORSJE

-
Sabbel
Bericht
door Sabbel » zo 25 feb 2007, 12:37
Wat een onzin zeg, bij mij opstal zijn de prijzen gelijk voor paard en pony dacht ik. Als de andere stal je gezellig lijkt zou ik daar zeker voor gaan, een goed sfeer op stal vind ik erg belangrijk!!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

-
nina1993
Bericht
door nina1993 » zo 25 feb 2007, 12:41
Ik zou sowieso mijn vraagtekens bij deze stal zetten. Of je er echt welkom zou zijn betwijfel ik. Die andere stal klinkt in ieder geval beter.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » zo 25 feb 2007, 13:03
bij onze stal hanteren ze ook 1 prijs, en krijgt elk paard datgene te eten wat goed voor hem/haar is.
goed naar je gevoel luisteren
-
Leentje
Bericht
door Leentje » zo 25 feb 2007, 13:08
ik vind dat zoiezo onzin,dat ze voor een shet kleinere stallen en dus kleinere prijzen rekenen,oke,maar verder zou het toch niks uit moeten maken,wbt stalgroote,strogebruik,etc.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
druppeltje
Bericht
door druppeltje » zo 25 feb 2007, 14:37
Ik betaal voor een pony gelukkig, want ze eet echt niet zoveel als een paard hoor
Ik zou zeker niet naar zo'n stal gaan, en zeker niet als je een andere op het oog hebt die veel gezelliger is!
Dressuur: L1+2
-
anika
Bericht
door anika » zo 25 feb 2007, 16:24
Wat stom zeg! Zoveel meer eten ze niet
Pension waar ik nu tijdelijk heen gaat rekent het goedkope tarief tot stokmaat 148,5m, ofzoiets..
Murphy
Ysha
-
Charret
Bericht
door Charret » zo 25 feb 2007, 17:35
saskia schreef:Ik heb ponystalling voor Sjors, naja boxen zijn even groot, je betaalt gewoon minder.
Vind het echt de grootste onzin wat ze zegt.

Bij ons ook. Alies heeft de ruimste box en ik betaal ook minder. Ze eet ook echt minder dan bijvoorbeeld Jouke.
Echt weer de grootste onzin. Als ze al zo beginnen.

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Mir
Bericht
door Mir » zo 25 feb 2007, 18:10
Misschien, voor je de handdoek in de ring gooit, eens vragen waar ze haar conclusie op baseert? Wat vindt zij ponyvoer en wat vindt zij paardenvoer qua hoeveelheid? En dan uitleggen waar jouw paard voldoende aan heeft? Je hoeft niet onwelkom te zijn, dan had ze wel gezegd dat er geen stallen vrij waren...
Ik zie wel vaker pony of paardentarief. Soms zit het in een kleinere stal, soms zit het in een stoot minder krachtvoer. Daar beslist de staleigenaar tenslotte zelf over en vaak vind ik dit terecht. Als het ene paard 4 kilo brok krijgt per dag en de ander een halve kilo, mag je daar best qua prijs wat van merken vind ik.
Zou zonde zijn als je een goede stal misloopt door een klein misverstand!
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » zo 25 feb 2007, 18:28
Hahaha, omdat ie zoveel eet, nou dat slaat echt nergens op zeg, nee onze haflinger en fjord staan ook op een pensionstalling en wij betalen de pony prijs.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » zo 25 feb 2007, 18:59
wat een onzin zeg..........
ik heb (helaas) op wat verschillende stallen gestaan en dit probleem nog nooit tegen gekomen!!
het was of voor iedereen een box van 3x3 met gelijke prijzen voor iedereen!!! (allemaal dezelfde hoeveelheid kuil/hooi en de stallen waar krachtvoer bij zat ging dan vaak tot 2 kg en anders moest je zelf bij betalen, maar dat gold dan dus voor iedereen)
of ik had een 'pony' stal want de maat is nou eenmaal pony en betaalde dus ook minder dan voor een paardenstal!!!
beetje raar hoor!!!
en inderdaad vaak leven fjorden op minder voer (zowel ruw- als krachtvoer)!!
ik zou toch nog maar ns bedenken of dat wel wat is ja!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Vjestagirl
Bericht
door Vjestagirl » zo 25 feb 2007, 19:13
Bij mij betaald ook iedereen in de boxen hetzelfde, en daarbinnen valt (zo goed als) onbeperkt kuil, en een zelf vast te stellen hoeveelheid krachtvoer (hoewel dat nog weleens mis gaat, maar das n ander verhaal).
In de uitloop ist heel goedkoop, maar dat is dan ook alleen geschikt voor shetten. Die krijgen ook (zo goed als) onbeperkt kuil, maar krachtvoer moeten ze zelf kopen...
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » zo 25 feb 2007, 19:20
Vjestagirl schreef:Bij mij betaald ook iedereen in de boxen hetzelfde, en daarbinnen valt (zo goed als) onbeperkt kuil, en een zelf vast te stellen hoeveelheid krachtvoer (hoewel dat nog weleens mis gaat, maar das n ander verhaal).
In de uitloop ist heel goedkoop, maar dat is dan ook alleen geschikt voor shetten. Die krijgen ook (zo goed als) onbeperkt kuil, maar krachtvoer moeten ze zelf kopen...
Bij jullie zit toch tot maximaal 2 kg krachtvoer bij de stalling in? of is dat verandert sinds ik weg ben?!!? en Piet heeft inderdaad ook evengrote boxen voor iedereen!! (zag Lucy vandaag nog op het ros op de wedstrijden!!) Ik zette vroeger bij hun voerbakjes klaar volgens mij!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Brittlover
Bericht
door Brittlover » ma 26 feb 2007, 09:06
Mir ze had een advertentie geplaatst dat er stallen vrij waren, en ze zei duidelijk dat fjorden veel eten en dat ze daarom onder paarden vallen.
bedankt voor jullie reacties
Brittje is een topper
knhs Z+1
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » ma 26 feb 2007, 09:11
Wij betalen gewoon allemaal evenveel. Alleen zit zoiezo krachtvoer er niet bij in! Maar dat er voor paarden en pony's onderscheid gemaakt word heb ik wel vaker gehoord. Maar meestal vallen fjorden dan onder de pony's ivm de soberheid van het ras. Maar het is misschien wel een idee om te vragen waarom ze een fjord dan als paard zien in onderhoud?!
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog