als er al een topic is, sluit deze dan maar hoor

De speciale deken voor paarden met zomereczeem, oftewel de eczeemdeken.Cindy+Uniek schreef:wat is boettof ben ik nu heel raar?!??! hahaha
Even nog een aanvulling. Boett is een merknaam inmiddels zijn er echt verschillende merken te krijgen van de eczeemdekens. Boett was een van de eersten die ze op de markt bracht. Je hebt ze nu ook in goedkopere versies, niet allemaal even goed maar een aantal zijn echt vergelijkbaar met die van boett. Ik heb voor Rosco sinds vorig jaar de pagony (die is maar 70 euro) die kost minder dan de helft van de Boettdeken.Tanja schreef:De speciale deken voor paarden met zomereczeem, oftewel de eczeemdeken.Cindy+Uniek schreef:wat is boettof ben ik nu heel raar?!??! hahaha
Ja ik kijk ook al uit naar het zomerseizoen...Marijke&Rosco schreef:Misschien nog een tip voor je. Ik ben in januari al begonnen met het geven allergitum (2x daags 30 druppels). Dit is een homeopatisch middel tegen staart en maneneczeem. Ook heb ik zijn voeding aangepast (al een tijdje). Hij krijgt nu pavo-liga (speciaal voor ijslanders eigenlijk) 1/4 schep en 1,5 handje equiral qi. En hij krijgt cojosol olie over zijn voer.
Ik voer absoluut geen kuilgras maar hooi met een hele grove stengel. En hij krijgt binnenkort (heb ik besteld) Wu Xing kruiden (2 schepjes per dag) over zijn voer, type aarde...En de nieuwe eczeemdeken is pas al binnen gekomen. Ik hoop dus dat wij goed voorbereid het seizoen in gaan!
Even nieuwsgierig hoor: waarom een nieuwe kopen als je er nog een hebt?Nicole schreef:Ik denk dat ik begin halverwege/ eind maart weer begin. Beter te vroeg dan te laat!
Moet alleen nog even een nieuwe deken en hoofdkap kopen. Die van vorig jaar houden wij op reserve, das altijd makkelijk.
Ik heb er ook 2. Soms moet er een gerepareerd worden of gewassen en dan is het wel makkelijk als je kan wisselen.mariën schreef: Even nieuwsgierig hoor: waarom een nieuwe kopen als je er nog een hebt?
Idd dat is ook de reden. Ten tweede is die ander toch wel wat beschadigd.Marijke&Rosco schreef:Ik heb er ook 2. Soms moet er een gerepareerd worden of gewassen en dan is het wel makkelijk als je kan wisselen.mariën schreef: Even nieuwsgierig hoor: waarom een nieuwe kopen als je er nog een hebt?
Precies ik ook. In het begin doe ik de deken op en dan een regendeken er over heen.Nicole schreef:Ik denk dat ik begin halverwege/ eind maart weer begin. Beter te vroeg dan te laat!