Boete?
Boete?
Hallo!
Even een vraagje. Wat gebeurt er als je ergens te paard rijdt waar het Verboden terrein is?
Ja eigen schuld, dikke bult, maar hoe kan ik er achter komen wat de boete is?
Even een vraagje. Wat gebeurt er als je ergens te paard rijdt waar het Verboden terrein is?
Murphy
Ysha

haha hier zeiden er ze niet zoveel van 
we waren aan het draven toen die dikke boswachter hijgend achter ons liep, we moesten dan stoppen. Of we niet wisten dat we hier niet mogen komen met paarden? Nee meneer sorry, heb het plaatje niet gezien
Ik wist het wel want het was vlakbij waar ik vroeger woonde, maar het bordje stond wel erg verborgen
We moesten dan gewoon weer terug, zonder onze namen te moeten zeggen ofzo.

we waren aan het draven toen die dikke boswachter hijgend achter ons liep, we moesten dan stoppen. Of we niet wisten dat we hier niet mogen komen met paarden? Nee meneer sorry, heb het plaatje niet gezien

Ik wist het wel want het was vlakbij waar ik vroeger woonde, maar het bordje stond wel erg verborgen
We moesten dan gewoon weer terug, zonder onze namen te moeten zeggen ofzo.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik weet niet wat de boete is (en 500 euro voor een loslopende hond is echt fors overdreven, denk eerder 50) maarik weet wel dat het de mensen zijn die altijd buiten de paden gaan rijden het verpesten voor dem ensen die zich wel aan de regels houden. Doordat iedereen buiten de paden treedt worden de toegestane gebieden strenger aangegeven en zijn er steeds minder plekken waar je wel met je paard kunt buitenrijden in een bos/natuurgebied.
Denk de volgende keer dus gewoon even verder over de gevolgen na.
Nou Wiesje, betaal jij de rekening dan.. Zou willen dat het maar 50 eurie was
Okee, 450 euro dan
Moeten die mensen maar eens denken aan losloopgebieden voor die beesten.
Maargoed, ik wil even benadrukken dat ik GEEN regels heb overtreden, rij namelijk al tijden geen paard meer.. Duss... Wou alleen even weten op wat voor bedrag je kan rekenen als iemand het wel zou doen

Moeten die mensen maar eens denken aan losloopgebieden voor die beesten.
Maargoed, ik wil even benadrukken dat ik GEEN regels heb overtreden, rij namelijk al tijden geen paard meer.. Duss... Wou alleen even weten op wat voor bedrag je kan rekenen als iemand het wel zou doen

Murphy
Ysha

Het is inderdaad (bijna) 500 euro die boete voor je hond los laten lopen, tenminste dat is in Otterlo zo dus ik denk dat dat in Harskamp ook zo zal zijn. Mijn vader is lijdend voorwerp geweest van zo'n bekeuring...maar inderdaad heel erg overdreven. Ze hebben de boetes bewust zo hoog gemaakt omdat er veel vakantiegangers zijn die in het seizoen hun honden los laten lopen en wild daarvan veel hinder ondervindt. Tenminste dat is het excuus wat ervoor gebruikt wordt.
Ik heb in het bos ook wel eens een boete gehad, maar dat is al heel lang geleden, die was toen 50 gulden. Heb hem alleen nooit gehad want we hadden een valse naam en adres opgegeven (ik was 15-16 geloof ik). Nu met die identificatieplicht kom je daar niet meer mee weg
. Wat de boetes nu zijn durf ik je niet te zeggen maar ze zijn ongetwijfeld hoger dan die ik destijds gehad heb.
Ik heb in het bos ook wel eens een boete gehad, maar dat is al heel lang geleden, die was toen 50 gulden. Heb hem alleen nooit gehad want we hadden een valse naam en adres opgegeven (ik was 15-16 geloof ik). Nu met die identificatieplicht kom je daar niet meer mee weg

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Dit vind ik te kort door de bocht. Ik probeer me eigenlijk altijd aan de ruiterroutes te houden, ze zijn er niet voor niets, maar bij ons in het bos is het op die routes een chaos. Ze zijn bomen aan het kappen en rijden met zware trekkers en vrachtauto's over de paden. Die zijn nu niet fatsoenlijk meer te berijden. Bomen over de paden waardoor je op een gegeven moment niet meer verder kan rijden. Hier zijn gelukkig veel wegen waar je ook met de auto mag komen en waar je dus ook met je paard mag rijden, maar soms ontkom je er niet aan om van de route af te wijken. Als staatsbosbeheer je een bekeuring mag geven voor het afwijken van de route vind ik eerlijk gezegd ook dat ze de routes netjes moeten houden. En zo dat je paard niet hoeft te ploeteren en bijna zijn nek breekt over de sporen van trekkerbanden die in diepe plassen zitten.Wiesje schreef: Doordat iedereen buiten de paden treedt worden de toegestane gebieden strenger aangegeven en zijn er steeds minder plekken waar je wel met je paard kunt buitenrijden in een bos/natuurgebied.
Bovendien erger ik me ook erg aan de mountainbikers die zich op de ruiterpaden begeven en als idioten ineens voor je langsschieten, achterop je komen rijden. En je dan nog eens boos aankijken als je met je er met je paard loopt. Dit heeft al een aantal keer voor gevaarlijke situaties gezorgd tijdens ritten. En ik ben blij dat ik een paard heb wat wel normaal op gemene loslopende honden reageert, want ze zijn hier ook nog zo slim om de ruiterroutes door loosloop gebieden te laten lopen.
Ik ben het dus met je eens maar tot op zekere hoogte. Het kan gewoon niet altijd.
Morgan!! 

Re: Boete?
Gewoon even aan de boswachter of bij de politie navragen, kunnen ze je zo vertellen.anika schreef:Hallo!
Juist omdat ze die routes netjes moeten houden meot er ook onderhoud aan gepleegd worden. En dan is het natuurlijk vervelend dat je even van de route afmoet, maar dan kun je dan ook verantwoorden. En dat is dan weer zo'n uitzondering dat ik zeg, oke! dan snap ik het!Marijke&Rosco schreef: Ze zijn bomen aan het kappen en rijden met zware trekkers en vrachtauto's over de paden. Die zijn nu niet fatsoenlijk meer te berijden. Bomen over de paden waardoor je op een gegeven moment niet meer verder kan rijden. Als staatsbosbeheer je een bekeuring mag geven voor het afwijken van de route vind ik eerlijk gezegd ook dat ze de routes netjes moeten houden.
Ikzelf ben ook in het bosje in de buurt vastgereden op een ruiterpad. Je kon gewoon door de begroeiing niet verder.
Hierover heb ik toen ook met het staatsbosbeheer gemaild onder het motto: leuk die ruiterpaden, maar dan moeten jullie ze wel onderhouden. Dan zouden ze doen en dat mailtje met die reactie heb daarna ook altijd op zak gehad! Want van onderhoud kwam er niet veel.
volgens mij is de boete afhankelijk van waar je bent. In egmond moet je een duinkaart kopen als je daar wilt rijden. (in elk geval bij je hebben) en anders krijg je dacht ik 35 euro boete. vaak word het een waarschuwing, maar als ze je vaker zien zonder kaart heb je wel een probleem
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Net als jij je ergert aan mountainbikers op een ruiterpad irriteren fietsers zich aan paarden op fietspaden enzovoort. Tuurlijk kan er een duidelijke reden zijn dat je afwijkt van je route door onbegaanbaarheid, maar dat is meer de uitzondering op de regel. Hier in de buurt hebben we ook van die goofies die in rengalop over een wandelpad met schelpjes gingen (waarom niet op zondag???) en die hebben het voor de socialere ruiters verkloot. Wat mij betreft mag er best een boete op staan, mits een redelijk iemand ze uitschrijft die ook kijkt naar de omstandigheden ter plaatse. Maar de boete verschilt volgens mij ook per plek. Wij zijn er gelukkig ook wel eens met een waarschuwing afgekomen, ze hadden borden gezet op 2 toegangswegen maar niet op de derde toegangsweg dus wij waren ons van geen kwaad bewust.Marijke&Rosco schreef:
Bovendien erger ik me ook erg aan de mountainbikers die zich op de ruiterpaden begeven en als idioten ineens voor je langsschieten, achterop je komen rijden. En je dan nog eens boos aankijken als je met je er met je paard loopt. Dit heeft al een aantal keer voor gevaarlijke situaties gezorgd tijdens ritten. En ik ben blij dat ik een paard heb wat wel normaal op gemene loslopende honden reageert, want ze zijn hier ook nog zo slim om de ruiterroutes door loosloop gebieden te laten lopen.
Ik vind het erg aso om op een fietspad te gaan rijden dat doe ik dan ook nooit. Ook ga ik altijd netjes stapvoets als er fietser/ wandelaars aankomen. En als je in volle galop over een wandelpad met schelpjes heen gaat dan zit er volgens mij ook iets niet helemaal lekker in je hoofd...mijn hemel je paard zal zich verstappen/ struikelen en valt.... Om dan nog niet eens te spreken over de schade die er op zo'n pad wordt aangericht. Mountainbikers komen echt overal hier in het bos net als jochies op quads trouwens en crossmotoren. Zoals ik al zei ik rij eigenlijk altijd op de ruiterroute of op de openbare weg. Wandelroutes moet je wandelroutes houden en fietspaden fietspaden. En van mij mogen er ook best bekeuringen worden uitgeschreven. Maar ik zou het wel prettig vinden als er ook speciale routes zouden zijn voor mountainbikers. Het is een beetje leven en laten leven denk ik.Mir schreef:Net als jij je ergert aan mountainbikers op een ruiterpad irriteren fietsers zich aan paarden op fietspaden enzovoort. Tuurlijk kan er een duidelijke reden zijn dat je afwijkt van je route door onbegaanbaarheid, maar dat is meer de uitzondering op de regel. Hier in de buurt hebben we ook van die goofies die in rengalop over een wandelpad met schelpjes gingen (waarom niet op zondag???) en die hebben het voor de socialere ruiters verkloot. Wat mij betreft mag er best een boete op staan, mits een redelijk iemand ze uitschrijft die ook kijkt naar de omstandigheden ter plaatse. Maar de boete verschilt volgens mij ook per plek. Wij zijn er gelukkig ook wel eens met een waarschuwing afgekomen, ze hadden borden gezet op 2 toegangswegen maar niet op de derde toegangsweg dus wij waren ons van geen kwaad bewust.
Morgan!! 

-
Tja en zo ben ik op een ruiterpad aan het rijden richting de buitenkant van het bos. Op het einde van het pad zit daar zo'n ijzeren 'slagboom' vast op een paal. Ik kon er bijna niet langs. Uiteindelijk toch gelukt. Ik kijk om en wat staat er: Wandelpad, verboden voor ruiters!! Tja, wat moet je dan? Vanuit het bos naar de buitenkant mag je er wel op rijden. Nagevraagd of er een plattegrond/route is van die ruiterpaden. Nergens te krijgen....... Ik wil wel, maar ik kan niet!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend