Hoe edele delen van ruin schoonmaken?
Hoe edele delen van ruin schoonmaken?
Hoe maken degenenen die een ruin of hengst hebben de plasser schoon?
Lando schacht niet uit op komando en met plassen doet ie hem maar vaak voor de helft naar beneden. Het is heel lastig om schoon te maken.
We doen het vaak met water en shampo, maar dat kan je natuurlijk niet zo goed uitspoelen.
Nu hoorde ik van iemand die er babyollie inspuit, dat van buiten af inmasseert en daarna met een doek afneemt, de vieze dingen worden dan losgeweekt. hij hoeft dan niet perse uit te schachten.
Iemand nog andere methodes?
Lando schacht niet uit op komando en met plassen doet ie hem maar vaak voor de helft naar beneden. Het is heel lastig om schoon te maken.
We doen het vaak met water en shampo, maar dat kan je natuurlijk niet zo goed uitspoelen.
Nu hoorde ik van iemand die er babyollie inspuit, dat van buiten af inmasseert en daarna met een doek afneemt, de vieze dingen worden dan losgeweekt. hij hoeft dan niet perse uit te schachten.
Iemand nog andere methodes?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Ik spuit het wel eens met een waterslang schoon, met lauwwarm water. Steek de slang de schacht in en spuit dan water binnen. Ik moet er wel bij zeggen, dat Ronan zijn koker nooit zo erg vies is.
Ook zet ik soms wat druk op het water en zo komt er ook erg veel rotzooi los.
Ik moet zeggen, dat ik er nooit shampoo of olie of zo voor gebruik, alleen maar water. Het lijkt me niet zo goed om iets chemisch (zocht ander woord, maar kan er niet op komen) te gebruiken.
Ook zet ik soms wat druk op het water en zo komt er ook erg veel rotzooi los.
Ik moet zeggen, dat ik er nooit shampoo of olie of zo voor gebruik, alleen maar water. Het lijkt me niet zo goed om iets chemisch (zocht ander woord, maar kan er niet op komen) te gebruiken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
in weze blijf ik er vanaf maar als hij bv gedouched wordt zomers dan maak ik het met lauwwater en mijn hand schoon, verder blijf ik van de binnekant af alleen derrie wat soms aan het randje zit verwijder ik wel eens, Ubie vindt het trouwens zaaaaalig en Haakon blijft wel staan als weet ie nog niet zo goed wat ie er van moet denken
- joske_vuran
- Contacteer:
- Brittlover
Ik moest op m'n werk altijd het zaakje schoonmaken met groenezeep en water!
(Het was een shetlandhengst, hij moest altijd dekken op het fantoom voor sperma-onderzoeken)
Dat gebeurd ook bij veel dekhengsten om de zoveel tijd!
(Het was een shetlandhengst, hij moest altijd dekken op het fantoom voor sperma-onderzoeken)
Dat gebeurd ook bij veel dekhengsten om de zoveel tijd!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
met een dekkende hengst is het weer n heel ander verhaal natuurlijk.
ik kom er eigenlijk nooit aan (of in).
zolang er niks viezig uitziet of ruikt,zal het wel gaan.
van olie heb ik gehoord,dat t helemaal niet goed is,want daar gaat juist alle vieigheid aanplakken.
ik kom er eigenlijk nooit aan (of in).
zolang er niks viezig uitziet of ruikt,zal het wel gaan.
van olie heb ik gehoord,dat t helemaal niet goed is,want daar gaat juist alle vieigheid aanplakken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Lauw warm water en een spons of een washandje. Doe dat 1 a 2 x per jaar. En Bjorn??? Die vindt het heerlijk, de ****bal.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Bij Jouke maak ik de schacht ga het rijden altijd schoon met gewoon water. Wat suzanne zegt. Even erin spuiten. Dat alle zand weg is. Daar gaat het mij om. Als dat grotendeels weg is krijg je niet zo snel last van die velletjes volgens mij. De velletjes haal ik af en toe weg met een spons.
Ik zou ook geen zeep gebruiken omdat ik bang ben dat het gaat irriteren. Je kunt bij de mens immers ook beter geen gewone zeep gebruiken.
edit: ik zei washandje maar ik bedoelde spons!
Ik zou ook geen zeep gebruiken omdat ik bang ben dat het gaat irriteren. Je kunt bij de mens immers ook beter geen gewone zeep gebruiken.
edit: ik zei washandje maar ik bedoelde spons!
Laatst gewijzigd door Charret op zo 25 feb 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Thessa Keizer
Nou ik doe er eigenlijk helemaal niets aan, wel even na het rijden met afspuiten de slang erop maar verder echt niets, zijn eigenlijk bij onze paarden ook helemaal niet vies ofzo.
Groetjes Thessa en Aike
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- Cindy+Uniek
ik heb dan wel een merrie, maar een washandje lijkt me toch nog erg gevoelig?!?! ik weet niet of dat verschil maakt bij de uiers van een merrie of het piemeltje van een ruin/hengst maar ik weet wel dat ik er bij uniek echt niet met een sponsje of iets anders aan hoef te komen, maar met mijn handen staat ze te genieten met een pruillip!!!!!
ik zou dan toch voor lauw water en je eigen handen gaan!!!
ik zou dan toch voor lauw water en je eigen handen gaan!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
ik heb gehoord dat die velletjes wel degelijk een belangrijke taak hebben en dat je daar niet teveel mag aankomen, dus ik zou het er zeker niet allemaal gaan afschrobben met een washandje en zeep. Even afspuiten na het rijden kan natuurlijk geen kwaad..
Dus zolang het niet slecht begint te ruiken of er echt vieze klonters aankleven zou ik er afblijven...
Dus zolang het niet slecht begint te ruiken of er echt vieze klonters aankleven zou ik er afblijven...
-
Ik zou de velletjes er ook zeker niet afhalen!! Tenminste dat doe ik niet. Ook bij merries (als ze het in ieder geval leiden, of is het met lange ij?) maak ik het bij de tepels schoon. Dat doe ik het meeste met de tuinslang, maar ik voel bij de merries wel of het tussen de tepels zuiver is. Niet alle paarden pikken dit, even tussen door. Dus wel uitkijken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)