rekening mee houden
rekening mee houden
ik ben druk op zoek naar me eigen fjordje en wil nu alles een beetje op een rijtje gaan zetten waar moet je allemaal rekening mee houden qua geld.
de stalling
de uitrusting zoals zadel enz. (is wel eenmalig hopelijk haha)
dierenarts
hoefsmid
iemand anders nog iets?
alvast bedankt, groetjes
de stalling
de uitrusting zoals zadel enz. (is wel eenmalig hopelijk haha)
dierenarts
hoefsmid
iemand anders nog iets?
alvast bedankt, groetjes
Stalling is zeer verschillend, hangt af van de regio waar je woont en wat je verwacht qua voorzieningen. Ik had zelf altijd een flinke zak met geld klaar staan voor onvoorziene omstandigheden, je weet nooit wat er komen gaat. Een aankoopskeuring kost ook geld maar is zeker de moeite waard. En misschien wil je lid worden van een organisatie als rijvereniging of stamboek, dat kost ook weer wat.
Lastig om te antwoorden, want ik ben steeds geld kwijt, maar waaraan??
Het zijn vaak die kleinere ditjes en datjes..
Dan moet er weer een geent worden, dan dat laten nakijken. Je wil longeren en je wilt wat meer, koop je er een singeltje bij en wat bijzetteugels. Dan moet ze weer een dekentje hebben, of ze maken weer eens iets kapot!! Dan bevalt het voer weer niet en geef je wat anders, dan weer eens een liksteen of een doosje snoepjes voor de leuk. Het zijn allemaal geen gekke dingen maar opgeteld..
Ik zou zeker een geldpotje achter de hand houden.
Heb je zelf al rijkleding?
Het zijn vaak die kleinere ditjes en datjes..
Dan moet er weer een geent worden, dan dat laten nakijken. Je wil longeren en je wilt wat meer, koop je er een singeltje bij en wat bijzetteugels. Dan moet ze weer een dekentje hebben, of ze maken weer eens iets kapot!! Dan bevalt het voer weer niet en geef je wat anders, dan weer eens een liksteen of een doosje snoepjes voor de leuk. Het zijn allemaal geen gekke dingen maar opgeteld..
Ik zou zeker een geldpotje achter de hand houden.
Heb je zelf al rijkleding?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
ik heb zelf het rijtje:
stalling
vlas
voer (biks en muesli)
wormenkuren (iedere 8 weken)
hoefsmid (iedere 8 weken(
dierenarts (zowiezo 2 x per jaar enten)
liksteen
en inderdaad:
zadel
dekjes
hoofdstel
borstels
halsters + touw
dekens (heb inmiddels zweetdeken/zomerdeken/regendeken/winterdeken)
rijkleding
laarzen (inmiddels leren)
lederonderhoud spullen
hooinetten
als je wedstrijden zou willen rijden:
vervoer
trailerhuur
startgeld
eten+drinken
wedstrijdtenue
dekje
dan ben ik er wel zo'n beetje?!?! haha
succes met kopen!! altijd leuk nieuw paardje uitzoeken!!!
groetjes Cindy
stalling
vlas
voer (biks en muesli)
wormenkuren (iedere 8 weken)
hoefsmid (iedere 8 weken(
dierenarts (zowiezo 2 x per jaar enten)
liksteen
en inderdaad:
zadel
dekjes
hoofdstel
borstels
halsters + touw
dekens (heb inmiddels zweetdeken/zomerdeken/regendeken/winterdeken)
rijkleding
laarzen (inmiddels leren)
lederonderhoud spullen
hooinetten
als je wedstrijden zou willen rijden:
vervoer
trailerhuur
startgeld
eten+drinken
wedstrijdtenue
dekje
dan ben ik er wel zo'n beetje?!?! haha
succes met kopen!! altijd leuk nieuw paardje uitzoeken!!!
groetjes Cindy
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Vjesta kost (heb ik ooit op bokt.nl uitgerekend) me 330 euro per maand, ervan uitgaande dat alle kosten keurig verspreid over het jaar zitten. Dierenarts is niet meegerekend, hoefsmid wel (alleen bekappen, ik doe niet aan ijzers).
Ook meegerekend is een potje van 200 euro per jaar waaruit ik 'overige dingetjes' koop... Maar ik het het vermoeden dat als ik dat postje verhoog naar 250 ik nogsteeds niet alle kosten dek...
Als je dat lijstje wil zien, waarin ik alle kosten heb staan dan moet je t ff zeggen...
Ook meegerekend is een potje van 200 euro per jaar waaruit ik 'overige dingetjes' koop... Maar ik het het vermoeden dat als ik dat postje verhoog naar 250 ik nogsteeds niet alle kosten dek...
Als je dat lijstje wil zien, waarin ik alle kosten heb staan dan moet je t ff zeggen...
is denk ik ook persoonlijk afhankelijk van wat voor extra's en opties je voor je paard(en) koopt, wenst etc.
ik zou rekening houden met € 300,- p maand maar is idd weer afhankeleijk van je stal, ik ben p maand gemiddeld € 150, kwijt voor de 2 maarja wij investeren nu wel een kleine €3000,- om de wei op te knappen met nieuwe stal
ik zou rekening houden met € 300,- p maand maar is idd weer afhankeleijk van je stal, ik ben p maand gemiddeld € 150, kwijt voor de 2 maarja wij investeren nu wel een kleine €3000,- om de wei op te knappen met nieuwe stal