Ook wintec vragen hier. Cairsystem.
Ook wintec vragen hier. Cairsystem.
Ik wil graag meer weten of het cair system. Ik word er zo op het internet niet veel wijzer uit.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wel met cair nemen of zonder en waarom?
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wel met cair nemen of zonder en waarom?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Muis heeft eentje met Cair. Door de luchtkussens krijgt je "nooit" drukplekken en ligt het bijna altijd goed.
Vera en Lando hebben zonder, je moet zorgen dat die altijd goed pas zijn. (niet alleen wat de boom betreft maar ook de kussens)
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Zelf merk je er in elk geval niets van als je er op zit. Alleen je paard schijnt het te merken. En het scheelt nog wel een paar eurootjes.
Vera en Lando hebben zonder, je moet zorgen dat die altijd goed pas zijn. (niet alleen wat de boom betreft maar ook de kussens)
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Zelf merk je er in elk geval niets van als je er op zit. Alleen je paard schijnt het te merken. En het scheelt nog wel een paar eurootjes.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Het scheelt inderdaad best wat 
Viv ik wil wel voor leer gaan, maar pas over een paar jaar. Dat heeft bij Alies nu toch geen zin.
Me moeder heeft de Rossner, heel fijn zadel. Maar ik moet wel zeggen dat je nu al ontzettend veel gebruikserssporen ziet. Ik had dat niet verwacht, want hij wordt niet eens zo intensief gebruikt en toch goed onderhouden..

Viv ik wil wel voor leer gaan, maar pas over een paar jaar. Dat heeft bij Alies nu toch geen zin.
Me moeder heeft de Rossner, heel fijn zadel. Maar ik moet wel zeggen dat je nu al ontzettend veel gebruikserssporen ziet. Ik had dat niet verwacht, want hij wordt niet eens zo intensief gebruikt en toch goed onderhouden..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ik heb een isabell weth met Cair, en ik ben er heel blij mee, fee loopt er zichtbaar veel beter door
en de drukpleken vna het vorige zadel verdwijnen,
ik heb hem nog niet laten opvullen, dus ik weet niet hoe moeijlijk dat is, maar nara wat mijn is verteld nemen ze een compressor of iets mee en kunen hem in luttele seconden opvullen,
mocht het ding lek raken, wat zeer onwaarschijnlijk is, kun je een nieuw luchtblok erin zetten, en die schijnen niet zo duur te zijn.
en de drukpleken vna het vorige zadel verdwijnen,
ik heb hem nog niet laten opvullen, dus ik weet niet hoe moeijlijk dat is, maar nara wat mijn is verteld nemen ze een compressor of iets mee en kunen hem in luttele seconden opvullen,
mocht het ding lek raken, wat zeer onwaarschijnlijk is, kun je een nieuw luchtblok erin zetten, en die schijnen niet zo duur te zijn.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Zadels met cair system hebben een betere druk verdeling op de rug, en geeft inderdaad geen drukplekken. Overigens hoef je deze zadels nooit op te vullen. Het verschil met of zonder cair is ook niet zo zeer voor de ruiter maar voor het paard.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
IddCharret schreef:Ik vind het wel een rare opmerking om te zeggen dat je geen drukplekken kan krijgen. Van een goed liggend zadel, cair geen cair hoor je dat ook niet te krijgen toch?
[Las dat op internet]

Ik heb er nu ook een met cair, maar eigenlijk maakt dat niet veel verschil..
En wat opvullen betreft, het kan gewoon bij de zadelmaker hoor

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Nou toen ik mijn Wintec heb gekocht bij de ruitersportzaak heb ik dit expres nog gevraagd of het nodig was en daar zeiden ze van niet.
† I'ts better to have loved and lost them...