Zadelproblemen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Sjimmie lover

Zadelproblemen

Bericht door Sjimmie lover » zo 21 jan 2007, 19:02

Ik heb een probleem met het zadel van Rebel.
We hebben net een nieuw zadel en het ligt goed, maar nu na een paar weken krijgt hij schuurplekken op zijn rug en in zijn zij. Het zit niet onder het zadel, maar doordat het zadel heen en weer beweegt ( niet op en neer) schuurt het dekje zijn haren weg.
Hij is geschoren en je ziet het dus heel duidelijk.
Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en weet iemand wat wij eraan kunnen doen, want om nou meteen weer een nieuw zadel te kopen....
De zadelverkoper denkt dat hij er geen last meer van heeft als hij straks weer haar heeft, maar dat geloof ik niet zo.
Nou ik hoop dat iemand van jullie wat weet.
Esther

Bericht door Esther » zo 21 jan 2007, 19:12

Als het zadel lekker gaat schuiven past het dus niet..

Wel moet je bedenken dat winterharen veel brozer zijn dat zomerharen, deze breken eerder af en dat hoeft geen probleem te zijn.

Een zadelmaker kan je waarschijnlijk goed helpen, heeft het bij mij wel gedaan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 jan 2007, 20:59

Vraag een zadelmaker, naar je paard en het zadel te kijken. Die kan je precies vertellen of hij juist ligt of niet.

Een zadel hoort niet te schuiven! (daarnaast is de enige optie van zijwaarts schuiven bij een zadel, dat je zelf niet in evenwicht bent en zelf het zadel heen en weer laat schuiven door je gewicht steeds te verplaatsen naar links of rechts)

Daarnaast geen bontjes, gelpads of andere gein onder een echt goed passend zadel leggen, want dan past ie niet meer (vernauw je alles mee, door een laag tussen zadel en rug te leggen).
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie