koetsiers bewijs
koetsiers bewijs
Wie heeft dit gehaald en hoe is dat gegaan? Ik lees wel het een en ander op internet maar niet wat mensen er van vonden en wat de kosten zijn in totaal. Alleen wat een examen kost.
Ik zit erover te denken om het te gaan doen. Ik wil het toch graag gaan leren en dit lijkt me me toch de meest geschikte manier.
Wat denken jullie?
Ik zit erover te denken om het te gaan doen. Ik wil het toch graag gaan leren en dit lijkt me me toch de meest geschikte manier.
Wat denken jullie?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Ik heb het koetsiersbewijs gedaan via de menvereniging, dit koste 300/400 euro.
Opzich wel een goede manier om je eerste menervaringen er mee op te doen, omdat je gelijk het verkeer mee krijgt. En je leer het achenbach-sysyteem. Ze zeggen ook dat je dan alleen nog maar de basis hebt, daarna wordt het kilometers maken
Ik vond het erg leuk destijds, wel heel intensief!
We kregen eerst theorielessen, waar we oefende met een houten blok met rolletjes & teugels + zakjes met gewichten om het achenbachsysteem te leren. Thuis veel voor geoefend, daarna Noek mee naar de cursus en mennen maar! 2 uur het dorp in iedere zondag en doordeweeks oefenen.
Met het koetsiersbewijs is het handig dat je niet altijd zelf je eigen paard hoeft te hebben, maar met een andere aanspanning mee kan als er genoeg zijn. Ik zou het gewoon doen
Bij ons is toen bijna iedereen geslaagd. Mijn ouders hebben het jaar voor mij dit gedaan en het jaar erna de drie kids tegelijk
Opzich wel een goede manier om je eerste menervaringen er mee op te doen, omdat je gelijk het verkeer mee krijgt. En je leer het achenbach-sysyteem. Ze zeggen ook dat je dan alleen nog maar de basis hebt, daarna wordt het kilometers maken

Ik vond het erg leuk destijds, wel heel intensief!
We kregen eerst theorielessen, waar we oefende met een houten blok met rolletjes & teugels + zakjes met gewichten om het achenbachsysteem te leren. Thuis veel voor geoefend, daarna Noek mee naar de cursus en mennen maar! 2 uur het dorp in iedere zondag en doordeweeks oefenen.
Met het koetsiersbewijs is het handig dat je niet altijd zelf je eigen paard hoeft te hebben, maar met een andere aanspanning mee kan als er genoeg zijn. Ik zou het gewoon doen

Bij ons is toen bijna iedereen geslaagd. Mijn ouders hebben het jaar voor mij dit gedaan en het jaar erna de drie kids tegelijk

Ik heb het in Oenkerk gehaald voor school. Ik vond het erg leuk en het kostte vmij €100 voor een week (ma t/m vr) intern en daarna het knhs lidmaatschap. Verder heb ik er eigenlijk nooit kosten aan gehad. Maar voor mij was het voor mijn opleiding verplicht dus misschien dat mn school het op een akkoordje heeft gegooid? Als ik bovenstaande reacties lees ben ik wel goedkoop uit geweest 

Ik heb het ook via menvereniging gedaan, was iets van rond de 400 euro...
Begong in januari/ februari en had in juni examen. Eerst allemaal theorie en droogmennen, Achenbach helemaal leren etc en daarna praktijk etc.
Was zeer leuk en leerzaam.
Ik heb Pleuni meegenomen naar de menles, extra leuk natuurlijk met je eigen paardje.
Wij hadden 1 shet, 1 haf, 1 fries en 1 fjord om te gebruiken. Erg leuk!
Begong in januari/ februari en had in juni examen. Eerst allemaal theorie en droogmennen, Achenbach helemaal leren etc en daarna praktijk etc.
Was zeer leuk en leerzaam.
Ik heb Pleuni meegenomen naar de menles, extra leuk natuurlijk met je eigen paardje.
Wij hadden 1 shet, 1 haf, 1 fries en 1 fjord om te gebruiken. Erg leuk!
Maurits & Pleuni
ik wil het ook nog steeds halen,maar wil geen hele cursus meer doen.
ik krijg (in het voorjaar/zomer)priveles,en wil in de volgende cursusgroep van mijn instructeur examen meedoen.
als ik het eenmaal heb,ben ik overigens niet van plan,om elk jaar het lidmaatschap te blijven betalen,ik wil voor mijzelf gewoon dat papiertje halen,maar vind dat lidmaatschap echt geldklopperij,die verzekering is op je eigen W.A verzekering niks bijzonders.
ik krijg (in het voorjaar/zomer)priveles,en wil in de volgende cursusgroep van mijn instructeur examen meedoen.
als ik het eenmaal heb,ben ik overigens niet van plan,om elk jaar het lidmaatschap te blijven betalen,ik wil voor mijzelf gewoon dat papiertje halen,maar vind dat lidmaatschap echt geldklopperij,die verzekering is op je eigen W.A verzekering niks bijzonders.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ik heb het ook een aantal jaren geleden gehaald.
Idd eerst theorie en droogmennen met een mentoestel.
Daarna in de bak aan de gang en later de weg op. Ik heb examen gedaan met een haflinger. Ik meen dat ik er toen iets van 300 gulden voor heb betaald.
Ik heb afgelopen voorjaar mijn kar verkocht en ik rij zelf geen angespannen meer.(ik zit er liever op)
Idd eerst theorie en droogmennen met een mentoestel.
Daarna in de bak aan de gang en later de weg op. Ik heb examen gedaan met een haflinger. Ik meen dat ik er toen iets van 300 gulden voor heb betaald.
Ik heb afgelopen voorjaar mijn kar verkocht en ik rij zelf geen angespannen meer.(ik zit er liever op)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dan heeft het weinig zin om het papiertje te halen, als je niet de jaarlijkse bijdrage betaalt vervalt je Koetsiersbewijs...Wikke schreef: als ik het eenmaal heb,ben ik overigens niet van plan,om elk jaar het lidmaatschap te blijven betalen,ik wil voor mijzelf gewoon dat papiertje halen,maar vind dat lidmaatschap echt geldklopperij,die verzekering is op je eigen W.A verzekering niks bijzonders.
lidmaatschap is overigens de kosten niet, 30 euro dacht ik per 2 jaar ofzo?
inderdaad, als je ht haalt moet je het wel verlengen anders wordt hij niet meer als geldig beschouwd en zal je dus in bepaalde gebieden ook niet meer mogen rijden.
Terug naar de vraag:
bij mij was het rond de 350 euro. heb het gehaald bij stalhouderij hanemaaijer in zoetermeer. Was ik erg over te spreken, goede lessen zowel theoretisch als zeer goede leerpaarden.
is redelijk bekend bedrijf.
inderdaad, als je ht haalt moet je het wel verlengen anders wordt hij niet meer als geldig beschouwd en zal je dus in bepaalde gebieden ook niet meer mogen rijden.
Terug naar de vraag:
bij mij was het rond de 350 euro. heb het gehaald bij stalhouderij hanemaaijer in zoetermeer. Was ik erg over te spreken, goede lessen zowel theoretisch als zeer goede leerpaarden.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Moah, dat is te doen. Maar dan moet ik het wel even op de lange baan schruiven. Maar kun je ook gewoon aan menlessen gaan mee doen zonder het bewijs te hoeven hebben? Als beginner mee doen dan. En dan met of zonder eigen paard? Zal ook wel per stal liggen of niet?
Wat is wijsheid, gewoon eerst lekker lessen en dan een keer voor het koetsiersbewijs gaan of is er een betere manier?
Wat is wijsheid, gewoon eerst lekker lessen en dan een keer voor het koetsiersbewijs gaan of is er een betere manier?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
ik heb het gehaald voor enkelspan en later voor meerspan.
De kosten zijn afhankelijk waar je het gaat doen.
Ik heb alleen maar examen aangevraagd en het boek zelf doorgenomen. Dus ik hoefde alleen het boek en het examen te betalen.
Als je er een cursus bijdoet kost het natuurlijk veel meer.
De kosten zijn afhankelijk waar je het gaat doen.
Ik heb alleen maar examen aangevraagd en het boek zelf doorgenomen. Dus ik hoefde alleen het boek en het examen te betalen.
Als je er een cursus bijdoet kost het natuurlijk veel meer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
volgens mij i s eht 30,- per jaar,en zulke gebieden heb je bij ons in de regio toch niet,dus daar heb ik het ook niet voor te doen.lientje schreef:lidmaatschap is overigens de kosten niet, 30 euro dacht ik per 2 jaar ofzo?
ik wil het puur voor mezelf halen,als soort " test"
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Dan ben je met een paar goede menlessen toch goedkoper uit dan een koetsiersbewijs. Vlak bij jou zit een jongen die marathon rijdt (oude eigenaar van onze wagen) die je zeker verder kan helpen daarmee.Wikke schreef:volgens mij i s eht 30,- per jaar,en zulke gebieden heb je bij ons in de regio toch niet,dus daar heb ik het ook niet voor te doen.lientje schreef:lidmaatschap is overigens de kosten niet, 30 euro dacht ik per 2 jaar ofzo?
Ben zn naam ff kwijt maar daar kom ik nog wel op.
het is iedere 2 jaarWikke schreef:volgens mij i s eht 30,- per jaar,en zulke gebieden heb je bij ons in de regio toch niet,dus daar heb ik het ook niet voor te doen.lientje schreef:lidmaatschap is overigens de kosten niet, 30 euro dacht ik per 2 jaar ofzo?

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Ik heb het bij Jan Bakker gehaald.
Was toen via de rijvereniging, ik geloof 300 gulden indertijd.
inderdaad het leren aan het mentoestel daar heb ik veel aan gehad. door de gewichtjes zie je eigenlijk wat een impact je leidselhulpen eigenlijk hebben.
Ik had het echt onverantwoord gevonden te gaan mennen zonder die fantastische lessen. Ik heb zo onwijs veel geleerd.
Was toen via de rijvereniging, ik geloof 300 gulden indertijd.
inderdaad het leren aan het mentoestel daar heb ik veel aan gehad. door de gewichtjes zie je eigenlijk wat een impact je leidselhulpen eigenlijk hebben.
Ik had het echt onverantwoord gevonden te gaan mennen zonder die fantastische lessen. Ik heb zo onwijs veel geleerd.
-
Heb net de acceptgiro de deur uitgedaan, idd voor 2 jaar!lientje schreef:het is iedere 2 jaarWikke schreef: volgens mij i s eht 30,- per jaar,en zulke gebieden heb je bij ons in de regio toch niet,dus daar heb ik het ook niet voor te doen.
ik wil het puur voor mezelf halen,als soort " test"heb hem nu 3 jaar en pas 1 keer hoeven verlengen. heb ruiterbewijs vanaf mijn 11e en ook iedere 2 jaar verlenging