keuringen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Abe_

keuringen

Bericht door Abe_ » di 06 feb 2007, 18:53

ik ben een beetje aan het twijfelen over wel/niet naar een reguliere keuring gaan. mijn vraag aan jullie is dus eigenlijk:

wat is jullie reden om aan een keuring mee te doen of juist niet?
Laatst gewijzigd door Abe_ op di 06 feb 2007, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
yvette

Bericht door yvette » di 06 feb 2007, 18:59

Denk je aan een de henstenkeuring of de reguliere keuringen in de zomer/najaar?
De eerste zou ik alleen doen als je al een kampioen hebt lopen, want er wordt veel strenger gejureerd als op een gewone keuring en het kost een hoop geld.
De laatste zou ik zeker doen. Het is meestal gezellig en een leuke ervaring voor jou en je paard!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 06 feb 2007, 19:05

Abe is geruind toch? Dus dan wordt de hengstenkeuring lastig :D .
Ik vind het wel leuk omdat er toch een keer objectief naar je paard gekeken wordt en de plus en min munten van je paard te horen krijgt. En het is natuurlijk gezellig. Ik ben al 5 jaar niet meer geweest maar misschien dit jaar van de partij met beide knollen. Al hangt dat van Alex zijn groei af en van Ros zijn eczeem. Als het met beiden voorspoedig gaat wil ik met allebei gaan.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op di 06 feb 2007, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 06 feb 2007, 19:32

Keuring is gewoon hartstikke leuk! :)
Zoveel andere fjorden om je heen en gezellige mensen.
En ook nog heel erg mooi als je zelf een goeie hebt en heel goeie ervaring voor je jonge fjord!
Krista

Bericht door Krista » di 06 feb 2007, 19:46

Ik ben het met Marijke eens, het is een hele leuke dag en er wordt objectief naar je paard gekeken. Zou het zeker doen als je nog nooit geweest bent.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Vjestagirl

Bericht door Vjestagirl » di 06 feb 2007, 19:55

Ik vind het leuk, toch omdat het ook een beetje je paard aan anderen laten zien is (en ik super trots ben op m'n meisje)...

En ik ben vorig jaar naar Beekbergen geweest, waar ik wist dat er paarden komen die k ken maar al een tijd niet gezien had, en dat mijn familie kan komen kijken....
Viv

Bericht door Viv » wo 07 feb 2007, 05:01

De afgelopen jaren zijn we geweest om Tjo ster te krijgen (en omdat keuringen hartstikke leuk zijn). Nu is ze ster en gaan we nog puur voor het leuke en de gezelligheid en of ze nu eerste of laatste wordt in dr rubriek boeit me niet zoveel.
We proberen altijd naar Vrouwepolder te gaan omdat ze daar vandaan komt en er veel familie komt van Tjo.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 07 feb 2007, 07:51

Ga je dit jaar ook weer naar Vrouwenpolder Viv?
Ikke wel in iedergeval met Vinga en kleine D :D
Vinga wil ik toch weer proberen voorlopig model te krijgen, ondanks haar maaibeen en bolspatten, wie weet zijn zit dit jaar wat milder. En zo niet dan doe ik het in iedergeval voor haar veulen en zo ie zo voor de gezelligheid :))
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 07 feb 2007, 08:10

ik doe mee voor de leuk en de proefjes doen het altijd wel aardig!! ook voor mijn verzorgster...
het keuren zelf hoop ik al 4 jaar op een 1e klasse odelmerrie, want dan is ze ster..... maar ik krijg de punten iedere x niet omdat ze haar te rechte en dunne beentjes vinden hebben (en dat is ook wel zo!! maar ik probeer het ieder jaar weer :D )
dit jaar ga ik natuurlijk ook met mijn veulentje!!! dus ben benieuwd hoe ze het doen... en ik ga nu weer s een jaartje zelf rennen, want ik denk dat er bij uniek meer in zit dan dat ze de laatste keren heeft laten zien!!!
Afgelopen jaar is uniek ook best verzorgd fjordenpaard geworden!! dus dat is ook wel leuk!!
en onder het zadel doet ze het ook altijd wel leuk bij bestgaand!!
allemaal dingen om gewoon leuk aan mee te doen!!! mijn moeder vond het altijd de gezelligste dag van het jaar op het kleine ros!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Charret

Bericht door Charret » wo 07 feb 2007, 08:31

Het is een goede evaring voor jou en je paard. Met Alies ben vorige jaar voor het eerst naar de keuring geweest. Na lang twijfelen toch ingeschreven omdat ze me hier aanmoedigden en het was super leuk!!
Je beleeft een hoop op zo'n dag en of je nou een goede score hebt of een mindere de ervaring zelf nemen ze je niet af. Je paard is op ander terrein, met andere paarden en je staat er gewoon van te kijken hoe leuk het allemaal is. De mensen zijn allemaal in een goede, zenuwachtige bui. Gewoon top :j

Zeker mee gaan doen!!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Viv

Bericht door Viv » wo 07 feb 2007, 08:44

Dreeke schreef:Ga je dit jaar ook weer naar Vrouwenpolder Viv?
Als de datum de 30e blijft komen we naar VP. We komen de 24 terug van vakantie en is ze lekker getraind en lekker bijgekomen. We moeten natuurlijk wel beetje concurentie bieden aan de eeuwige eerste: Nusti :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 07 feb 2007, 08:57

Je loopt bij de stermerries he? Dan heb je nog een stevige concurrente namelijk: Stella!!
Die is vorigjaar Ster geworden :j
Nusti is ook een behoorlijke concurrent ja.

Maarre leuk dat je er ook bij bent als het op de 30 is en blijft. Kan je gelijk Vinga's kleine murmel zien :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Viv

Bericht door Viv » wo 07 feb 2007, 10:19

Dreeke schreef:Je loopt bij de stermerries he? Dan heb je nog een stevige concurrente namelijk: Stella!!
Die is vorigjaar Ster geworden :j
Nusti is ook een behoorlijke concurrent ja.

Maarre leuk dat je er ook bij bent als het op de 30 is en blijft. Kan je gelijk Vinga's kleine murmel zien :D
haha Stella loopt al jaren achter Tjo dus is tot heden nog geen concurentie geweest hihihi
Maarja wellicht dat ze nu beter scoort, we zullen zien. We gaan toch voor de lol (Nusti staat toch altijd bovenaan al loopt ze zo kreupel als wat) en om oma en tante Relrike te zien als ze komen.
Afbeelding
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 07 feb 2007, 10:55

Cindy+Uniek schreef: het keuren zelf hoop ik al 4 jaar op een 1e klasse odelmerrie, want dan is ze ster.....
Volgens mij is Ravina eerste klasse modelmerrie, maar dat maakt haar toch geen ster?

Ik denk dat wij dit jaar ook wel naar de keuring gaan, al is het maar om de kleine beeb. Hoe wat en wanneer moet ik nog maar eens over nadenken, ik denk ook niet dat ik haar zelf wil voorbrengen. Vrijwilligers aanmelden via pm. :+
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
douwina

Bericht door douwina » wo 07 feb 2007, 11:39

Sabbel schreef:
Cindy+Uniek schreef: het keuren zelf hoop ik al 4 jaar op een 1e klasse odelmerrie, want dan is ze ster.....
Volgens mij is Ravina eerste klasse modelmerrie, maar dat maakt haar toch geen ster?
Als ze daarnaast een A of AA-certificaat voor de zadel-, men- of lanbouwbruikbaarheidsproef heeft gehaald dan zou ze wel ster moeten zijn. Heb je al eens een proef met haar afgelegd?
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » wo 07 feb 2007, 12:02

Marijke&Rosco schreef:Abe is geruind toch? Dus dan wordt de hengstenkeuring lastig :D
Ja, weet ik veel :o?
Gezien de tijd van het jaar waarin de vraag gesteld wordt dacht ik meteen aan de HK.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 07 feb 2007, 12:41

Ik ga dit jaar denk ik lekker makkelijk naar Heemstede, hij loopt nu toch bij de voorlopig modelruinen dus meer om de leuk :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Viv

Bericht door Viv » wo 07 feb 2007, 12:43

Sabbel schreef:

]
Er staat ook dat ze HOOPT op een 1e klasse model, oftewel ze krijgt nu telkens 2e klasse maar heeft blijkbaar wel dr proeven afgelegd ;)
Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 07 feb 2007, 14:47

Ik vind het vooral erg leuk om te doen, en goed voor de ervaring, zijn ze eens op een ander terrijn. Ik ga dit jaar zeker weer, en ik ga naar Vrouwenpolder, heb er nu al zin in.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Esther

Bericht door Esther » wo 07 feb 2007, 14:52

Ik ga in ieder geval met Tea en haar veulen. Om de kleine gechipt te hebben e.d. Wil natuurlijk ook zien hoe hij of zij het gaat en doen en ik moest ook van Jan Dolfing!! Dat was de afspraak.
Met haar ga ik waarschijnlijk naar Oldeberkoop.
Al zou ik met haar misschien ook wel mee willen doen aan bestgaand onder het zadel, als het rijden er dan wat op lijkt.. Maar dat heb je niet in Oldeberkoop..

Misschien ga ik ook nog wel met Bente, eerst even kijken hoe die weer onder de bol wol vandaan komt. Maar ik denk dat het er wel in zit. Er wordt weinig met haar gedaan, maar de keuring is altijd een lekker cursusje, hoe loop ik ook alweer mee aan een touw, hihi..
Die zal dan naar Ruinen ofzo.. Ligt aan hoe druk het wordt met de organisatie..

Het is altijd toch even afwachten waar ik heen ga, maar ik ga dus wel en misschien twee keer!!
Ik vind het ook altijd beregezellig, al zijn de keuringen waar ik aan mee doe toch wel spannend en zie ik weinig van de rest van de paarden omdat ik constant kijk of de paarden er nog wel staan.. Dat is wel jammer.. Vaak gaan we dan ook eerder naar huis omdat het voor mij best vermoeiend is.
De voorbereidingen vind ik ook altijd erg leuk!! Vorig jaar lekker met Janna Bente helemaal gesopt!! Annabel heeft nog even geknipt.
En later met Annabel en Janna, Cai en Sas helemaal gesopt, en Annabel heeft mij nog even gesopt :+ !!

Alleen jammer dat het oefenen met lopen nooit wil omdat niemand bij mij thuis zin heeft om te helpen.. Mijn vader doet het dan, maar die heeft er geen zin in en is dan ook niet echt een hulp, hij doet helemaal zijn best niet en zit niet op te letten en doet heel stom..
Mijn familie komt ook niet kijken en dat is ook wel jammer eigenlijk.. |( Vorig jaar werd ik op het terein gedumpt met paard en trailer en je ziet maar.. Gelukkig kwam toen de Tuk-clan ook net aan en was ik er niet alleen!!

Verder ga ik met Annabel en Janna nog naar andere keuringen, altijd wel leuk!! Stoeltjes mee, drinken en brood mee, een paraplu bij erg warm weer, denk aan Ruinen en Oldeberkoop vorig jaar. Boekjes en pen bij de hand, en natuurlijk de camera!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie