De stallen zijn klaar, we moeten alleen nog even hetgeen afzetten waarvan we willen dat ze daar 's winter kunnen lopen en de bak nog afzettten.

Nu heb ik er ook voor het eerst een verzorgster bij, die over ongeveer 2 weken Nobby elke woensdag, donderdag om de week en zaterdags om de week gaat doen. Ze is 13 jaar en rijd op een manege. Ik heb nu op een papier stalregelementen gezet, maar ik wil graag weten of dit niet wat te overdreven is. Zouden jullie willen aangeven wat jullie eventueel weg zouden laten en/of wat jullie er juist bij zouden zetten?
Stalreglementen:
• Niet roken in de stal, in de wei en in de bak.
• Voeren volgens voerrooster op schoolbord. Dit rooster regelmatig in de gaten houden, het kan veranderen i.v.m. conditie paarden. Niets extra's bij geven!
• Niet overmatig veel bodembedekking gebruiken.
• Zorgen er altijd voldoende water is. Bij stal; de 2 emmers vol, in de wei 2 zwarte kuipen vol. Dit kan uit de sloot of uit de regenton gehaald worden.
• Zonder toestemming geen bezoekers toelaten, uitgezonderd; fam. Boer, Mees Klein, fam. Hoven (deze personen hebben allemaal sleutels) en de dierenarts/hoefsmid.
• Gebruikte spullen terug opbergen waar het hoort.
• Alleen spullen gebruiken voor de verzorging van de paarden die aanwezig zijn op stal. Geen eigen spullen gebruiken.
• Niet knippen aan manen, staart en/of sokken van de paarden.
• Wanneer je met Nobby buiten gaat rijden, schoenen niet vergeten om te doen.
• Geen afval laten liggen; opruimen in de prullenbak.
• Wanneer de paarden in de bak hebben gepoept, dit opruimen en regelmatig bak aanharken.
• Bij vertrek zorgen dat alles netjes opgeruimd en geveegd is. En dat alles op slot is.
• Bij schade en/of vermissing van wei, stal of spullen; dit direct melden.
• Bij wondjes, ziekte, kreupelheid van de paarden; dit direct melden en geen beweging meer geven tot nader bericht van mij.
• Bij twijfel aan iets dit overleggen of vragen.
• Wanneer je met een paard van het terrein af gaat er zeker van zijn dat alle draden, het berghok en hek van de wei dicht en op slot is.
• Eventuele mededelingen op het bord en/of kalender schrijven.
• Er zeker van zijn dat het zeil van het hooi en stro weer goed vastgeknoopt is.
• Niet onnodig verlichting laten branden. Wanneer de verlichting niet meer of zwak werkt, dit melden.
• Niet vergeten de stroomdraadapparaat aan te zetten als deze is uitgeschakeld.
Tot slot: Alles is op eigen risico
[/quote]