Dressuurzadel
Dressuurzadel
Ik ben me aan het orienteren voor een dressuurzadel.
1. Welk merk zadel raden jullie mij aan?
2. Waar moet goed opgelet worden, bij aanschaf van een nieuw zadel?
3. En aan welke prijsklasse moet ik denken?
Groetjes, Charlotte
1. Welk merk zadel raden jullie mij aan?
2. Waar moet goed opgelet worden, bij aanschaf van een nieuw zadel?
3. En aan welke prijsklasse moet ik denken?
Groetjes, Charlotte
Tjico en ik zijn M2- Fjordsport!!!
- jezzikaatje
- Contacteer:
Hier zijn geloof ik al wel een paar eerdere topics over geweest, dus als je even zoekt zal je nog een hoop tegen komen 
Maar ik heb zelf een Henri de Rivel zadel aangemeten door Best Fit.
Ik ben er zelf erg blij mee, en zit als een huis, maar anderen vinden het weer minder zitten..
Het is dus heel erg verschillend wat je zelf wilt.
En je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt..
Als je kijkt naar een Rossner zadel, die schijnen vrij goed te liggen op fjorden en die zijn iets goedkoper, mijn zadel koste mij 995 euro incl aanmeten (wordt helemaal op maat gemaakt).
Ik zou je zelf aanraden om het wel aan te laten meten, aangezien ik vind dat een zadel gewoon echt goed moet liggen en er maar weinig mensen zijn die zelf kunnen zien of een zadel echt goed ligt.
Bel anders gewoon een keer bijvoorbeeld Best Fit op en vraag wat de mogelijkheden zijn..
Succes met het vinden van een goed zadel!

Maar ik heb zelf een Henri de Rivel zadel aangemeten door Best Fit.
Ik ben er zelf erg blij mee, en zit als een huis, maar anderen vinden het weer minder zitten..
Het is dus heel erg verschillend wat je zelf wilt.
En je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt..
Als je kijkt naar een Rossner zadel, die schijnen vrij goed te liggen op fjorden en die zijn iets goedkoper, mijn zadel koste mij 995 euro incl aanmeten (wordt helemaal op maat gemaakt).
Ik zou je zelf aanraden om het wel aan te laten meten, aangezien ik vind dat een zadel gewoon echt goed moet liggen en er maar weinig mensen zijn die zelf kunnen zien of een zadel echt goed ligt.
Bel anders gewoon een keer bijvoorbeeld Best Fit op en vraag wat de mogelijkheden zijn..
Succes met het vinden van een goed zadel!
Ik heb een boel zadels gehad en die ik nu heb schuift niet en zit heerlijk. Het is een King zadel, springtree boommaat 4
Kost wat, maar dan heb je ook wat
veertienhonderdnogwat
En altijd iemand laten kijken die er écht verstand van heeft. Niet de eerste de beste wannabe anky die dénkt dat ze er verstand van heeft. Het is een vak apart namelijk.

En altijd iemand laten kijken die er écht verstand van heeft. Niet de eerste de beste wannabe anky die dénkt dat ze er verstand van heeft. Het is een vak apart namelijk.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

je moet echt even naar een goede zadelmaker gaan, want het is zo verschillend wat lekker op je paard past en waar jij ook lekker op zit.
Annemarie heeft heel wat zadels op vlek gehad voordat ze het ideale zadel had gevonden. Of ze zaten niet lekker, maar pasten goed op het paard: of ze zaten lekker, maar pasten niet goed. Of ze verschoven tijdens het rijden, of de zitting was te groot of te klein.
Ze heeft nu een kentauer. (compleet rond de 900 euro nieuw)
Zelf heb ik een wintec 500(gladde) voor vera en voor Lando, ze passen goed en ik vind ze lekker zitten en aangezien ik vaak op het strand rijd zijn ze makkelijk schoon te houden. Ze zijn nieuw ook niet zo heel duur.
Muis heeft een wintec cair met equiseude. Zit lekker en past goed, iets duurder dan de gladde vanwege het cair systeem en het equiseude.
Annemarie heeft heel wat zadels op vlek gehad voordat ze het ideale zadel had gevonden. Of ze zaten niet lekker, maar pasten goed op het paard: of ze zaten lekker, maar pasten niet goed. Of ze verschoven tijdens het rijden, of de zitting was te groot of te klein.
Ze heeft nu een kentauer. (compleet rond de 900 euro nieuw)
Zelf heb ik een wintec 500(gladde) voor vera en voor Lando, ze passen goed en ik vind ze lekker zitten en aangezien ik vaak op het strand rijd zijn ze makkelijk schoon te houden. Ze zijn nieuw ook niet zo heel duur.
Muis heeft een wintec cair met equiseude. Zit lekker en past goed, iets duurder dan de gladde vanwege het cair systeem en het equiseude.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Heb zelf momenteel een tweedehands JC (voorheen van Eef hier) en een Rossner Amerika (oude type).
Beide zadels heb ik destijds door de zadelmaker laten controleren en de Rossner laten opvullen. JC moet binnenkort weer even voor een hercheck (en volgens mij ook opgevuld)!
Kosten?
Aankoop: 300-350 euro
Opvullen: ca. 50 euro
Beide zadels heb ik destijds door de zadelmaker laten controleren en de Rossner laten opvullen. JC moet binnenkort weer even voor een hercheck (en volgens mij ook opgevuld)!
Kosten?
Aankoop: 300-350 euro
Opvullen: ca. 50 euro
Geluk is de vrucht van intens werk
- Cindy+Uniek
Hee charlotte!!Charlot schreef:Als ik genoeg centjes gespaard heb, laat ik denk ik de Paardenschuur komen met zadels. Uit verhalen heb ik gehoord dat zij goed advies geven.
Ik zou inderdaad de paardenschuur laten komen, maar wel Anita zelf..... Barbara was bij mijn nieuwe geweest, maar lag nog niet goed

Mooi hoor dressuurzadel!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Sluit ik me helemaal op aanVera schreef:je moet echt even naar een goede zadelmaker gaan, want het is zo verschillend wat lekker op je paard past en waar jij ook lekker op zit.

Hier in de buurt heb je goede zadelmakers als BestFit, Fugers en Koch.
De paardenschuur doet het ook, maar Anita vind ik op dat gebied iets minder goed. Maar nu schijnt Barbara de zadels te passen, hoe haar kennis en know how is weet ik niet.
Waar je op moet letten... gaat ff het andere topic terugzoeken...
- Cindy+Uniek
Ja barbara is ook bij mijn nieuwe geweest, maar hij paste mooi niet toen ik hem terug kreeg!! moest ik nog een x heen en weer.... dus i kga toch liever voor antia zelf dan..... ik vind dat ze er toch wel aardig goed verstand van heeft?!?!Janine schreef:Sluit ik me helemaal op aanVera schreef:je moet echt even naar een goede zadelmaker gaan, want het is zo verschillend wat lekker op je paard past en waar jij ook lekker op zit.![]()
Hier in de buurt heb je goede zadelmakers als BestFit, Fugers en Koch.
De paardenschuur doet het ook, maar Anita vind ik op dat gebied iets minder goed. Maar nu schijnt Barbara de zadels te passen, hoe haar kennis en know how is weet ik niet.
Waar je op moet letten... gaat ff het andere topic terugzoeken...
groetjes!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik zou sowieso een zadel laten nakijken door de Zadelmaker om te kijken of het echt goed past. Zo voorkom je een hoop problemen.
Stubben zadels zijn goed en ze zijn goed passend te maken op een fjord, heb ik mij door twee zadelmakers laten vertellen.
Ik heb mijn tweedehands dressuurzadel laatst verkocht voor 300 euro..
Stubben zadels zijn goed en ze zijn goed passend te maken op een fjord, heb ik mij door twee zadelmakers laten vertellen.
Ik heb mijn tweedehands dressuurzadel laatst verkocht voor 300 euro..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Dat is minder! Tja ik heb al wat gekke dingen gezien van Anita, dat ik die dus iet zou laten komen. Maar zoals bij iedere zadelmaker, ken ik er ook genoeg die wel een passend zadel daar heeftCindy+Uniek schreef:Ja barbara is ook bij mijn nieuwe geweest, maar hij paste mooi niet toen ik hem terug kreeg!! moest ik nog een x heen en weer.... dus i kga toch liever voor antia zelf dan..... ik vind dat ze er toch wel aardig goed verstand van heeft?!?!
groetjes!